NT mokesčio pakeitimai – apšilimas prieš visuotinį apmokestinimą. Pasakė, kaip to galima išvengti

Nekilnojamojo turto (NT) mokestis yra tikslinis ir turėtų būti skirtas su infrastruktūra susijusioms viešojo sektoriaus išlaidoms padengti, tačiau Lietuvoje jis įvedamas populistiniams pažadams tenkinti, sako Laisvosios rinkos instituto vyr. ekspertė Indrė Genytė-Pikčienė.

NT mokesčio įstatymo pakeitimo projektas Seimui turėtų būti pateiktas antradienio posėdyje.<br>V.Kapočiaus nuotr.
NT mokesčio įstatymo pakeitimo projektas Seimui turėtų būti pateiktas antradienio posėdyje.<br>V.Kapočiaus nuotr.
I.Genytė-Pikčienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
I.Genytė-Pikčienė.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Nov 11, 2019, 8:37 AM

„Lietuvoje jis yra įvedamas tuomet, kai biudžetui trūksta pinigų, prieš rinkimus politikų prisižadėtiems populistiniams įsipareigojimams tenkinti. Tai visiškai netvaru ir taip neturėtų būti elgiamasi“, – naujienų agentūrai „Elta“ sakė I.Genytė-Pikčienė.

Pasak jos, šiuo metu „valstiečių“ siūlomas NT neapmokestinamojo dydžio mažinimas nuo 220 iki 150 tūkst. eurų, vietoje anksčiau siūlytų 100 tūkst. eurų, ilgainiui ves prie visuotinio NT mokesčio.

„Tai savotiškas apšilimas, kuris pratęsiamas keletui metų ir tiesiog visuomenei, matyt, prie to pratintis. Vis tik NT išlieka probleminis, nes skaičiuojamas ne nuo namų ūkio pajamų, o nuo jo turto ir tai nėra teisinga, nes kartais gyventojas praranda pajamas, o NT mokestį vis tiek teks mokėti“, – teigė ekspertė.

„Toks apmokestinimas apsunkins namų ūkio manevro laisvę ekonominio neapibrėžtumo laikotarpiu ir tai nėra palanku, ypač turint omeny, kad ateinančiais metais ir vėliau tos ekonominės tendencijos nebus tokios palankios kaip buvo iki šiol“, – tikino I.Genytė-Pikčienė.

Ekspertės teigimu, šio mokesčio būtų galima išvengti, jei būtų teisingai elgiamasi su dabar surenkamomis mokestinėmis pajamomis.

„Pagrindinis būstas yra būtinoji sąlyga žmogui egzistuoti ir tai yra jo saugumo garantas. Jį apmokestinti, manau, neteisinga, ypač turint omeny to mokesčio panaudojimo efektyvumą. Pirmiausia turėtų būti teisingai ir adekvačiai tvarkomasi su tomis mokestinėmis pajamomis, kurios jau yra surenkamos ir vien efektyviai jas valdant būtų galima šito mokesčio išvengti“, – teigė I.Genytė-Pikčienė.

„Valstiečiai“ Ramūnas Karbauskis, Jonas Jarutis, Aušrinė Norkienė ir Agnė Širinskienė siūlo sumažinti fizinių asmenų nekomercinės paskirties NT taikomą neapmokestinamąjį dydį nuo 220 tūkst. eurų iki 100 tūkst. eurų, toliau taikant šiuo metu galiojančius progresinius apmokestinimo tarifų intervalus.

Šis įstatymo pakeitimo projektas Seimui turėtų būti pateiktas antradienio posėdyje.

Seimas anksčiau po pateikimo atmetė ir grąžino tobulinti Finansų ministerijos parengtą įstatymo projektą, kuriuo siūlyta dabar galiojančią 220 tūkst. eurų neapmokestinamąją vertę sumažinti iki 100 tūkst. eurų. Skaičiuota, kad dėl šių pakeitimų, valstybės biudžetas papildomai gautų apie 8 mln. eurų per metus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.