Įvardijo, kaip su skurdu sekasi tvarkytis skirtingoms savivaldybėms

Skurdą mažinti labiau sekasi didesnėms savivaldybėms, taikliau – mažosioms, teigia socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė.

Skurdą mažinti labiau sekasi didesnėms savivaldybėms, taikliau – mažosioms.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Skurdą mažinti labiau sekasi didesnėms savivaldybėms, taikliau – mažosioms.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Skurdą mažinti labiau sekasi didesnėms savivaldybėms, taikliau – mažosioms.<br>M.Patašiaus nuotr.
Skurdą mažinti labiau sekasi didesnėms savivaldybėms, taikliau – mažosioms.<br>M.Patašiaus nuotr.
M.Navickienė.<br>T.Bauro nuotr.
M.Navickienė.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Sep 20, 2021, 10:43 AM, atnaujinta Sep 20, 2021, 11:26 AM

„Skurdo mažinimo prasme geriausiai sekasi didžiosioms arba žiedinėms savivaldybėms – toms, kurios yra regionų centruose ir kurios gali pasiūlyti daugiau sprendimų“, – pirmadienį žurnalistams teigė ministrė.

Vis dėlto ji pridūrė, kad teikti pagalbą asmenims taikliau sekasi mažesnėms savivaldybėms.

„Bet teikiant pagalbą geriau sekasi mažoms savivaldybėms, nes jos galbūt turėdamos dirbti su mažesniu kiekiu, nors ir mažesniais resursais, bet su mažesniu poreikiu, gali taikliau pataikyti su sprendimais, kurie netgi kainuoja mažiau“, – sakė M. Navickienė.

Ji taip kalbėjo pristatydama socialinės paramos veiksmingumo stebėsenos platformą ir pirmuosius stebėsenos šalies savivaldybėse rezultatus.

Ministerijos Strateginių sprendimų paramos ir tarptautinio bendradarbiavimo grupės ekspertės Jekaterinos Navickės teigimu, šios platformos tikslas – kurti viziją, kas yra veiksminga, efektyvi socialinės paramos sistema, dalintis gerąja patirtimi.

„Veiksmingą paramą apibrėžiame kaip tą, kuri pirmiausia mažina skurdą ir tas yra daroma per veiksmingą pagalbą tiems asmenims, kuriems jos labiausiai reikia, ypač akcentuojame nepasiturinčius gyventojus. Taip pat – prevencija, siekiant to, kad būtų kuo mažesnis poreikis teikti socialinę paramą, o tie žmonės, kurie išeina iš socialinės paramos sistemos, į ją negrįžtų ir galėtų sėkmingai užtikrinti savo ir savo vaikų poreikius“, – teigė J. Navickė.

Anot jos, finansinė pagalba, būstas turi būti prieinami, taip pat suteikiamos paslaugos turi būti adekvačios, kad padėtų įgyvendinti minimalius poreikius bei padėti išeiti iš socialinės paramos sistemos.

Anot ekspertės, atotrūkiai tarp savivaldybių, teikiant socialinę paramą, nėra dideli.

„Atotrūkiai tarp savivaldybių nėra dideli, taip pat stebimu laikotarpiu – nuo 2017 iki 2020 metų – matome, kad socialinės paramos veiksmingumas iš esmės nesikeitė“, – kalbėjo ministerijos darbuotoja.

Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja socialiniais klausimais Audronė Vareikytė teigė, kad stebėsenos platforma naudinga savivaldybėms, matant, kokia socialinė parama yra efektyvi ir veiksminga.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.