Kelionių organizatoriai klientus vynioja aplink pirštą – neigia tai, kas akivaizdu Tvirtino, kad dar balandį įvyks kelionė į Turkiją

Visos šalys skrydžiams uždarė sienas – koronaviruso pandemija sužlugdė ir poilsiautojų planus.

Turkijoje turizmo sezonas prasideda balandį, bet šiemet jis mažiausiai mėnesiu vėluos.<br> D.Umbraso nuotr.
Turkijoje turizmo sezonas prasideda balandį, bet šiemet jis mažiausiai mėnesiu vėluos.<br> D.Umbraso nuotr.
Turkijoje turizmo sezonas prasideda balandį, bet šiemet jis mažiausiai mėnesiu vėluos.<br> D.Umbraso nuotr.
Turkijoje turizmo sezonas prasideda balandį, bet šiemet jis mažiausiai mėnesiu vėluos.<br> D.Umbraso nuotr.
Koronavirusas sugriovė ir keliautojų planus. <br>G.Bitvinsko nuotr.
Koronavirusas sugriovė ir keliautojų planus. <br>G.Bitvinsko nuotr.
Koronavirusas sugriovė ir keliautojų planus. <br>G.Bitvinsko nuotr.
Koronavirusas sugriovė ir keliautojų planus. <br>G.Bitvinsko nuotr.
Koronavirusas sugriovė ir keliautojų planus. <br>G.Bitvinsko nuotr.
Koronavirusas sugriovė ir keliautojų planus. <br>G.Bitvinsko nuotr.
Turkijoje turizmo sezonas prasideda balandį, bet šiemet jis mažiausiai mėnesiu vėluos.<br> D.Umbraso nuotr.
Turkijoje turizmo sezonas prasideda balandį, bet šiemet jis mažiausiai mėnesiu vėluos.<br> D.Umbraso nuotr.
Turkijoje turizmo sezonas prasideda balandį, bet šiemet jis mažiausiai mėnesiu vėluos.<br> D.Umbraso nuotr.
Turkijoje turizmo sezonas prasideda balandį, bet šiemet jis mažiausiai mėnesiu vėluos.<br> D.Umbraso nuotr.
Turkijoje turizmo sezonas prasideda balandį, bet šiemet jis mažiausiai mėnesiu vėluos.<br> D.Umbraso nuotr.
Turkijoje turizmo sezonas prasideda balandį, bet šiemet jis mažiausiai mėnesiu vėluos.<br> D.Umbraso nuotr.
„GetJet“ nutraukė skrydžius, pranešė apie atleidžiamus darbuotojus.<br> A.Vaitkevičiaus nuotr.
„GetJet“ nutraukė skrydžius, pranešė apie atleidžiamus darbuotojus.<br> A.Vaitkevičiaus nuotr.
„GetJet“ nutraukė skrydžius, pranešė apie atleidžiamus darbuotojus.<br> A.Vaitkevičiaus nuotr.
„GetJet“ nutraukė skrydžius, pranešė apie atleidžiamus darbuotojus.<br> A.Vaitkevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

2020-04-01 12:47, atnaujinta 2020-04-01 13:47

Vis dėlto kelionių organizatoriai iki paskutinės minutės įtikinėja poilsines keliones iš anksto įsigijusius savo klientus, kad jos – nesudegė. Ir kad balandžio viduryje numatytos poilsinės kelionės, tarkim, į Turkiją įvyks.

Karantinas dar tęsis 

Orlaivių nuomos ir užsakomųjų paslaugų bendrovė „GetJet Airlines“ jau praėjusios savaitės pabaigoje nutupdė savo orlaivius Šiaulių oro uoste. Jie niekur nebekils.

Bent jau tol, kol tęsis dėl koronaviruso pandemijos paskelbta ekstremali situacija ir karantinas.

Medikai prognozuoja, kad sergamumo pakilimas Lietuvoje įvyks balandžio pabaigoje arba gegužės pradžioje, taigi jokioms kelionėms dar ne laikas.

Tačiau jas planavę ir kelialapius iš anksto įsigiję lietuviai įsitikino, kad kelionių organizatoriams bei agentūroms atrodo kitaip.

Kelialapį pirko lapkritį

„Norėjome pailsėti Turkijoje, tad kelionę agentūroje keliones.lt 10-čiai dienų į šią šalį įsigijome lapkričio pabaigoje, per „juodąjį penktadienį“.

Pamanėme, kad pavasarį mūsų vaikui jau bus metai, ir su šeima galėsime pakeliauti. Tą patį padarė ir mūsų draugai – įsigijo tą pačią kelionę.

