Skola „Sodrai“ buvo nurėžta tris kartus nuo visų turimų moters sąskaitų: laiko normalia praktika

Individualią veiklą kelis mėnesius vykdžiusi ir iš „Sodros“ informacijos apie reikalingas įmokas laukusi Vilija nustebo, kai įstaiga be jokio įspėjimo jos vieną skolą nurašė tris kartus – nuo visų jos turimų banko sąskaitų.

„Sodra“ informuoti gyventojus apie skolą gali tik tuo atveju, jei jie yra suteikę sutikimą.<br>T.Bauro nuotr.
„Sodra“ informuoti gyventojus apie skolą gali tik tuo atveju, jei jie yra suteikę sutikimą.<br>T.Bauro nuotr.
„Sodra“ informuoti gyventojus apie skolą gali tik tuo atveju, jei jie yra suteikę sutikimą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
„Sodra“ informuoti gyventojus apie skolą gali tik tuo atveju, jei jie yra suteikę sutikimą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
„Sodra“ informuoti gyventojus apie skolą gali tik tuo atveju, jei jie yra suteikę sutikimą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
„Sodra“ informuoti gyventojus apie skolą gali tik tuo atveju, jei jie yra suteikę sutikimą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
„Sodra“ informuoti gyventojus apie skolą gali tik tuo atveju, jei jie yra suteikę sutikimą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
„Sodra“ informuoti gyventojus apie skolą gali tik tuo atveju, jei jie yra suteikę sutikimą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
„Sodra“ informuoti gyventojus apie skolą gali tik tuo atveju, jei jie yra suteikę sutikimą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
„Sodra“ informuoti gyventojus apie skolą gali tik tuo atveju, jei jie yra suteikę sutikimą.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
„Sodra“ informuoti gyventojus apie skolą gali tik tuo atveju, jei jie yra suteikę sutikimą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
„Sodra“ informuoti gyventojus apie skolą gali tik tuo atveju, jei jie yra suteikę sutikimą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Aug 23, 2020, 7:50 AM, atnaujinta Aug 23, 2020, 11:11 AM

„Kadangi „Sodra“ neturi gerai veikiančios gyventojų informavimo sistemos ir aiškių skaičiuoklių, kiek „Sodrai“ sumokėti turi vykdantys individualią veiklą, arba pats susiskaičiuoji įmokas, arba sulauki skolos.

Kažkodėl „Sodra“ mano, kad normalu tą pačią sumą nuskaičiuoti tris ar penkis kartus“, – stebėjosi vilnietė.

Savo ruožtu „Sodros“ atstovas patikino, kad pati įstaiga skolų nenurašo, o asmeniškai informuoti gyventojus apie skolą gali tik tuo atveju, jei jie yra suteikę sutikimą.

Normali praktika?

„Kadangi dirbu ir samdomą darbą, tikiu, kad draudimo įmokos skaičiuojamos kitaip, tačiau aš nežinau, kaip. Nežinojau, kiek esu skolinga „Sodrai“, tačiau pagalvojau, jog pajamas deklaravau VMI, tad „Sodra“ susisieks su manimi ir informuos, kiek aš turiu sumokėti.

Realybė kitokia – iš jų nesulaukiau jokios informacijos: nei laiško, nei skambučio. O ketvirtadienį pamačiau, kad mano „Revolut“ sąskaitoje, kurioje šiaip nelaikau pinigų, yra minusinė suma – -68,93 euro. Parašyta, kad tai yra skola už socialinio draudimo įmokas“, – pasakojo moteris.

Pamačiusi skolą moteris suskubo grąžinti pinigus valstybei ir šią sumą sumokėjo iš „Swedbank“ sąskaitos.

