Kelių eurų detektyvas: VMI moterį perdavė antstoliams, bet ši įrodė savo tiesą

Kaunietė Živilė Š. gegužės pradžioje nustėro sužinojusi, jog areštuota jos banko sąskaita. Moteris tikino negavusi nė vieno įspėjimo, jog taip gali nutikti – tiesiog vieną dieną suprato, kad santaupomis negali pasinaudoti. Pasirodo, moterį antstoliams perdavė Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI).

Kaunietei buvo areštuota banko sąskaita.<br> 123rf.com nuotr.
Kaunietei buvo areštuota banko sąskaita.<br> 123rf.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 7, 2019, 5:32 PM

„Savaitę žaidžiau su VMI – siuntinėjo vienas pas kitą, nes inspekcijos specialistės nematė, jog būčiau skolinga. Skolos ir negalėjo būti, nes ją sumokėjau dar pernai metų rugsėjį“, – kalbėjo kaunietė.

Anot jos, laišką apie skolą iš VMI ji gavo pernai metų rugsėjo 21 dieną. Nors Živilė Š. sakė taip ir nesupratusi, kodėl jai skirta bauda už teisinius procesinius dokumentus, bet, kadangi suma buvo palyginti nedidelė – kiek per 8 eurus – negaišdama ją sumokėjo.

Po kurio laiko ji sulaukė žinių iš VMI, kad skolos iš tiesų nėra, o antstoliams pranešta sąskaitų areštą panaikinti. „Gerą savaitę buvau be pinigų, o turiu kas mėnesį mokėti už automobilį. Esu nedirbantis žmogus – auginu vaiką. Dar kartą nuskaitytą skolą VMI grąžino, tačiau 16 eurų už vykdymo išlaidas antstoliams turiu susimokėti pati“, – piktinosi Živilė Š.

Jos teigimu, visa ši kebeknė kilo, nes pernai metų rugsėjo 17-ąją, dar iki rugsėjo 21 dienos, kai VMI Živilei Š. atsiuntė pranešimą apie skolą, inspekcija moterį perdavė antstoliams. Be to, VMI jiems neperdavė informacijos, kad kaunietės įsiskolinimas padengtas.

VMI pateikė kiek kitokią įvykių eigą. Inspekcija nurodė, kad apie turimą įsiskolinimą Živilė Š. buvo informuota per „Mano VMI“ sistemą ir el. paštu pernai metų liepos viduryje. Nesulaukusi apmokėjimo, rugpjūčio pabaigoje VMI informaciją perdavė antstoliui.

Kaip lrytas.lt aiškino VMI atstovas Laimonas Rimkus, kai gyventojui teismas paskiria atlyginti išlaidas, susijusias su procesiniu dokumentų įteikimu, jis jas turėtų sumokėti nelaukdamas VMI ar antstolių priminimo.

Jei teismas laiku negauna apmokėjimo, mokesčių administratoriui siunčia vykdomuosius dokumentus, kuriais remdamasis mokesčių administratorius išsiunčia gyventojui priminimus apie būtinybę sumokėti įsiskolinimą.

„Įprasta, kad gyventojai, vėluojantys sumokėti skolą, tą nedelsdami padaro gavę VMI pranešimą. Tačiau tais atvejais, kai gyventojas ir toliau neskuba sumokėti įsiskolinimo, VMI yra įpareigota skolos išieškojimą perduoti antstoliams.

Tais atvejais, kai nutinka taip, jog antstoliui įvykdžius išieškojimo veiksmus gyventojas skolą apmoka, tai gyventojo sumokėta suma yra grąžinama. Kadangi įsiskolinimą gyventojas sumoka tik po vykdomojo dokumento įteikimo antstoliui, tai jis pagrįstai reikalauja padengti vykdymo išlaidas – tokiais atvejais vykdymo išlaidas turi padengti skolininkas“, – teigė L.Rimkus komentare portalui.

Vis dėlto kaunietės Živilės Š. atveju VMI sutiko moteriai kompensuoti sumą, kurią ji turėjo sumokėti antstoliams vykdymo išlaidų. VMI aiškino taip nutarusi dėl to, kad antstolis apie sumokėtos skolos faktą buvo informuotas po to, kai VMI gavo pranešimą iš mokesčių mokėtojos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.