Taigi būtume balandžio 18-ąją į Turkiją skridę keturi suaugusieji ir du mažamečiai vaikai“, – pasakojo Šiauliuose gyvenantis Tomas (pavardė redakcijai žinoma).

Žodis po žodžio jis suguldė tai, ką patyrė aiškindamasis su kelionių organizatoriais apie susiklosčiusią situaciją.

„Kaip ir dera, įsigydami kelialapį sumokėjome 10 proc. kelionės vertės pradinį įnašą. Mano šeimai tai kainavo 138 eurus.

Sutartis ją įsigyjant buvo sudaryta su kelionių organizatoriumi „Tez Tour“, o skrydį vykdantis vežėjas turėjo būti „GetJet Airlines“.

Likusią dalį pinigų turėjome sumokėti likus 21 dienai iki išvykos, taigi tą turėjau padaryti kovo 27-ąją, penktadienį.

Tačiau visur dėl koronavirsui pandemijos – karantinas. Todėl jau iš anksto pradėjome domėtis, kas vyksta Turkijoje.

Paprastai ten turizmo sezonas prasideda balandžio pradžioje, bet kaip bus šiemet?“ – apie šeimoje kilusią abejonę pasakojo Tomas.

Kas ir kodėl mėto pėdas?

Taigi dar kovo viduryje šiauliečiai laišku užklausė agentūros keliones.lt, ar skrydis į Antaliją Turkijoje įvyks.

Tą patį padarė ir Tomo draugas, tačiau laiške nurodė, kad apskritai nori atšaukti kelionę ir susigrąžinti įmokėtus pinigus.

„Jis gavo atsakymą, kad gali nutraukti sutartį, esą, bus netesybos, ir pinigai liks agentūrai. O jei nori keliauti – telieka sumokėti likusius pinigus, nes kelionė esą tikrai įvyks“, – pasakojo Tomas.

Anot pašnekovo, jiedu su draugu sutarė išsiaiškinti situaciją su pačiais turkais. Jeigu jie išties balandžio viduryje priims svečius, tuomet belieka mokėti pinigus ir krautis lagaminus.

„Taip ir padarėme. Antalijos viešbučių tinklas „Delphin Imperial“ oficialiai atsakė į užklausą, kad svečiams duris atvers geriausiu atveju gegužės pradžioje.

Tad kas mus klaidina? Mokėti už kelialapį ar ne? Jei kelionė įvyks, o mes būsime nutraukę sutartį, pinigai už pradinį įnašą pradings. O jei galutinai sumokėsim už kelialapį, o kelionės nebus, prarasime visus 1380 eurų?“ – svarstė Tomas.

Užgulė telefoną

Kadangi kelionės organizatorius yra „Tez Tour“, vyriškis nutarė jam ir paskambinti.

„Susisiekti buvo nebuvo lengva, teko laukti gal ketvirtį valandos, kol vadybininkas atsišauks. O kai atsišaukė, bandžiau išsiaiškinti, kas vyksta.

Mane jis patikino, kad kelionė balandžio 18-ąją tikrai įvyks, nes skrydžiai yra atšaukti tik iki balandžio 13-osios – iki tol, kol baigis karantino pratęsimas.

Bet ar jis baigsis?

Todėl dar paprašiau, kad vadybininkas dar ir pagal viešbučio rezervacijos numerį patikrintų, ar tikrai nedingo galimybė pailsėti Turkijoje. Ir ką gi girdžiu? Esą, kelionė tikrai bus.

Tikrai? Juk mums viešbučio administracija atsakė, kad jis bus uždarytas. Štai ties šiuo mano sakiniu staiga suprastėjo ryšys, vadybininkas ėmė sakyti, kad manęs nebegirdi ir padėjo ragelį“, – kartėlio dėl tokios akivaizdžios apgavystės neslėpė Tomas.

Dar kartą tuo pačiu numeriu į „Tez Tour“ jis paskambino iš savo darbo telefono – kitaip nebepavyko susisiekti. Ir jau su kitu atsišaukusiu vadybininku ėmė aiškintis, kodėl apgaudinėjami klientai.

„Pasak vadybininko, jie tokios informacijos neturi, kad viešbutis nedirbs. Gal jie juokauja? Mums, paprastiems žmonėms, viešbutis atrašė, kad bus uždarytas, o kelionių organizatoriams – ne?“ – ironizavo pašnekovas.

