Per savaitę lietuviai su kaimynais išleido milžiniškas sumas, ir tai – ne pabaiga

Lietuvos gyventojai, kaip ir kaimynai Latvijoje ir Estijoje, neatsispyrė praėjusią savaitę vykusioms „Juodojo penktadienio“ (angl. Black Friday) pardavimų akcijoms ir plačiau atvėrė pinigines. Ypač – perkantys internetu.

 Juodojo penktadienio“ prekybinės tradicijos vis labiau įsitvirtina Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse.<br> D.Umbraso nuotr.
 Juodojo penktadienio“ prekybinės tradicijos vis labiau įsitvirtina Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse.<br> D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 30, 2018, 10:12 AM, atnaujinta Nov 30, 2018, 12:16 PM

Kaip rodo „Swedbank“ atsiskaitymų mokėjimo kortelėmis duomenys, lietuviai, latviai ir estai praėjusią savaitę pirkiniams kortele išleido arti 200 mln. eurų arba 12,5 proc. daugiau nei ankstesnę savaitę.

„Galime drąsiai konstatuoti faktą, kad „Juodojo penktadienio“ prekybinės tradicijos vis labiau įsitvirtina Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse. Itin ryškiai ši prekybos šventė atsispindi Latvijos statistikoje – čia praėjusią savaitę atsiskaitymų kortelėmis apimtys ir vertė didėjo apie 40 procentų.

Lietuvoje ir Estijoje augimas buvo nuosaikesnis, tačiau gyventojai rinkosi pirkti brangesnes prekes“, – sako Pavel Ladziato, „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovas.

„Swedbank“ duomenimis, Lietuvoje praėjusią savaitę gyventojai kortelėmis įvairių pirkinių įsigijo už 64 mln. eurų. Tai yra 5 proc. daugiau, palyginus su savaite prieš „Juodąjį penktadienį“. Išlaidų suma interneto parduotuvėse išaugo dar reikšmingiau – 9 proc. iki 8,5 mln. eurų.

Vertinant pirkimus internete tik kredito kortelėmis, kuriomis lietuviai dažniausiai atsiskaito užsienio elektroninėse parduotuvėse, gyventojų išlaidos „Juodojo penktadienio“ savaitę augo net 21 procentu.

„Swedbank“ atstovas taip pat atkreipia dėmesį į tai, kad praėjusią savaitę net penktadaliu išaugo ir gyventojų skiriama vidutinė suma pirkiniams internete. Ji pasiekė 27 eurus, ir tai yra 50 proc. daugiau nei vidutiniškai gyventojai išleido įprastose parduotuvėse.

„Ši statistika liudija, kad gyventojai buvo linkę naudotis interneto parduotuvių siūlytomis „Juodojo penktadienio“ akcijomis brangesniems pirkiniams įsigyti. Tai buvo būdinga ne tik Lietuvos pirkėjams, bet ir kaimyninių šalių gyventojams.

Apskritai, didžiausiose e. prekybos rinkose JAV ir Didžiojoje Britanijoje ryški tendencija, kad šio prekybos savaitgalio metu pirkėjai vis dažniau nuolaidų ir akcijų dairosi internete“, – pastebi P. Ladziato.

Daugybėje Vakarų šalių „Juodasis penktadienis“ yra vertinamas kaip viena svarbiausių prekybinių švenčių, su kuria prasideda Kalėdinių dovanų pirkimo maratonas. Ekonomistai ir rinkos analitikai fiksuoja tos dienos gyventojų apsipirkimo rezultatus, ir iš jų sprendžia apie šalies ekonomikos tendencijas ir gyventojų nusiteikimą vartoti.

Siuntų paslaugų pikas 

Siuntų paslaugų bendrovė „Omniva LT“ skaičiuoja, kad „Juodąjį penktadienį“ ir po jo sekusias savaitgalio dienas siuntų iš Lietuvos el. parduotuvių apimtys išaugo net 60 procentų, palyginus su įprastu savaitgaliu. Palyginimui, pernai „Juodojo penktadienio“ savaitgalį fiksuotas mažesnis – 45 proc. – augimas.

Šiemet „Juodajam penktadieniui“ nedaug nusileido ir iškart po jo sekantis bei vis didesnį populiarumą įgaunantis „Kibernetinis pirmadienis“.

Per šią dieną siuntų iš interneto parduotuvių apimtys šoktelėjo net 50 procentų. Per analogišką prekybos šventę pernai fiksuotas 30 proc. augimas.

„Nors kai kuriose interneto parduotuvėse akcijos startavo jau savaitės pradžioje, pagrindinis prekybos bumas prasidėjo penktadienį ir tęsėsi visą savaitgalį.

Palyginus su kitomis Baltijos šalimis, Lietuvoje pardavimų apimtys augo labiausiai. Manome, kad šiemet prekeiviai internete pasiūlė daug patrauklių akcijų ir tai padėjo pritraukti didesnį pirkėjų srautą.

Apskritai, buvo jaučiamas didesnis interneto parduotuvių įsitraukimas ir visuomenės dėmesys „Juodojo penktadienio“ ir „Kibernetinio pirmadienio“ išpardavimams“, – sakė „Omniva LT“ direktorius Simonas Bielskis.

Anot jo, praūžusios prekybinės šventės buvo proga ir gyventojams anksčiau pasirūpinti Kalėdinėmis dovanomis.

„Jeigu anksčiau gyventojai jas pradėdavo pirkti likus 2-3 savaitėms iki Kalėdų, tai šiemet išpardavimų maratonas paskatino dovanomis pradėti rūpintis iš anksto.

Tai – gera tendencija, nes gyventojai galės labiau atsipalaiduoti ir mėgautis pačiomis šventėmis, juk jos turi teikti džiaugsmą, o ne kurti rūpesčius“, – įsitikinęs S. Bielskis.

„Omniva LT“ skaičiuoja, kad šiemet interneto prekybos augimas fiksuojamas ne tik per šventes, bet ištisus metus. Per sausio-spalio mėnesius, palyginus su atitinkamu laikotarpiu pernai, „Omniva LT“ iš interneto parduotuvių gyventojams pristatė net 60 proc. daugiau siuntų.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.