Prognozuoja, kad greitai prasidės žūtbūtinė prekybininkų kova dėl pirkėjų: štai kas vyks su akcijomis

Nors energetiniai ištekliai brangsta ne tik gyventojams, bet ir įmonėms, prekybos tinklai vis dar stengiasi pasiūlyti daug akcijų. Vieni sako, kad jau greitai nebebus įmanoma taip stipriai mažinti kainų, tad didelių akcijų nebematysime, o kiti mano, jog greitai prasidės žūtbūtinė parduotuvių kova dėl pirkėjų, tad galėsime rinktis vis patrauklesnes nuolaidas.

Nors energetiniai ištekliai brangsta ne tik gyventojams, bet ir įmonėms, prekybos tinklai vis dar stengiasi pasiūlyti daug akcijų.<br>Lrytas.lt archyvo nuotr.
Nors energetiniai ištekliai brangsta ne tik gyventojams, bet ir įmonėms, prekybos tinklai vis dar stengiasi pasiūlyti daug akcijų.<br>Lrytas.lt archyvo nuotr.
Nors energetiniai ištekliai brangsta ne tik gyventojams, bet ir įmonėms, prekybos tinklai vis dar stengiasi pasiūlyti daug akcijų.<br>D.Umbraso nuotr.
Nors energetiniai ištekliai brangsta ne tik gyventojams, bet ir įmonėms, prekybos tinklai vis dar stengiasi pasiūlyti daug akcijų.<br>D.Umbraso nuotr.
Nors energetiniai ištekliai brangsta ne tik gyventojams, bet ir įmonėms, prekybos tinklai vis dar stengiasi pasiūlyti daug akcijų.<br>Lrytas.lt archyvo nuotr.
Nors energetiniai ištekliai brangsta ne tik gyventojams, bet ir įmonėms, prekybos tinklai vis dar stengiasi pasiūlyti daug akcijų.<br>Lrytas.lt archyvo nuotr.
D.Dundulis.<br>D.Umbraso nuotr.
D.Dundulis.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Oct 3, 2022, 9:09 AM, atnaujinta Oct 3, 2022, 5:47 PM

Akcijos gali mažėti

„Visada stengiamės pirkėjams pateikti nuolaidų, bet kai savikaina priartėja prie pardavimo kainų, daryti didesnes nuolaidas darosi sunku“, – portalui lrytas.lt sakė prekybos tinklo „Norfa“ vadovas Dainius Dundulis.

Anot jo, užsienyje, pavyzdžiui, Vokietijoje, nuolaidos būna mažesnės nei Lietuvoje, bet pakeisti ką nors sunku, mat mūsų šalies gyventojai jau priprato prie didelių akcijų. Beveik 80 proc. kavos yra nuperkama akcijų metu, skalbimo miltelių – apie 90 proc.

„Girdžiu, ką žmonės kalba. Jie sako, kad kainos labai aukštos, prekybos tinklai iš to daug uždirba, nors iš tiesų tikrąja kaina parduodama nedaug prekių, viskas perkama akcijų metu“, – sakė jis.

Prekės su nuolaida parduodamos tada, kai gamintojai prekybos tinklui pasiūlo mažesnę kainą, tada ir parduotuvės sumažina savo antkainį. Bėda ta, kaip teigė D.Dundulis, kad tiekėjai mažinti kainas taip dažnai nebesiūlo.

„Jei atkreipsite dėmesį, pamatysite, kad prekybos tinkluose mažėja didelių akcijų, pavyzdžiui, 50 proc. ar pasiūlymų pirkti dvi prekes už vienos kainą. Bet su laiku akcijų kiekis neturėtų sumažėti, sumažės tik akcijų dydis. Dažniau bus siūloma, tarkime, ne 40 proc. akcijos, o 10–20 proc.“ – aiškino D.Dundulis.

