Valstybinio visuomenės sveikatos stiprinimo fondo tarybos pirmininkė, Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento direktoriaus pavaduotoja Gražina Belian sako, kad paskutinė PSO ataskaita labiausiai skirta interneto poveikiui alkoholio vartojimui, ypač tarp jaunimo.
„Naujoji socialinių tinklų rinkodara įtraukia, skatindama vartotojus pamėgti įrašus, atsakyti į klausimus, pažymėti draugus. Ir tai tarnauja alkoholio reklamos tikslais, nes taip vartotojai nesąmoningai gali veikti kaip patys reklamuotojai. Todėl PSO ragina šalis labiau išplėsti rinkodaros reguliavimą: įteisinti ribojimus ir draudimus, susijusius su alkoholio reklama“, – trečiadienį Seimo Sveikatos komitete sakė G.Belian.
Nacionalinės tabako ir alkoholio kontrolės koalicijos prezidentė Nijolė Goštautaitė-Midttun taip pat siūlo dar griežčiau riboti alkoholio reklamą. Seimas po pateikimo yra pritaręs alkoholio rinką liberalizuojančioms pataisoms ir dabar jas pradeda svarstyti komitetai.
Pakeitimais reklama siūloma nelaikyti informacijos apie alkoholį socialiniuose tinkluose, tačiau leisti tik nemokamą įrašų sklaidą. Reklama taip pat būtų nelaikoma objektyvi pažintinė, mokslinė ir istorinė informacija apie alkoholio vartojimo būdus, gamybą, tradicijas, apdovanojimus.
Taip pat siūloma leisti nuorodas, nukreipiančias į gėrimų gamintojų svetaines ar socialinių tinklų paskyras, užsienio gamintojų ženklinimo tekstus.
Įstatyme taip pat siūloma leisti informaciją apie alkoholį, jei ji nelaikoma reklama, internete viešinti ne tik gamintojams ar prekybininkams, bet ir jį pristatančioms įmonėms „Bolt“, „Wolt“ ar „Last Mile“. Tačiau tai sukurtų nelygiavertes sąlygas kitoms e. prekybos platformoms, pavyzdžiui, „Amazon“ ar „Pigu.lt“.
Alkoholio ribojimų liberalizavimą inicijuoja liberalai Andrius Bagdonas Edita Rudelienė, Raimundas Lopata ir Eugenijus Gentvilas konservatoriai Vytautas Kernagis, Marius Maldeikis, Arūnas Valinskas, Kristijonas Bartoševičius bei Laisvės frakcijos nariai Vytautas Mitalas ir Ieva Pakarklytė.