Viskas baigėsi tuo, kad po daugelio skambučių ir vadybininkų atsikalbinėjimų penktadienio vakarą jam pagaliau pavyko išsiaiškinti tikrąją padėtį – taip jau nutiko, kad keliones.lt į telefono skambutį atsakė sąžininga darbuotoja.

„Ji man paaiškino, kad kelionės nebus – ji savo klientams esą tai pasako, nes skrydžiai nutraukiami, o sumokėti už keliones pinigai – užšaldomi. Esą, galima bus vėliau pasikeisti keliones į priimtiną laiką.

Bet tai – neteisinga, juk kelionės pigs. Žmonės neturės pinigų keliauti, bijos rizikuoti. Reiks kokių metų, kol viskas atsigaus“, – klabėjo Tomas.

Ir pridūrė: „Mano tėvai turėjo į Egiptą išskristi šeštadienį, kovo 28-ąją. Ir sumokėjo visą sumą – jie tai padarė prieš karantiną. Ir dabar negali pinigų atsiimti. Jiems taip pat siūloma pasirinkti kitą kelionę ateityje. Bet jau už didesnę kainą“.

Informacija nuolat kinta

Pasak „Tez Tour“ atstovės Ingos Aukštuolytės, šiuo metu su iki šiol neregėto masto iššūkiais susiduria tiek kelionių organizatoriai, tiek turistai.

„Siekdami pateikti kuo tikslesnę ir išsamesnę informaciją turistams, nuolat bendraujame su faktiniais turizmo paslaugų teikėjais bei kitais partneriais užsienyje.

Dėl situacijos neapibrėžtumo ir neaiškumo gaunama informacija iš užsienio partnerių nuolat keičiasi, nepriklausomai nuo to, turistams visuomet stengiamės kuo operatyviau suteikti aktualiausią informaciją.

Kiekviena situacija yra individuali, su kiekvienu turistu bendrauja ir informaciją jam teikia kelionių agentūra, kurioje įsigyta kelionė, tačiau, suprasdami susiklosčiusią situaciją turistams, kurių kelionės data numatyta balandžio mėnesį, neatlygintinai leidžiame pakeisti kelionės datą vėlesniam laikui“, – sakė I.Aukštuolytė.

Kompensacijos – kuponais 

Anot BNS, Lietuvos turizmo asociacija siūlo, kad už atšauktas keliones turistams būtų kompensuojama kuponais, kuriais būtų galima pasinaudoti vėliau.

Anot Lietuvos turizmo asociacijos atstovės Viktorijos Molytės, tokią sistemą jau turi Lenkija, Malta, Belgija, Prancūzija ir Italija.

„Labai pasigendame drąsos įteisinti kuponus, kurie suteiktų galimybę metams laiko turistams pasinaudoti teise į kelionę.

Tie pinigai būtų apdrausti, saugūs, užtikrinti banko garantija. Po metų jei neišskridai, nenorėjai pasinaudoti, tu turėtum teisę atgauti tuos pinigus“, – antradienį Seimo Ekonomikos komitete sakė ji.

Komitetas tokiam siūlymui pritarė. 

Nebegali skraidyti – atleidžia darbuotojus

Portalo lrytas.lt duomenimis, užsakomųjų skrydžių bendrovė „GetJet“ savo orlaivius sutupdė Šiaulių oro uoste.

Aviacijos specialistai mano, kad Šiauliuose gali atsidurti ir kitų užsakomųjų skrydžių bendrovių lėktuvų, nes artimiausiomis savaitėmis jie tiesiog nebus reikalingi, o Šiauliuose jų stovėjimas kainuoja pigiau negu Vilniuje ar Kaune.

Savo ruožtu bendrovė „GetJet Airlines“ apie atleidimą jau įspėjo 370 darbuotojų. Apie tai pirmadienį, kovo 3-ąją, pranešė Užimtumo tarnyba.

Jos teigimu, tarp įspėtų apie atleidimą darbuotojų yra 14 technikų, aštuoni skrydžių koordinatoriai, septyni techninių įrašų priežiūros specialistai, šeši techninės priežiūros kontrolės koordinatoriai, penki įgulų koordinatoriai, penki auditoriai, keturi finansų kontrolieriai ir kiti.

Skrydžių valdymo bendrovės „Oro navigacija“ duomenimis, pasaulio oro bendrovėms stabdant veiklą ir miestams uždarius oro uostus, Lietuvos oro erdvėje aptarnautų skrydžių skaičius praėjusią savaitę mažėjo apie 70 proc. iki 1305, o vien tranzitinių – 68 proc. iki 1040.

„Sodros“ duomenimis, vasarį „GetJet Airlines“ dirbo 392 darbuotojai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.