Kiti prekybos tinklai – „Maxima“, „Rimi“, „Iki“ ir „Lidl“ – į klausimą, ar akcijų gali sumažėti, neatsakė. Jie patvirtino, kad tam tikros tiekiamos prekės dėl išaugusių energetinių išteklių kainų toliau brangsta, prekybos tinklai tą naštą jaučia, tariasi dėl geresnių sąlygų, ieško kitų tiekėjų, tačiau stengiasi ir prekes padaryti gyventojams prieinamas, vykdo įvairias akcijas, sulaukiančias didžiulio pirkėjų dėmesio. Tai planuoja vykdyti ir toliau.

Prasidės žūtbūtinė kova

Vis dėlto kainų lyginimo portalo Pricer.lt vadovas Arūnas Vizickas netiki, kad akcijų kiekis ar net dydis galėtų sumažėti: „Judame į recesiją, be to, elektros ir dujų kainos brangsta, augs paskolų įmokos, be to, degalai ir kitos transporto išlaidos vis dar yra brangios. Visa tai lems, kad žmonės dar atidžiau rinksis į kurią parduotuvę eiti, dar labiau taupys, tad prekybos tinklai bus priversti mažinti antkainius, didinti akcijas, žūtbūt kovoti dėl kiekvieno vartotojo euro. Akcijų ribojimas kaip tik sumažintų konkurencingumą, pirkėjų srautus į tas parduotuves.“

Net tiekėjams didinant prekių kainas ar bent jų nemažinant, anot A.Vizicko, prekybos tinklai vis tiek turės erdvės akcijoms vykdyti, nes parduotuvės užsideda nemažus anktainius, tad teks tiesiog juos susimažinti.

„Klientai gali imti dažniau apsipirkti ūkiuose, turguose, dar aktyviau važiuoti į Lenkiją. Vartotojai savo elgsena spaus mūsų prekybos tinklus, tai mažins tinklų norą uždirbti daugiau ar išlaikyti turimus pelnus, jie tikrai siūlys akcijų“, – portalui lrytas.lt kalbėjo A.Vizickas.

Kai kurios prekės gali atpigti

D.Dundulis paminėjo, kad labiau pigti turėtų būtent pramoninės prekės – drabužiai, avalynė, kanceliarija, gaminama Azijos šalyse.

„Problemų su transportavimu lyg ir neliko, tad sumažėjo ir konteinerių iš Azijos šalių kaina. Aukščiausia kaina, kurią matėme, buvo 20 tūkst. dolerių už konteinerį, o dabar jo kaina – 6,5 tūkst. dolerių. Dėl to turėtų atpigti ir iš ten vežamos prekės“, – paminėjo pašnekovas.

Visgi jis pabrėžė, kad šiuo metu daugelis dar turi pilnus sandėlius prekių, pirktų aukštomis kainomis, tad kol kas niekas kainų staiga neims ir nemažins, nuostolių verslai nenori. Pigios prekės lentynose turėtų atsidurti maždaug po metų.

Tačiau Ernesta Dapkienė, „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė, taip užtikrintai apie žemesnės kainas nekalbėjo.

„Žiemos sezono pramoninės prekės iš Azijos šalių jau yra užsakytos ir keliauja Lietuvos link. Transportavimo kainų pokyčiai, žinoma, gali turėti įtaką prekių kainoms, tačiau tai labai priklauso nuo gabenamos prekės, t. y. kuo prekė smulkesnė, tuo mažesnė daroma įtaka jos galutinei kainai.

Bet kol kas sunku prognozuoti iš Azijos importuojamų prekių kainas, nes joms įtaką be transportavimo daro ir kiti veiksniai“, – portalui lrytas.lt teigė ji.

A.Vizickas taip pat mano, kad didesnę įtaką prekių kainoms turės ne atpigę konteineriai, o recesija, bandymas išlaikyti pirkėjus, kurie bus įsibaiminę dėl savo finansų ir darbo praradimo įmonėms išgyvenant sunkumus, pritrūkstant apyvartinių lėšų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.