Bankai raginami atlikti sąskaitų „higieną“

Lietuvos bankas (LB) ragina šalies bankus ir kredito unijas uždaryti nenaudojamas klientų sąskaitas – pasak centrinio banko, praktika, kai bankai apmokestina tokias sąskaitas, yra ydinga. Lietuvos bankų asociacija (LBA) ragina žmones patiems pasirūpinti savo sąskaitomis.

Lietuvos bankas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lietuvos bankas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 4, 2018, 10:46 AM, atnaujinta Jan 4, 2018, 10:58 AM

LB Priežiūros tarnybos direktorius Vytautas Valvonis sako, kad rinkoje turėtų būti vienodas bankų elgesio su klientais standartas.

„Bankų praktika dėl neaktyvių sąskaitų dabar yra skirtinga, tačiau dauguma jų taiko įkainį už tokių sąskaitų administravimą, o jei jose nėra lėšų, kai kurie bankai skaičiuoja skolą. Nors sutartyse tai yra numatyta, mūsų vertinimu, tokia praktika yra ydinga“, – pranešime spaudai sakė V. Valvonis.

LB rekomenduoja, jei nepagrindinėje sąskaitoje ilgiau nei metus nevyksta jokios operacijos ir nėra lėšų, bankai turėtų uždaryti sąskaitą, be to, jie neturėtų skaičiuoti skolų už tokias sąskaitas.

LBA pranešė, kad bankai jau aiškinasi su klientais, kurios sąskaitos jiems nereikalingos.

„Kliento sąskaita, kaip ir bet kuri kita paslauga ar prekė, kurią jis savo noru įsigyja, yra kliento nuosavybė. Todėl ragintume vartotojus nepamiršti bent kartą per metus atlikti tam tikrą „higieną“ – jeigu sąskaitos nebereikalingos, jų atsisakyti“, – rašoma LBA pranešime spaudai.

Pagal įstatymą bankai po metų gali, tačiau neprivalo uždaryti neaktyvias sąskaitas. LB duomenimis, pernai gegužės pabaigoje beveik trečdalis (1,65 mln.) iš beveik 5 mln. gyventojų sąskaitų buvo nenaudojamos, o daugiau nei 1 mln. jų buvo tuščios.

Galima uždaryti internetu

 

„Bankai jau dabar analizuoja savo klientų neaktyvias sąskaitas, kuriose klientai per pastaruosius metus neatliko jokių operacijų, nelaiko lėšų ir nesinaudoja kitomis banko paslaugos, ir imasi aktyvių veiksmų su jais susisiekti – tiek telefonu, tiek žinutėmis ar el. paštu. Išsiaiškinę, kad sąskaita yra nereikalinga, ją uždaro. Todėl labai svarbu, kad klientai atnaujintų savo aktualius kontaktinius duomenis ir bankas galėtų laisvai su jais susisiekti“, - komentuoja Lietuvos bankų asociacijos prezidentas Mantas Zalatorius.

 

„ Kliento sąskaita, kaip ir bet kuri kita paslauga ar prekė, kurią jis savo noru įsigyja, yra paties kliento nuosavybė. Todėl ragintume vartotojus nepamiršti bent kartą per metus atlikti tam tikrą „higieną“ – jeigu sąskaitos nebereikalingos, jų atsisakyti, - sakė jis. 

 

- Norintys uždaryti nereikalingas turimas sąskaitas, gali tai padaryti per interneto banką arba apsilankydami banko skyriuje. Geriausia susisiekti su banku (užklausiant interneto banke ar telefonu) ir išsiaiškinti, kaip geriausiai elgtis, norint uždaryti sąskaitą. Be to, klientai visada gali nemokamai persikelti savo sąskaitą į kitą banką ar kredito įstaigą“.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.