Taksi automobilyje – lyg viešbutyje: užsnūdęs keleivis nesuprato vairuotojos poelgio

Vilnietis Marius sausio 1-osios vakare, apie 18 val., išsikvietė taksi. Kadangi važiavo žinomu maršrutu, net ir įvertinęs tai, kad gali tekti mokėti padidintu tarifu, vyras tikėjosi, jog už kelionę pakaks dešimtinės. Pakeliui jis su žmona automobilyje prisnūdo, o kai prabudo, taksi vairuotoja parodė į skaitliuką ir paprašė sumokėti 20 eurų.

Iš taksi automobillyje užsnūdusių keleivių paprašyta 20 eurų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Iš taksi automobillyje užsnūdusių keleivių paprašyta 20 eurų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vilnietis Marius tikino, kad taksi kvietė numeriu 1424.<br>T.Bauro nuotr.
Vilnietis Marius tikino, kad taksi kvietė numeriu 1424.<br>T.Bauro nuotr.
Iš taksi automobillyje užsnūdusių keleivių paprašyta 20 eurų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš taksi automobillyje užsnūdusių keleivių paprašyta 20 eurų.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Iš taksi automobillyje užsnūdusių keleivių paprašyta 20 eurų.<br>D.Umbraso nuotr.
Iš taksi automobillyje užsnūdusių keleivių paprašyta 20 eurų.<br>D.Umbraso nuotr.
Iš taksi automobillyje užsnūdusių keleivių paprašyta 20 eurų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Iš taksi automobillyje užsnūdusių keleivių paprašyta 20 eurų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jan 3, 2020, 5:40 PM, atnaujinta Jan 13, 2020, 8:13 AM

„Nustebau – kodėl tokia suma? Vairuotoja pasakė, kad pasiekusi maršruto galą ji laukė, kol mes prabusime. Nesuprantu, kodėl negalėjo pažadinti. Taip išeina, kad automobilį gali išsinuomoti kaip viešbutį tam, kad galėtum jame pamiegoti?

Susisiekiau su taksi įmone, ir man pasakė, kad jų vairuotojai keleivių nežadina. O jei aš būčiau visą naktį pramiegojęs, kiek būčiau sumokėjęs? Galų gale, gal man su sveikata pasidarė blogai ir dėl to aš nereaguoju?“, – taksistės poelgiu stebėjosi keleivis.

Marius nesutiko už kelionę mokėti 20 eurų, be to, iš taksi įmonės gautoje SMS buvo nurodyta, kad jam kelionė kainavo 4,74 euro.

Anot pašnekovo, kai jis pareikalavo išrašyti kelionės kvitą, kuriame būtų nurodyta 20 eurų suma, taksi vairuotoja keleiviams pasiūlė tartis. Esą, tesumoka jie 10 eurų ir visi išsiskirsto.

Įdavęs 10 eurų vyras dar kartą paprašė išrašyti kvitą, tačiau tąkart vairuotoja pareiškė, jog kvitą išrašytų, jei keleiviai sumokėtų 20 eurų.

Taksi paslaugų teikėja, kurios automobiliai iškviečiami numeriu 1424, paprašyta pakomentuoti situaciją, į detales nesileido.

„Įvykus nesusipratimams ar kilus keleivių nepasitenkinimui skatiname juos susisiekti su mumis.

Turime darbuotojus, kurie yra už tai atsakingi, ir jų padedami stengiamės užtikrinti aptarnavimo kokybę.

Šiuo atveju, nežinant detalių ir net neįsitikinus, ar keleivis naudojosi mūsų paslaugomis ir jį vežė su mumis bendradarbiaujanti vairuotoja, negalime pakomentuoti situacijos.

Vairuotojai su mumis yra pasirašę bendradarbiavimo sutartis ir jie dirba pagal individualios veiklos pažymas. Gavę skundų dėl neišrašytų kvitų mes reaguojame – susisiekiame su vairuotoju ir sprendžiame situaciją“, – teigiama įmonės portalui lrytas.lt atsiųstame komentare.

Papildomai sumokėjo 111 tūkst. eurų

Praėjusiais metais tiek vežimo veiklos organizatorių, tiek keleivių vežimo veiklą vykdančių asmenų atžvilgiu Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) atliko apie 50 įvairių kontrolės veiksmų.

Pavyzdžiui, atlikus 5 keleivių vežimo organizatorių operatyvius patikrinimus, nustatyta, jog daugiau kaip 6 tūkst. keleivių vežimo veiklą, tarp jų – ir pavežėjimo veiklą vykdžiusių asmenų, galimai nedeklaravo dalies 2017-2018 m. laikotarpiu gautų pajamų.

Po papildomų VMI veiksmų, mokesčių mokėtojai patikslino savo pajamų deklaracijas, o susidariusi bendra mokėtina mokesčių suma viršijo 111 tūkst. eurų.

Minėtų kontrolės veiksmų metu už nustatytus administracinius nusižengimus surašyti 27 administracinių nusižengimų protokolai.

Gyventojų pranešimų skaičius dėl transportavimo, vežimo veikla užsiimančių verslo atstovų pastaraisiais metais mažėja: pernai sulaukta virš 150 gyventojų skambučių, 2018 m. – apie 200, 2017 m. – apie 250 skambučių.

Nelygu, su kuo važiuojate

„Kaskart baigę kelionę keleiviai turėtų atkreipti dėmesį, ar bus išduodamas jų atliktą mokėjimą patvirtinantis dokumentas.

Koks tai turi būti dokumentas, neretai priklauso nuo to, ar naudojamasi taksi, ar pavežėjų paslaugomis.

Jei taksi vairuotojas savo veikloje naudoja kasos aparatą, turi būti išduodamas fiskalinis kasos aparato kvitas, tačiau svarbu pažymėti, kad lengvuosiuose taksi automobiliuose naudoti kasos aparatą neprivaloma.

Pavyzdžiui, tais atvejais, kai veikloje naudojamuose automobiliuose įrengti VMI užregistruoti taksometrai ir pildomas kiekvieno taksometro kasos operacijų žurnalas, keleiviui turi būti išduodamas pinigų priėmimo kvitas“, – aiškino VMI Kontrolės departamento direktorė Eglė Ramanauskienė.

Kita išimtis leidžia nenaudoti kasos aparatų, kai lengvuosiuose automobiliuose vežami keleiviai už atlygį, kitaip tariant, kai tokią veiklą indivdualiai vykdo pavežėjai. Tokiais atvejais gyventojams sumokėjus už suteikiamas paslaugas privalo būti išduodamas pinigų priėmimo kvitas ar kitas apskaitos dokumentas.

Be to, jeigu pinigų priėmimo kvitas išspausdinamas spausdintuvu, toks spausdintuvas turi atitikti VMI nustatytus techninius reikalavimus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl darbo imigrantai svarbūs Lietuvos ekonomikai?