„Suprantame klientų nepasitenkinimą dėl padidėjusio aptarnavimo mokesčio. Dabartinė situacija rinkoje labai sudėtinga, dėl neprognozuojamų kainų elektros energijos pirkimas/pardavimas tampa brangesnis dėl mokamų garantijų. Mūsų aptarnavimo mokestis visada buvo tik toks, kokio mums reikėjo išsilaikyti, tačiau dabar esant tokiai energetikos situacijai ir artėjant šaltajam periodui matome, jog tai tikrai bus sunku ar net nepakeliama“, – portalui lrytas.lt komentavo „Birštono elektros“ direktorė Eidmantė Gudelevičiūtė.
Jos teigimu, biržos planą savo klientams įmonė pradėjo siūlyti 2021 metų rugpjūtį su 0,005 euro/kWh aptarnavimo mokesčiu. Pasak direktorės, šio mokesčio įmonė nekeitė jau daugiau nei metus.
„Deja, nuo tada rinka gerokai pasikeitė. Tuo metu kainų lygis rinkoje buvo apie 0,0877 euro/kWh prieš pridėtinės vertės mokestį (PVM). Ši kaina 2022 metų rugpjūčio mėnesį buvo 0,4804 euro/kWh prieš PVM“, – sakė E.Gudelevičiūtė.
Įmonės vadovė tikino, jog daug dirbama, kad galėtų klientams pasiūlyti kuo palankesnį aptarnavimo mokestį ir tikimasi ateityje jį sumažinti.
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos atstovė Aira Pikčiūnienė portalui lrytas.lt perdavė, kad nepriklausomų elektros tiekėjų tiekimo kaina valstybės nereguliuojama, ji nustatoma sutartimi tarp nepriklausomų elektros tiekėjų ir vartotojo.
Atitinkamai, kainos apskaičiavimo principai, jos sudedamosios dalys (kaina gali būti vienanarė arba dvinarė), šių dalių apskaičiavimo, keitimo taisyklės privalo būti įtvirtinti sutartyje. Sutarties sąlygos gali būti keičiamos tik abiejų šalių susitarimu, jei kitaip nenumatyta sutartyje.