Pinigų sumos, kurias pavežėjams teko pakloti Naujųjų naktį, verčia iš kojų

Taip būna kasmet – Naujųjų metų išvakarės ir pirmoji metų naktis būna dosni pavėžėjimo paslaugas teikiantiems vairuotojams. Keleiviai patuština pinigines, tačiau jų valioje rinktis, ar švęsti Naujuosius neišsižadant svaigalų ir brangiai mokėti už kelionę namo, ar švęsti blaiviai ir patiems vairuoti.

 Naujųjų naktį parsirasti namo nebūna nei pigu, nei paprasta.  <br> V.Ščiavinsko nuotr.
 Naujųjų naktį parsirasti namo nebūna nei pigu, nei paprasta.  <br> V.Ščiavinsko nuotr.
Pasak FB vartotojų, taip „pašaudė Bolt“ – tiek kartų buvo padidėję tarifai per Naujuosius.
Pasak FB vartotojų, taip „pašaudė Bolt“ – tiek kartų buvo padidėję tarifai per Naujuosius.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jan 2, 2020, 5:02 PM, atnaujinta Jan 3, 2020, 4:25 PM

Išaugino tarifus

Pavėžėjimo paslaugas teikiančių bendrovių tarifai per Naujųjų metų sutiktuves Vilniuje ir jo apylinkėse didėjo nuo 2 iki 4 kartų. Tokiais skaičiais sausio 1-ąją vairuotojai – pavėžėtojai dalinosi socialiniuose tinkluose.

Pasak jų, šiemet Naujųjų naktį „Bolt“ sistema neišlaikė užsakymų srauto ir 4 valandą nakties užstrigo. Nepasiekę „Bolt“ keleiviai kasėsi iki „Uber“, „Yandeks“ ar „eTaksi“. Beje, pastarojo vežėjo programėlė neišlaikė užsakymų gausos sutinkant 2019-uosius.  

Pavyzdžiui, vilniečiai, kuriems reikėjo iš Užupio parsirasti į namus Justiniškėse, išsikvietę „Bolt“ sumokėjo 28 eurus – maždaug dvigubai daugiau, nei įprasta. Naujametinė kelionė su „Uber“ iš Užupio į Antakalnį kainavo 19 eurų, išvakarėse – 8 eurus.

Prieš Kalėdas ir tarpušvenčiu, kai taksi poreikį padidino įmonių šventiniai renginiai, pavėžėjimo tarifai taip pat buvo ne kasdieniai.

Pavyzdžiui, už 8 kilometrų atstumą, išsikvietus vežėją naudojantis programėle, tekdavo sumokėti apie 10 eurų, o tai yra  apie 1,25 euro už kilometrą. Tai kone penkiskart didesnis įkainis, nei įprastinę dieną, kai vidutinė nuvažiuoto kilometro kaina sukasi apie 0,3 euro.

Tarifai kasmet išsipūčia

„Mums Kalėdos buvo alkanos – dingo keleiviai. Ir neįmanoma paaiškinti, kodėl kartais taip nutinka, kad vieną dieną iškvietimų būna pakankamai, o kitą dieną, žiūrėk, kojos užtirpsta nuo sėdėjimo.

Taip buvo ir šįkart – tarpušvenčiu iškvietimų buvo gal triskart mažiau, nei įprastomis dienomis“, – sakė taksiA2B“ vairuotojas Liudas.

Jo darbo patirtis – 10 metų. Taigi jis gali įvertinti, ar šie Naujieji metai buvo kuo nors išskirtiniai. 

„Kaip visada: žmonės ima kviesti taksi tada, kai baigia švęsti, taigi pats aktyviausias laikas yra nuo sausio 1-osios 2 valandos nakties maždaug iki 6 valandos ryto. Šiemet aš pats dirbau nuo 4 valandos nakties ir tol, kol buvo poreikis.

Tuo, kad tenka laukti taksi, per Naujuosius neverta skųstis. Juk visada švenčiančių būna daugiau, nei taksi vairuotojų.

Jie linksminasi, o mes dirbam, taigi pavėžėjimo tarifai visada tąnakt būna didesni“, – šyptelėjo Liudas. Kiek didesni?

Bendrovė „Amber Vilnius“, kuriai priklauso „A2B“ prekės ženklas, Naujųjų metų nakčiai buvo nustačiusi tarifus, kurie galiojo nuo gruodžio 31-osios 19 valandos iki sausio 1-osios 10 valandos. Jie buvo maždaug dvigubai didesni už įprastinius.

