„Aš pats aikštelėje stovėjau tik 10 min., nes irgi laukiau siuntos. Iš pradžių buvo mėtomi maišiukai, bet kai ėmė skraidyti dėžės, nusprendžiau nufilmuoti“, – prisiminė vaizdą užfiksavęs Karmėlavos gyventojas Dalius.
Situaciją pakomentuoti paprašytas Lietuvos paštas už incidentą atsiprašė, tačiau neatsakė, kas tokiu atveju būtų atsakingas už kurjerio apgadintas siuntas.
„Šią situaciją taip pat įvertinsime pasikalbėję su darbuotoju, o už darbo taisyklių pažeidimą pritaikysime atitinkamą drausminę nuobaudą“, – teigė Lietuvos pašto atstovė žiniasklaidai Monika Pivoraitė.
Vaizdo įrašas socialiniuose tinkluose sulaukė palaikymo. Dalis komentatorių skundėsi gavę apgadintas siuntas. „Jie man į tris dalis sukūlė bronzinę lėkštę. Žalos neatlygino. Pusę sumos atlygino Vokietijos paštas. Kokia jų darbo politika ir požiūris į darbuotojus, daugelis žino“, – vaizdo įrašą komentavo „Facebook“ vartotojas.
Dalis komentaruose ragino Lietuvos paštą pakomentuoti situaciją.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pabrėžė, kad vartotojui labai svarbu pasinaudoti daiktų patikrinimo teise. „Kaip numato Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas, prieš priimdamas daiktus vartotojas turi teisę juos patikrinti bet kokioje vietoje, bet kokiu laiku ar metodu, kurie atitinka protingumo kriterijus. Jeigu prekė yra apgadinta, vartotojas turi teisę atsisakyti priimti prekę“.
Jeigu prekės trūkumai nustatomi vėliau, nesant pristatymo paslaugos teikėjui, prekės trūkumo atsiradimo faktą, kuris atsirado ne dėl vartotojo kaltės, bus sunku įrodyti.
„Jeigu yra užfiksuoti įrodymai, kad prekė galėjo būti apgadinta transportavimo metu, siūlytume kreiptis į pardavėją, pateikiant visus įrodymus ir prašant grąžinti sumokėtus pinigus, pakeisti prekę kokybiška preke, atlyginti remonto išlaidas arba sutaisyti prekę.
Patartume į pardavėją kreiptis raštu. Jeigu nepavyktų ginčo su pardavėju išspręsti taikiai arba jeigu pardavėjas nepateiktų atsakymo per 14 dienų į vartotojo prašymą, vartotojas galėtų kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo ne teismo būdu“, – kalbėjo VVTAT atstovė spaudai Dalia Malinauskienė.
Pasak jos, šiuo atveju, kalbant apie sandorį tarp vartotojo ir siuntimo paslaugos teikėjo (kai sutartis yra sudaroma tiesogiai tarp vartotojo ir, tarkime, kurjerio tarnybos), ginčus ne teismo tvarka nagrinėja Ryšių reguliavimo tarnyba.