Stiliaus ikonos Silicio slėnyje: kokias madas diktuoja verslo gigantai

Šiuolaikinės mados tendencijas pradeda diktuoti savo aprangai abejingi IT kompanijų vadovai: pamažu jie tampa stiliaus ikonomis. Paprastai visuomenės dėmesys krypsta į Holivudo žvaigždžių ar pramogų pasaulio atstovų aprangą, o kaip gi rengiasi Jeffas Bezosas, Sergejus Brinas, Markas Zuckerbergas, Jackas Dorsey ir kitos Silicio slėnio žvaigždės?

 lrytas.lt koliažas.
 lrytas.lt koliažas.
 „Twitter“ kūrėjas Jackas Dorsey neturi tokio didelio turto kaip jo kolega iš „Facebook“, tačiau iš visų šiandieninių milijardierių jis, ko gero, rengiasi madingiausiai. <br> Reuters/Scanpix nuotr.
 „Twitter“ kūrėjas Jackas Dorsey neturi tokio didelio turto kaip jo kolega iš „Facebook“, tačiau iš visų šiandieninių milijardierių jis, ko gero, rengiasi madingiausiai. <br> Reuters/Scanpix nuotr.
  Portalas „Fox Business“ pavadino „Amazon“ įkūrėją Jeffą Bezosą „netikėtu nuomonės formuotoju mados pasaulyje“, nors Silicio slėnyje mados tendencijos dažniausiai nieko nedomina.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
  Portalas „Fox Business“ pavadino „Amazon“ įkūrėją Jeffą Bezosą „netikėtu nuomonės formuotoju mados pasaulyje“, nors Silicio slėnyje mados tendencijos dažniausiai nieko nedomina.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
  Eloną Muską galima drąsiai lyginti su Holivudo žvaigždėmis – kompanijos „Tesla“ vadovas dažnai dalyvauja aukštuomenės susibūrimuose, o jo idėjos, kurias publika ne visada priima su entuziazmu, garantuoja jam populiarumą socialiniuose tinkluose. <br> Reuters/Scanpix nuotr.
  Eloną Muską galima drąsiai lyginti su Holivudo žvaigždėmis – kompanijos „Tesla“ vadovas dažnai dalyvauja aukštuomenės susibūrimuose, o jo idėjos, kurias publika ne visada priima su entuziazmu, garantuoja jam populiarumą socialiniuose tinkluose. <br> Reuters/Scanpix nuotr.
 2009 m. bendrovės „Alphabet Inc.“, kuriai priklauso „Google“, prezidentas Sergejus Brinas vienoje konferencijoje pasirodė apsiavęs batelius su pirštais – juos sukūrė italų kompanija, gaminanti unikalius batų padus „Vibram“, kuri klientams pažadėjo visiškai naują ėjimo ir bėgimo kokybę. <br> Reuters/Scanpix nuotr.
 2009 m. bendrovės „Alphabet Inc.“, kuriai priklauso „Google“, prezidentas Sergejus Brinas vienoje konferencijoje pasirodė apsiavęs batelius su pirštais – juos sukūrė italų kompanija, gaminanti unikalius batų padus „Vibram“, kuri klientams pažadėjo visiškai naują ėjimo ir bėgimo kokybę. <br> Reuters/Scanpix nuotr.
 „Twitter“ kūrėjas Jackas Dorsey neturi tokio didelio turto kaip jo kolega iš „Facebook“, tačiau iš visų šiandieninių milijardierių jis, ko gero, rengiasi madingiausiai.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 „Twitter“ kūrėjas Jackas Dorsey neturi tokio didelio turto kaip jo kolega iš „Facebook“, tačiau iš visų šiandieninių milijardierių jis, ko gero, rengiasi madingiausiai.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
  „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas iš savo nenoro vargintis su įvairiais daiktais sukūrė ištisą filosofiją, kurią dabar aktyviai reklamuoja daugelis verslo ugdomojo vadovavimo specialistų.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
  „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas iš savo nenoro vargintis su įvairiais daiktais sukūrė ištisą filosofiją, kurią dabar aktyviai reklamuoja daugelis verslo ugdomojo vadovavimo specialistų.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
  „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas iš savo nenoro vargintis su įvairiais daiktais sukūrė ištisą filosofiją, kurią dabar aktyviai reklamuoja daugelis verslo ugdomojo vadovavimo specialistų.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
  „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas iš savo nenoro vargintis su įvairiais daiktais sukūrė ištisą filosofiją, kurią dabar aktyviai reklamuoja daugelis verslo ugdomojo vadovavimo specialistų.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
  Portalas „Fox Business“ pavadino „Amazon“ įkūrėją Jeffą Bezosą „netikėtu nuomonės formuotoju mados pasaulyje“, nors Silicio slėnyje mados tendencijos dažniausiai nieko nedomina.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
  Portalas „Fox Business“ pavadino „Amazon“ įkūrėją Jeffą Bezosą „netikėtu nuomonės formuotoju mados pasaulyje“, nors Silicio slėnyje mados tendencijos dažniausiai nieko nedomina.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 2009 m. bendrovės „Alphabet Inc.“, kuriai priklauso „Google“, prezidentas Sergejus Brinas vienoje konferencijoje pasirodė apsiavęs batelius su pirštais – juos sukūrė italų kompanija, gaminanti unikalius batų padus „Vibram“, kuri klientams pažadėjo visiškai naują ėjimo ir bėgimo kokybę. <br> Reuters/Scanpix nuotr.
 2009 m. bendrovės „Alphabet Inc.“, kuriai priklauso „Google“, prezidentas Sergejus Brinas vienoje konferencijoje pasirodė apsiavęs batelius su pirštais – juos sukūrė italų kompanija, gaminanti unikalius batų padus „Vibram“, kuri klientams pažadėjo visiškai naują ėjimo ir bėgimo kokybę. <br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Eloną Muską galima drąsiai lyginti su Holivudo žvaigždėmis – kompanijos „Tesla“ vadovas dažnai dalyvauja aukštuomenės susibūrimuose, o jo idėjos, kurias publika ne visada priima su entuziazmu, garantuoja jam populiarumą socialiniuose tinkluose.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Eloną Muską galima drąsiai lyginti su Holivudo žvaigždėmis – kompanijos „Tesla“ vadovas dažnai dalyvauja aukštuomenės susibūrimuose, o jo idėjos, kurias publika ne visada priima su entuziazmu, garantuoja jam populiarumą socialiniuose tinkluose.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

