„Būtina taikyti tiek paskatas pakeisti automobilį į mažiau taršų, tiek tam tikrą registracijos mokestį, tam, kad būtų paskata taršų automobilį realizuoti. Manau, tik toks „sumuštinis“ galėtų suveikti“, – antradienį Žinių radijui sakė V.Šapoka.
Anot jo, Lietuvoje yra vienas iš pačių taršiausių automobilių parkų ES. Ir, jei jis nebus atnaujintas mažiau taršiais, tai kainuos visuomenei.
„Dėl kovos su klimato kaita, aplinkosaugos reikalavimo – jei nepakeisime savo automobilių parko, ateinantį dešimtmetį taršos leidimai mums kainuos papildomai šimtus milijonų“, – sakė ministras.
Jis teigė, kad, jei su automobiliais susiję mokesčiai bus laikomi „super jautriais politiškai“, ateityje reikės galvoti apie kitus mokesčius.
Tarptautinės organizacijos ne vienus metus Lietuvai siūlo įvesti taršių transporto priemonių mokesčius, plėsti nekilnojamojo turto apmokestinimą.
„Seime yra vienas iš variantų, kuris buvo pateiktas Vyriausybės, apmokestinti antrąjį, paskesnį, būstą. Toks variantas įmanomas. Bet jis yra Seime, nebuvo sulaukęs palaikymo. Galvosime apie apie kitas alternatyvas, bet viskas bus Seimo rankose“, – teigė V.Šapoka.
Vyriausybė pernai siūlė 0,3 proc. apmokestinti antrą ir daugiau vieno žmogaus turimus būstus, tačiau jis Seime pritarimo nesulaukė.