Pagal juos įsėdimas, įskaičiavus pridėtinės vertės mokestį, kainavo 2,5 euro, kilometro tarifas – maždaug tiek pat, o minutės kaina – 0,54 euro: 0,15 euro didesnė už įprastinę. Jos tarifas „įjungiamas“, kai automobilis stovi ties šviesoforu ar spūstyse.

Pamaitina nelegalus

„Žmonės, kuriems nepavyksta išsikviesti taksi naudojantis programėle ar skambinant, pavėžėjus gaudo gatvėse. Ir kaip reikiant pamaitina „dušmanus“. Šie kainas užsikelia tiek, kiek nori. Jų niekas juk netikrina“, – kalbėjo Liudas.

O jie, pasak vairuotojo, turi puikią nuojautą. Pirmiausia įvertina, ar klientas kalba lietuviškai – ar yra vietinis, ar užsienietis. Tada – kokio jis girtumo, o kartu – kiek gali turėti pinigų. Taigi vos užmetę akis į keleivį jau žino, kiek gali iš jo paprašyti už pavėžėjimą. 

„Sulakstę tris reisus nelegalai užsidirba tiek, kiek mes sukorę penkiolika reisų“, – šyptelėjo Liudas.

Ir vis dėl to šie Naujieji, pasak vairuotojo, buvo kitokie, nes kitokie buvo ir praėjusieji metai. Anot Liudo, juos apkartino iškreipta konkurencija.

„Mes gi matome, kas vyksta gatvėse, o valdžiai tai – nė motais.

Parsisiuntę programėles žmones veža to anksčiau, tikėtina, niekad nedarę ukrainiečiai, baltarusiai. Jie nemoka vairuoti, važinėja prieš eismą, nepažįsta miesto.

Automobiliai – bet kokie, ir iš jų nereikalaujama nei paslaugos kokybės, nei mokesčių.

Jų automobilių sėdynėse nėra jutiklių. Jei įsėda žmogus, veža neįjungę skaitiklių už pinigus „į kišenę“. Tad kiek jie sumoka mokesčių? Štai tokių vežėjų yra pilnos gatvės“, – patikino vyriškis.

Kainą lemia ir valandos

O čia – dar vienas pavyzdys, kaip, atsižvelgiant į paros metą, keičiasi pavėžėjimo paslaugų tarifai. Juos galima palyginti ir su galiojusiais Naujųjų naktį.   

„Pavėžėjų paslaugų labai retai prireikia, nes pati vairuoju. Paskutinįkart kviečiau „Bolt“ spalį, nes savo automobilį buvau nuvariusi į servisą.

Tąkart namus iš darbo reikėjo pasiekti prasidėjus piko valandoms, tad už 12 kilometrų atstumą sumokėjau 6,4 euro – vidutinė kilometro kaina siekė 0,53 euro.

Mane vežęs vairuotojas paaiškino, kad tokiu laiku – prieš darbą ar po darbo tarifas būna dvigubai didesnis, nei dieną, kai tokiam atstumui nuvažiuoti užtektų ir 3,5 euro“, – sakė sostinės centre dirbanti Evelina.

Nulėmė vairuotojų stygius

Pasak „Bolt“ vadovo Lietuvoje Andriaus Pacevičiaus, kelionių kainų tarifai Naujametinę naktį yra tokie patys, kaip ir bet kurią kitą dieną.

„Tačiau esant dideliam iškvietimų kiekiui ir sumažėjus laisvų vairuotojų ribotam laikui tiek Naujametinę naktį, tiek bet kuriuo kitu laiku, kai susiklosto analogiška situacija, pradedamas taikyti kainų daugiklis.

Kai tik laisvų vairuotojų skaičius padidėja, kainos iškart tampa įprastinėmis“, – paaiškino A.Pacevičius. 

Jo teigimu, per šiuos Naujuosius metus buvo sulaukta ypač daug iškvietimų, –„Bolt“ buvo itin populiarus ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.

„Turėjome maždaug 10 kartų didesnę apkrovą nei įprastai, todėl kai kuriems vartotojams galėjo laikinai sutrikti programėlės veikla. Tačiau ši situacija buvo operatyviai išspręsta ir jos veikla atstatyta“, – sakė „Bolt“ Lietuvoje vadovas. 

Jo teigimu, įmonė sutelkė dėmesį į pastarąją problemą, kad, pašalinus jos priežastis, ateityje nekiltų sunkumų dėl programėlės apkrovos. Tuo pačiu bus pasirengta ir ypač dideliems užsakymų srautams. 

 

 

 

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.