Nov 24, 2019, 6:14 PM

Portalas „Fox Business“ pavadino „Amazon“ įkūrėją Jeffą Bezosą „netikėtu nuomonės formuotoju mados pasaulyje“, nors Silicio slėnyje mados tendencijos dažniausiai nieko nedomina.

Paprastai IT specialistų ir verslininkų apranga paprastiems mirtingiesiems asocijuojasi su sportiniais marškinėliais, apsmukusiais džinsais ir paprastais sportbačiais, tačiau neseniai žengtas J.Bezoso žingsnis renkantis aprangą pasirodė esąs toks sėkmingas, kad jį galima laikyti rinkodaros taktikos elementu.

Vasarą „Amazon“ generalinis direktorius kelis kartus viešai pasirodė su dizainerio sukurtais paplūdimio šortais, ant kurių puikavosi aštuonkojo atvaizdas.

O būtent tokie šortai buvo pardavinėjami jo elektroninės prekybos platformoje.

Po to, kai vienas turtingiausių planetos žmonių užsimovė niekuo ypatingu neišsiskiriančias ir net šiek tiek komiškai atrodančias trumpakelnes, šios prekės buvo išparduotos akimirksniu.

Šiaip jau J.Bezosas stengiasi rengtis paprastai ir patogiai, neatkreipti savo išvaizda aplinkinių dėmesio.

Daugeliu atvejų galima teigti, kad IT korporacijų vadovų, kurie gali sau leisti apsirengti bet kokio rinkoje sutinkamo prekės ženklo drabužiu (ar net pristatyti savo prekės ženklą), aprangos stilius išlieka paprastas ir minimalistinis, ir jis, skirtingai nuo jų sukurtų programų, beveik neatnaujinamas.

Pavyzdžiui, 64 metų Billas Gatesas net jaunystėje nešiojo džemperius su V formos kaklu ir marškinius su stačia apykakle.

Nuo to laiko vienas iš „Microsoft“ įkūrėjų savo akinių rėmelių beveik nekeitė, tik apsikirpo plaukus.

Kartais dizaineriai bando paversti technines naujoves madingais aksesuarais. Ir nors jiems ne visada pavyksta sukurti kažką tokio, ką būtų galima dėvėti, kažkas juk turi išbandyti kad ir nepatikimai atrodantį naujai sukurtą daiktą.

2009 m. bendrovės „Alphabet Inc.“, kuriai priklauso „Google“, prezidentas Sergejus Brinas vienoje konferencijoje pasirodė apsiavęs batelius su pirštais – juos sukūrė italų kompanija, gaminanti unikalius batų padus „Vibram“, kuri klientams pažadėjo visiškai naują ėjimo ir bėgimo kokybę.

