E. Šiškauskienė: su Vyriausybe kalbėta, kad jei galimybių pasas nepasiteisins, galbūt verčiau eiti Danijos keliu (277)

Šią savaitę įsigaliojo jau kuris laikas daliai visuomenės nerimą kėlę viešojo gyvenimo ribojimai siekiant nugalėti ir pristabdyti koronaviruso plitimą. Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.

Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>T.Bauro nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>T.Bauro nuotr.
E.Šiškauskienė.<br>P.Lileikio nuotr.
E.Šiškauskienė.<br>P.Lileikio nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>V.Skaraičio nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>V.Skaraičio nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>G.Brazaitytės nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>G.Brazaitytės nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>M.Patašiaus nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>M.Patašiaus nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>M.Patašiaus nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>M.Patašiaus nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>M.Patašiaus nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>M.Patašiaus nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>M.Patašiaus nuotr.
Nuo pirmadienio visos kontaktinės paslaugos, ūkinės veiklos ir renginiai užsivėrė galimybių paso (GP) neturintiems asmenims.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

Sep 14, 2021, 6:16 PM, atnaujinta Sep 14, 2021, 7:09 PM

Šie nebegali patekti į didesnes nei 1,5 tūkst. kv. metrų ploto parduotuves ir prekybos centrus, grožio salonus, viešojo maitinimo įstaigas, renginius, sporto klubus, kino teatrus ir kitas pramogų vietas.

Dalis kavinių, restoranų, viešbučių bei kitų pramogų vietų GP pradėjo naudoti tik pirmadienį. Apie tai, kaip jiems sekasi ir ar pastebėta kokių konfliktų, „Lietuvos ryto“ televizijos laidoje „Nauja diena“ kalbėjo Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė.

– Kaip praėjo pirmoji diena tose įstaigose, kurios GP pradėjo naudotis tik pirmadienį?

– Mūsų sektorius tarsi įplaukė į šią tėkmę, nes pavasarį jau turėjome panašią situaciją, be to, daugelis viešbučių ir restoranų pasirinko iš anksto taikyti GP, o ne rugsėjo 13 d. Taip pasielgė verslo viešbučiai miestuose, nes juose nėra didelių srautų, tai pasirinko ir kai kurie restoranai.

Kiek kitaip buvo SPA viešbučiuose, kuriuose apsistoję po 200-300 žmonių. Vyriausybė iš pradžių reikalavo, kad viešbučiai kas 48 valandas patikrintų klientus, kuriems baigėsi testo galiojimas, tačiau vėliau sutarėme, kad šis reikalavimas būtų panaikintas, nes tai neįmanoma.

Su Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) ir Vyriausybe buvo sklandus bendravimas, dažni susitikimai ir tarimaisi taip pat ir su policija, kas bus tikrinama.

Pavyzdžiui, restoranams buvo leista klientų GP tikrinti ne prie durų, o prie staliukų, tad nereikia samdyti papildomų darbuotojų – jei nėra didelio srauto, patikrinti gali ir padavėjas. Taip pat susitarėme, kad viešbučiuose GP gali patikrinti administratorius svečiams įsiregistruojant.

Dar sutarėme, kad ilgalaike nuoma – pavyzdžiui, išnuomojantys kambarį mėnesiui – užsiimantys viešbučiai GP gali tikrinti svečiams tik įsiregistruojant, tačiau informacija apie GP jiems turi būti padėta kambariuose, kad žmonės negalėtų sakyti, jog „nežinojo“.

Manome, kad bus visko. Žmonės dabar skambina į viešbučius, visko klausinėja. Kiek neramu dėl SPA viešbučių – rezervacijos vis vyko, vyko, tačiau staiga nuo rugsėjo 13 d. jų labai sumažėjo. Matomai žmonėms sunku psichologiškai.

O miesto viešbučiuose daugiau užsieniečių, atvažiuojančių su labai įvairiais dokumentais, popierinėmis testų kopijomis, tad prašėme Vyriausybės, kad atsiųstų pavyzdžius, kaip atrodo vienokios ar kitokios šalies pasai ar testai.

Dar susitarėme, kad kas kelias dienas komunikuosime su Vyriausybe ir SAM, matysime, kas yra logiška, kas ne, ką reikia keisti eigoje.

– Ar pirmą dieną daug žmonių atšaukė savo rezervacijas viešbučiuose?

– Ne, viešbučiai visus informuoja iš anksto – labai gerai, kad turėjome mėnesį pasiruošti pokyčiams, viską išsiaiškinti iki detalių. O lietuviai dabar išvis rezervuojasi paskutinę minutę – stebi orų prognozę, užsikrėtusiųjų skaičius, tad buvo lengva juos informuoti.

O viešbučių rezervacijos ar nuomos platformose „Booking.com“ ar „Airbnb“ pateikta labai aiški informacija, kad privaloma turėti testą arba GP.

Apskritai procesas vyko gana sklandžiai, paslaugų sektoriui kiek paprasčiau nei prekybos centrams.

