Dar daugiau nerimo moteriai kilo dėl to, kad laiške nurodyta, jog skolos nepadengus per dešimt dienų ji bus išieškota.
„Savaitgalis praėjo košmariškai: supranti, kad gali būti klaida, bet suveikia žmogiškasis faktorius“, – kalbėjo Galina J.
Susisiekusi su Švenčionių rajono savivaldybe vilnietė sužinojo, kad tai – jau antrasis raginimas padengti skolą, nors, Galinos J. tvirtinimu, ir pirmojo ji negavo.
Savivaldybės darbuotoja paaiškino, kad nekilnojamasis turtas priklauso Galinai, kuri gimusi tą pačią dieną kaip ir į redakciją paskambinusioji Galina J.
Tai, kad nesutampa pavardės, buvo paaiškinta paprastai – Registrų centro duomenų bazėje nurodyta mergautinė pavardė. Tik štai vilnietės Galinos J. pavardė – nei mergautinė, nei dabartinė – su nurodytąja Registrų centre nesutampa.
„Vyras juokiasi – tu pasidomėk, gal aš antrą žmoną turiu. Bet iš tiesų tokios klaidos kitą ir prie mirties gali privesti“, – jautriai reagavo Galina J.
Vis dėlto paaiškėjo, kad nesusipratimas prašant skolą padengti Galinos J. įvyko dėl informacinės sistemos klaidingų duomenų.
Informacinėje rinkliavos už atliekų tvarkymą administravimo sistemoje RUATIS įkelti tikrosios skolininkės Galinos M. duomenys su neteisinga gimimo data. Kaip lrytas.lt aiškino Švenčionių r. savivaldybės Mokesčių ir turto skyriaus vedėja Rasa Bliūdžiuvienė, ieškant tikrosios skolininkės duomenų prisijungta prie Registrų centro. Čia įrašyta tikroji Galinos M. gimimo data.
Tačiau įvedus šiuos duomenis ir sutampantį vardą „Galina“ į žemės nuomos mokesčio apskaičiavimo informacinę sistemą MASIS, sistema rado tik Galiną J., vilnietę, kuri savaitgalį ir sulaukė laiško apie skolą už suteiktas komunalinių atliekų išvežimo paslaugas Brižių kaime.
Kadangi sistema nerado kitų asmenų, turinčių tokius duomenis, savivaldybės specialistas padarė išvadą, kad tai tas pats žmogus, tik sudaręs santuoką ar dėl kitų priežasčių pakeitęs pavardę.
„Skola iš Galinos J. neišieškoma. Paaiškėjo, kad Galina M. yra Rusijos pilietė, todėl naudojamos informacinės sistemos tokio asmens nerado“, – aiškino R.Bliūdžiuvienė.
Vilniečiui Tomui panaši situacija yra nutikusi su telekomunikacijų bendrove. Mokėdamas už paslaugas vyras visuomet sumokėdavo kiek daugiau į priekį.
Kai Tomas sugalvojo pakeisti operatorių, paprašė jam grąžinti likusią permoką. Tačiau iš telekomunikacijų bendrovės konsultanto išgirdo, kad pinigų jis neatgaus, mat jie bus skirti skolai padengti. Neva Tomas prieš kurį laiką iš telekomunikacijų bendrovės pasiėmė telefono aparatą su sutartimi, tačiau įmokų nemokėjo.
Susikaupusi skola – keli šimtai eurų. Galiausiai paaiškėjo, kad ją sukaupė kitas tokį pat vardą ir pavardę turintis vyras.