„Tik sumokėjusi pamačiau, kad ta pati suma yra jau nuskaičiuota nuo dviejų mano „Swedbank“ sąskaitų. Taigi, „Sodra“ trijose mano sąskaitose rezervavo tą pačią sumą – ne tai, kad nurašė nuo vienos sąskaitos vieną skolos sumą, bet nuo visų, kurias turiu, nuo visų po tą sumą ir nuskaičiavo“, – nuostabos neslėpė Vilija.

„Sodros“ darbuotojai vilnietei paaiškino, kad tai – normali praktika: „Man pasakė, jog „Jeigu turėtumėte penkias sąskaitas, šią sumą nurašytume nuo visų penkių, o paskui jau žiūrėtume, kur ir kiek grąžinti“.

„Dabar „Sodra“ jau panaikino skolos rezervaciją „Revolut“ sąskaitoje, panaikino vieną pinigų rezervaciją vienoje „Swedbank“ sąskaitoje, tačiau jie vis dar turi mano sumokėtus mokesčius ir dar vieną tokią sumą kitoje „Swedbank“ sąskaitoje. Patikino, kad pirmadienį susisieks ir šią problemą išspręs.

Tačiau esmė – sisteminės „Sodros“ bėdos: kad jie neturi paprastos gyventojų informavimo sistemos, aiškių skaičiuoklių. Pavyzdžiui, kai deklaruoji pajamas VMI, aiškiai žinai, kiek tau suskaičiavo mokesčių“, – kalbėjo Vilija.

Padeda skaičiuoklė

„Sodros“ komunikacijos skyriaus vedėjas Saulius Jarmalis naujienų portalui lrytas.lt teigė, jog pati „Sodra“ neturi jokių duomenų apie gyventojo sąskaitas ir nuo jų jokių skolų nenurašo.

„Jeigu gyventojas laiku nesumokėjo įmokų ir nesikreipė į „Sodrą“ dėl įmokų atidėjimo bei nereagavo į „Sodros“ siunčiamus pranešimus apie susidariusią skolą, „Sodra“ pateikė vieną skolos dydžio mokėjimo nurodymą per Registrų centro administruojamą Piniginių lėšų apribojimo informacinę sistemą (PLAIS), kuria taip pat naudojasi VMI, antstoliai. Kaip vykdomas mokėjimo reikalavimas per PLAIS, galėtų paaiškinti Registrų centras“, – teigė S.Jarmalis.

Anot jo, kiekvienas savarankiškai dirbantis gyventojas, deklaravęs pajamas, turėtų pats suskaičiuoti, kiek įmokų turi mokėti – tam padeda „Sodros“ skaičiuoklė.

O jeigu gyventojas nėra nurodęs elektroninio pašto ir/ ar telefono numerio ir nėra išreiškęs sutikimo informaciją gauti šiais kanalais, be tokio sutikimo „Sodra“ siųsti jam informacijos negali.

„Sodra“ gyventoją informuoja tais kanalais, kuriais jį informuoti pasirenka pats gyventojas. Jeigu gyventojas asmeninėje paskyroje nurodo savo elektroninio pašto adresą, telefono numerį ir pažymi, jog sutinka gauti informaciją elektroniniu paštu ar telefonu, tuomet „Sodra“ informaciją siunčia ir nurodytais kanalais.

Savo ruožtu „Sodra“ daro viską, kad padėtų žmonėms laiku vykdyti savo prievoles. Mokėtinas įmokas galima suskaičiuoti pasitelkus specialiai savarankiškai dirbantiems gyventojams skirtą skaičiuoklę, taip pat informaciją apie prievoles galima rasti prisijungus prie „Sodros“ asmeninės paskyros arba paskambinus į „Sodros“ informacinį centrą.

Jeigu savarankiškai dirbantis gyventojas neturi galimybių laiku sumokėti įmokų, jis gali kreiptis į „Sodrą“ dėl įmokų atidėjimo. Savarankiškai dirbantiems gyventojams atidedant įmokas delspinigiai nėra taikomi“, – paaiškino S.Jarmalis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.