– Mažesnių kavinių ir restoranų savininkai pirmadienį gana gausiai žiniasklaidai sakė, kad yra sunku. Konfliktinių situacijų neišeina išvengti, jie pavargę nuo chaoso, kai vienas ar kitas dalykas neaiškus. Kaip jūs įvertintumėte tokias situacijas? Galbūt kai kurios įstaigos tiesiog prasčiau pasiruošė?

– Ir prasčiau pasiruošė, ir apskritai verslas nesidžiaugia GP. Mes esame svetingumo verslas – jau kam kam, bet viešbučiui ar restoranui pasakyti žmogui prie durų, kad jo neįleis, yra it peiliu į širdį. Pirmiausia tai paslauga, svetingas aptarnavimas, todėl patys savininkai ir darbuotojai jaučiasi labai blogai.

Labai džiaugiamės, kad pavyko susitarti su Vyriausybe, kad lauko kavinės gali priimti visus klientus. Tai turėtų šiek tiek sumažinti įtampą. Tačiau turime ir suprasti, kad visa tai daroma ne iš gero gyvenimo – kita alternatyva būtų uždaryti verslus, o tada būtų masiniai bankrotai.

Taip pat kalbėjome, kad jei po mėnesio ar dviejų bus matyti, kad tas GP nepasiteisina, užsikrėtimo atvejų ir toliau tik daugėja, svarstysime, ar ne geriau eiti Danijos keliu – jie tiesiog viską paleido.

Manau, kad žmonės turi rūpintis patys savimi: kiekvienas mes žinome savo silpnąsias vietas – jei mano imunitetas silpnesnis, aš pats užsidėsiu kaukę, vartosiu vitaminus ir neisiu į viešas vietas – tai turi būti kiekvieno žmogaus asmeninis reikalas.

Manau, kad ilgainiui tiesiog turėsime išmokti su šia liga gyventi kaip su gripu – juk visi nuo jo saugome, dar ir vaikus pasaugome. Matysime, kad bus toliau, gal tie GP ir bus išsigelbėjimas.

O, pavyzdžiui, Danija tiesiog atleido visokius suvaržymus, kai pasiskiepyjo virš 80 proc. tautos. Manau, kad ir mes esame kažkur netoli šio skaičiaus ir būtų labai smagu, jei sektume šiuo keliu, kuris daugeliui būtų priimtinesnis.

– Kokia situacija prie viešbučių ir restoranų? Prie prekybos centrų pirmadienį eilės nebuvo didelės, darbuotojai laisvai susitvarkė.

– Pas mus išvis nėra eilių, nes, pirmiausia, žmogus gali įeiti į vidų, taip pat labai stebime, ar išlaikomas saugus atstumas. Bet ir šiaip prie viešbučių registratūros nesirikiuoja minios – nors mūsų svajonė turėti daug turistų, tačiau jų nėra, – tad ir miestų viešbučiuose problemų nėra.

Nors į kurortų viešbučius daugiau žmonių atvažiuoja įsiregistruoti apie 14 val., tačiau jų srautus sureguliuoti taip pat nesunku. Jie, išlaikydami atstumus, ramiai laukia dideliuose holuose, kur šilta, nelyja, tad GP greitai patikrinami ir klientai įregistruojami.

Nežinau, kaip susitvarko naktiniai klubai, ten srautai gal ir didesni, bet prie restorano vienu metu neateina 20 žmonių ir problemų taip pat nėra. Kiek ėjau per miestą, eilėje gražiai stovi po 2-3 žmones ir spūsčių nėra.

Pirmadienį buvau „Ikea“, ten taip pat ramu, jaučiasi geranoriškumas – mano GP galiojimas buvo pasibaigęs, tačiau apsauginis labai geranoriškai palaukė, kol atsisiunčiau naują. Apskritai niekur nepastebėjau, kad eilėje lauktų daugiau nei 5-7 žmonės.

– Ar patys klientai jau ateina puikiai susipažinę su taisyklėmis ir gerai nusiteikę?

– Būna visokių. Turime nemažai atvejų, kad GP neturi pirmą skiepą gavę žmonės. Labai gaila, kad jie jau pradėję vakcinuotis, tačiau GP dar negali gauti ir naudotis paslaugomis. Žinoma, jei pradėsi daryti išimtis, tų variantų tada atsiras šimtai ir nebebus vieningos pozicijos.

– Ar jaučiatės gerai pasiruošę? Jei taip reikėtų dirbti kiek ilgiau nei 2-3 mėnesius, o, pavyzdžiui, pusmetį, ar viskas būtų gerai?

– Taip, mūsų sektorius pasiruošęs. Tik labai norėtume, kad būtų daugiau užsieniečių ir kad Lietuva deklaruotų, jog yra tikrai saugi šalis, pasiruošusi priimti svečius iš visur.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
#NeSpaudai: kokios baimės stabdo valdžią nuo trečiojo karantino?