Prekybos centruose – Juodasis penktadienis: pirkėjų srautai padidėję, dauguma dairosi kalėdinių dovanų

Nors kai kurie prekybininkai vadinamojo Juodojo penktadienio (angl. „Black Friday“) išpardavimus pradėjo jau kone prieš savaitę, tačiau didieji prekybos centrai didesnio pirkėjų srauto sulaukė savaitgalį. Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.

Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Klientų dėmesio ypač sulaukia papuošalai, drabužiai, avalynė, dauguma perka kalėdines dovanas.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (25)

Lrytas.lt

Nov 28, 2020, 12:32 PM, atnaujinta Nov 28, 2020, 4:09 PM

Vilniaus prekybos ir pramogų centre „Akropolis“ apsilankęs portalo lrytas.lt fotografas užfiksavo, kas gi dedasi per šį išpardavimų savaitgalį. Iš nuotraukų matyti, kad nors bene visi žmonės tvarkingai dėvi kaukes, tačiau atstumų laikosi ne visi.

Visgi prekybos centrų atstovai tikina, kad pirkėjų srautai yra reguliuojami, stengiamasi užtikrinti visas saugumo priemones – kai kurie specialiai šiam savaitgaliui net pasamdė daugiau apsauginių ir valymo bei dezinfekavimo paslaugas teikiančių darbuotojų. Apsipirkti atvykusių automobiliais prašoma stovėjimo aikštelėse juos statyti į kas antrą vietą.

Išpardavimų kampanijos neorganizuoja

Kai kurių prekybos centrų atstovai sako dėl karantino įprastų Juodojo penktadienio kampanijų neorganizavę – pirkėjams nuolaidas savo iniciatyva siūlo pačios prekybos centruose įsikūrusios parduotuvės.

„Dėl pandemijos ir tam, kad užtikrintume saugų apsipirkimą savo klientams, šiais metais neorganizuojame tipinės, smūginės trijų dienų trukmės „Black Friday“ akcijos – ją integravome į šventiniu laikotarpiu vyraujančius nuolaidų pasiūlymus. „Black Friday“ tiesiog tapo kalėdinės kampanijos dalimi, kuri išsitęsė per ilgesnį laikotarpį.

Tai užtikrina, kad prekybos centre pasiskirstytų pirkėjų srautai, būtų išlaikomi reikiami atstumai. Dalis mūsų parduotuvių pasiūlymus pradėjo taikyti lapkričiui persiritus į antrą pusę, kitos – artėjant „Black Friday“ datai“, – portalui lrytas.lt pasakojo PC „Europa“ vadovė Eglė Juškienė.

Anot „Akropolis Group“ komunikacijos departamento vadovo Dominyko Mertino, Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropoliai“ „Juodojo penktadienio“ išpardavimų niekada neorganizuodavo. Vietoj jų lapkričio pabaigoje visuomet vykdavo „Jamam“ akcija.

„Pagrindinį dėmesį skirdami maksimaliam prekybos centrų lankytojų ir darbuotojų saugumo užtikrinimui, trumpalaikių vienos dienos ar savaitgalio akcijų neorganizuojame jau nuo pavasario. Būtent todėl tiek gegužę, tiek dabar sąmoningai atsisakėme ir „Jamam“ akcijos.

Nuo rugpjūčio mėnesio vykdome ilgalaikę, tęstinę kampaniją „Akropolio Superžvaigždės“, kurios metu pirkėjai gali pasinaudoti tik „Akropoliuose“ galiojančiais įvairių parduotuvių pasiūlymais, kurie periodiškai keičiami ir atnaujinami. Ilgesnis, tęstinis akcijų organizavimas leidžia užtikrinti didesnį saugumą išskirstant lankytojų srautus“, – portalui lrytas.lt kalbėjo jis.

Pasamdė daugiau apsauginių

Nors visi prekybos centrai stebi per karantiną itin sumažėjusius lankytojų srautus, tačiau sako jau nuo spalio ėmęsi ruoštis šventiniam laikotarpiui ir didinti saugumo priemones. PC „Dovanorama“ Rinkodaros vadovė Eglė Ušinskienė portalui lrytas.lt pasakojo, kad šis prekybos centras neseniai tapo pirmuoju iš Baltijos šalių, prisijungusiu prie bandomojo saugios veiklos projekto.