Tačiau rezultatas buvo toks, kad S.Brinas tiesiog atrodė šiek tiek egzotiškai, o penkiapirščiai batai, laimei, netapo nauja mados tendencija.

Stereotipinio IT specialisto įvaizdis – tai studentas, kuris gyvena bendrabutyje, valgo greito maisto restoranų mėsainius, užsigerdamas kokakola, bet jis tikrai įkurs startuolį, surinks komandą ir išsinuomos didžiulį biurą.

Tačiau, nepaisant visų pasiekimų, šie žmonės ir toliau valgo mėsainius, užsigerdami kola, rengiasi marškinėliais ir megztiniais, kadangi nebeliko laiko rūpintis savo kaip sėkmingai dirbančio subrendusio žmogaus garderobu.

Vienas iš kompanijos  „Foursquare“ įkūrėjų Dennisas Crowley atsidūrė būtent tokioje situacijoje –  tamsūs sportiniai marškinėliai ir megztukas su užtrauktuku jau seniai tapo jo uniforma, o ją keisti jis nemato prasmės.

„Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas iš savo nenoro vargintis su įvairiais daiktais sukūrė ištisą filosofiją, kurią dabar aktyviai reklamuoja daugelis verslo ugdomojo vadovavimo specialistų.

Verslininkas ir vienas turtingiausių pasaulio žmonių prieš keletą metų pareiškė, kad absoliučiai vienodi daiktai spintoje padeda jam neatitrūkti nuo svarbesnių reikalų, kurie reikalauja dėmesio koncentracijos.

Bet jis nebūtų multimilijardierius, jei čia nesugebėtų rasti, kaip įdomiai panaudoti savo pinigus – visus pilkus sportinius marškinėlius jo padėjėjai perka iš garsiosios kompanijos „Brunello Cucinelli“, o tai reiškia, kad už kiekvienus marškinėlius tenka pakloti ne mažiau kaip 280 eurų.

„Twitter“ kūrėjas Jackas Dorsey neturi tokio didelio turto kaip jo kolega iš „Facebook“, tačiau iš visų šiandieninių milijardierių jis, ko gero, rengiasi madingiausiai.

Jis, aišku, turi didelę sportinių marškinėlių ir megztinių kolekciją, kurie naudojami ne treniruočių metu, tačiau jis periodiškai keičia įvaizdį, užsiaugindamas ne pačią vešliausią barzdą, naujai pasikirpdamas plaukus ir išbandydamas įvairius kostiumus.

Ypač impozantiškai jis atrodė, kai viešumoje pasirodė apsivilkęs golfą – juodą megztinį aukštu kaklu ir juodą švarką, kurį būtų galima pavadinti duokle „Apple“ įkūrėjui, populiarinusiam ne šiaip tos pačios rūšies, bet apskritai tokius pačius drabužius.

Steve'as Jobsas taip pat laikėsi nuomonės, kad kasdienės kančios renkantis aprangą neturi atiminėti laiko iš žmogaus, mąstančio, kuo „prifarširuoti“ aifonus, tačiau jo pasirinkimas skyrėsi nuo M.Zuckerbergo strategijos. Ir tam galima tik pritarti: meilė juodai spalvai iki šiol laikoma gero skonio ženklu.

Eloną Muską galima drąsiai lyginti su Holivudo žvaigždėmis – kompanijos „Tesla“ vadovas dažnai dalyvauja aukštuomenės susibūrimuose, o jo idėjos, kurias publika ne visada priima su entuziazmu, garantuoja jam populiarumą socialiniuose tinkluose.

Kai jis būna ne su sportiniais marškinėliais, jį galima pamatyti vilkintį klasikinį kostiumą – su sniego baltumo marškiniais ir juodu švarku.

Įspūdingiausia E.Musko aprangos demonstravimo akimirka ko gero galima pavadinti jo pasirodymą 2018 m. amerikiečių Kostiumo instituto baliuje drauge su dabar jau buvusia savo mergina dainininke Grimes (tikrasis vardas: Claire Elise Boucher).

Jo balti marškiniai be apykaklės ir kreminis pailgintas švarkas kontrastavo su juodu golfu ir kelnėmis ir atrodė kaip vienas iš „Tesla“ logotipo variantų.

Tačiau šis madingas pasirinkimas neabejotinai leido suprasti, ką E.Muskas savo išvaizda primena labiausiai – tipišką piktadarį iš filmų serijos apie Jamesą Bondą.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.