Paaiškino, ką daryti, jei taromatas nepriėmė pakuotės – yra paprasta išeitis

Per beveik šešerius metus, kai Lietuvoje veikia užstato sistema, gyventojai grąžino per 3,4 mlrd. vienkartinių pakuočių. Sistema naudojasi 9 iš 10 žmonių.

Jeigu užstato ženklu pažymėtos pakuotės nepavyksta grąžinti, geriausias sprendimas – pasinaudoti svetaine grazintiverta.lt ir nusiųsti pranešimą, pateikiant informaciją.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Jeigu užstato ženklu pažymėtos pakuotės nepavyksta grąžinti, geriausias sprendimas – pasinaudoti svetaine grazintiverta.lt ir nusiųsti pranešimą, pateikiant informaciją.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Jeigu užstato ženklu pažymėtos pakuotės nepavyksta grąžinti, geriausias sprendimas – pasinaudoti svetaine grazintiverta.lt ir nusiųsti pranešimą, pateikiant informaciją.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Jeigu užstato ženklu pažymėtos pakuotės nepavyksta grąžinti, geriausias sprendimas – pasinaudoti svetaine grazintiverta.lt ir nusiųsti pranešimą, pateikiant informaciją.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Jeigu užstato ženklu pažymėtos pakuotės nepavyksta grąžinti, geriausias sprendimas – pasinaudoti svetaine grazintiverta.lt ir nusiųsti pranešimą, pateikiant informaciją.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Jeigu užstato ženklu pažymėtos pakuotės nepavyksta grąžinti, geriausias sprendimas – pasinaudoti svetaine grazintiverta.lt ir nusiųsti pranešimą, pateikiant informaciją.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jan 19, 2022, 9:59 AM

„Iš viso Lietuvoje veikia beveik 3 tūkst. taros surinkimo punktų. Visos prekybininkų surinktos užstato pakuotės gabenamos į mūsų skaičiavimo centrą, esantį Vilniuje“, – sakė VšĮ „Užstato sistemos administratorius“ (USAD) vadovas Gintaras Varnas.

Jis priduria, kad į užstato sistemą šiuo metu įtraukta beveik 9 tūkst. gėrimų pakuočių ir šis ilgas sąrašas nuolat atnaujinamas, nes gėrimų gamintojai pristato naujų produktų ar atnaujina pakuočių dizainą.

„Taromatais kasdien naudojasi tūkstančiai žmonių. Kad sistema veiktų sklandžiai, svarbi kiekviena detalė – nuo tinkamos įrenginių priežiūros iki duomenų apie pakuotes atnaujinimo. Todėl su partneriais palaikome nuolatinį ryšį ir dalinamės vartotojų pranešimais“, – teigė G.Varnas.

USAD pateikia daugiau pavyzdžių, kodėl taromatai gali nepriimti pakuočių. Užstato sistemos administratoriaus duomenimis, pasitaiko atvejų, kai dėl žmogiškojo faktoriaus ar kitų priežasčių informacija apie pakeistą pakuotės formą laiku nepasiekia USAD. Tokiu atveju pirkėjai gali rasti gėrimą parduotuvės lentynoje, tačiau taromatai tuščių šio gėrimo pakuočių nepriima – neatpažįsta, nes dar neturi informacijos.

USAD atkreipia dėmesį, jog automatinis pakuočių tikrinimas taromatuose yra dideliu tikslumu pagrįstas procesas, veikiantis pagal griežtas taisykles. Kiekviena pakuotė tikrinama pagal formą, brūkšninį kodą ir svorį. Būtent šios priemonės padeda apsaugoti sistemą nuo galimų sukčiavimo atvejų. Taigi, jeigu pakuotės forma yra pakeista net labai nežymiai ir užstato sistemos pakuočių registre ši informacija nėra atnaujinta, taromatas atsisako priimti tokią pakuotę, nors ji apskritai yra registruota užstato sistemoje.

Paprastai tokio pobūdžio nesklandumai trunka neilgai, nes duomenys nuolat atnaujinami – kartą nepriimta pakuotė po savaitės jau lengvai įvažiuoja į taromato vidų, o žmogus atgauna užstatą.

Jeigu užstato ženklu pažymėtos pakuotės nepavyksta grąžinti, geriausias sprendimas – pasinaudoti svetaine grazintiverta.lt ir nusiųsti pranešimą, pateikiant informaciją.

Gavęs vartotojo pranešimą apie nepriimamą užstato pakuotę, USAD patikrina ir koordinuoja, kada informacija apie pasikeitusią pakuotę bus įvesta į sistemą. Duomenys apie naujas pakuotes į taromatų informacinę sistemą suvedami tada, kai USAD patikrina naujus pakuotės pavyzdžius. Tad pranešimą apie problemą siuntęs vartotojas netrukus gauna informaciją su konkrečia data, nuo kada taromatas priims nurodytą pakuotę ir bus galima susigrąžinti užstatą.

USAD primena, kad kiekvieną pakuotę taromatai identifikuoja pagal pakuotės formą ir brūkšninį kodą, patikrina svorį.

Vis dėlto retkarčiais pasitaiko atvejų, kai žmonės sutrinka negalėdami grąžinti butelių ir skardinių dėl paprasčiausių priežasčių:

pakuotės brūkšninis kodas yra nusitrynęs, paveiktas drėgmės; pakuotė suglamžyta, suspausta ar kitaip deformuota; pakuotė ne visiškai ištuštinta, yra gėrimo likučių; dėl techninių kliūčių taromate; gamintojas yra pakeitęs pakuotės formą, bet ji dar nėra užregistruota užstato sistemos pakuočių registre; pakuotė neregistruota vienkartinių pakuočių užstato sistemoje.

USAD kasmet surenka 9 iš 10 į rinką išleidžiamų gėrimų skardinių bei vienkartinių stiklinių ir plastikinių butelių. Per 2021 metus buvo surinkta ir perdirbti perduota daugiau kaip 655 mln. vienkartinių pakuočių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.