Jį vykdo Lietuvoje veikiantis Gynybos paramos fondas, bendradarbiaujantis su tarptautiniais Pasaulio sveikatos organizacijos, Jungtinių Tautų ir kitais civilinės saugos ekspertais bei atsargos kariškiais, kurie konsultuoja, kaip užtikrinti saugumą prekybos centro patalpose.

„Nuo šiol prekybos centre pagal poreikį budi fondo savanoriai, kurie padeda užtikrinti saugų lankytojų srautą, atstumo laikymąsi, teisingą kaukių dėvėjimą ir kitus aspektus. Be to, patalpose atsirado specialios lankytojų srautus reguliuojančios žymos.

Patalpose nuolat valomi ir dezinfekuojami paviršiai, nemokamai dalijamos apsauginės veido kaukės, visu pajėgumu veikia pažangūs oro filtrai, naudojami ligoninėse ir oro uostuose, tualetuose bei darbuotojų patalpose įrengtos ir specialios aplinką dezinfekuojančios lempos“, – kalbėjo ji.

PPC „Ozas“ valdytoja Ina Augulienė portalui lrytas.lt kalbėjo, kad nuo penktadienio šiam savaitgaliui apsaugos darbuotojų skaičių prekybos centras padidino daugiau nei du kartus. Prie pagrindinio įėjimo lankytojus pasitinkantys apsaugos darbuotojai stebi, ar teisingai dėvimos apsauginės veido kaukės, primena apie rekomendaciją dezinfekuoti rankas.

Pačiame prekybos centre apsauga rūpinasi, kad būtų laikomasi rekomenduojamo 2 metrų atstumo, tikrina, ar parduotuvėse užtikrinamas saugus lankytojų skaičius. Taip pat padidintas ir valymo bei dezinfekavimo paslaugas teikiančių darbuotojų skaičius. Jie užtikrina, kad nepritrūktų muilo, dezinfekcinių priemonių, servetėlių.

„Lankytojams rekomenduojame į prekybos centrą vykti mažiau populiariu laiku – t. y. ryte, vos atvėrus duris arba likus kelioms valandoms iki uždarymo. Taip pat patartina į prekybos centrą nevykti grupėmis, o pirkinius planuoti iš anksto. Taip pat prašome lankytojų automobilius statyti kas antroje vietoje ir atsakingai vadovautis kitais prekybos centro nurodymais“, – informavo ji.

D.Mertinas pasakojo, kad „Akropolis“ turi nusistatę gerokai griežtesnę vidinę lankytojų ribą, kurią peržengus būtų pradėti riboti klientų srautus. „Skiriame didelį dėmesį patalpų vėdinimui, paviršių dezinfekcijai, srautų valdymui, papildomai padarėme šimtatūkstantines investicijas į įrangą, kuri automatiškai ultravioletiniais spinduliais dezinfekuoja eskalatorių ir judančių takų porankius bei orą liftų kabinose“, – pasakojo jis.

Dairosi dovanų

E.Juškienė sako pastebinti, kad daugiausia lankytojų sulaukia 20-40 proc. siekiančias nuolaidas siūlančios garsių prekės ženklų drabužiais ir aksesuarais prekiaujančios parduotuvės ir 15-20 proc. nuolaidas siūlančios kosmetikos ir parfumerijos parduotuvės.

Ina Augulienė pasakojo, kad įprastai didelė dalis pirkėjų tokių išpardavimų metu renka kalėdines dovanas artimiesiems. „Atsižvelgę į pasaulyje susiklosčiusią pandemijos situaciją, apie dovanas šiemet raginome galvoti nuo pat rugsėjo mėnesio.

Ir pastebime, kad klientai tai išgirdo – kosmetikos, elektronikos, dovanų rinkinių pardavimai išaugo dar rudenį, o lyginant su kitais segmentais, šis segmentas patyrė ir mažiau pandemijos nuostolių“, – atkreipė dėmesį ji.

D.Mertinas kalbėjo, kad šiuo metu dažniausiai perkami žaislai, drabužiai ir avalynė, parfumerija ir kosmetika, buitinė technika, knygos bei aksesuarai. Tačiau jis įspėja pirkėjus su įsigytais daiktai elgtis atsargiai.

„Grįžus iš prekybos centro derėtų ne tik kruopščiai nusiplauti rankas, bet ir dezinfekuoti paviršių, ant kurio dedami pirkiniai. Jų pakuotes rekomenduojame išrūšiuoti ir išmesti, po to vėl nusiplauti rankas. Įsigytus drabužius prieš naudojimą rekomenduojame išskalbti“, – patarė D.Mertinas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.