Niršta, kad dėl kompensacijos su savivaldybe bandė susisiekti tris dienas: net pas gydytoją greičiau užsiregistruosi

Kompensacijų už šildymą skyrimo tvarka – visiškas chaosas. „Net pas gydytoją greičiau užsiregistruosi nei prisiskambinsi į savivaldybę dėl kompensacijos už šildymą“, – širdo 3 dienas vargusi vilnietė Nijolė. Vilniečiams, norintiems gauti kompensaciją už šildymą, įprasčiausias būdas – skambinti telefonu. Kartu ir sunkiausias.

Savivaldybė teisinasi – nuo metų pradžios tris kartus išaugus vilniečių prašymų skirti socialines išmokas ir kompensacijas skaičiui pailgėjo jų nagrinėjimo laikas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Savivaldybė teisinasi – nuo metų pradžios tris kartus išaugus vilniečių prašymų skirti socialines išmokas ir kompensacijas skaičiui pailgėjo jų nagrinėjimo laikas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Savivaldybė teisinasi – nuo metų pradžios tris kartus išaugus vilniečių prašymų skirti socialines išmokas ir kompensacijas skaičiui pailgėjo jų nagrinėjimo laikas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Savivaldybė teisinasi – nuo metų pradžios tris kartus išaugus vilniečių prašymų skirti socialines išmokas ir kompensacijas skaičiui pailgėjo jų nagrinėjimo laikas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Savivaldybė teisinasi – nuo metų pradžios tris kartus išaugus vilniečių prašymų skirti socialines išmokas ir kompensacijas skaičiui pailgėjo jų nagrinėjimo laikas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Savivaldybė teisinasi – nuo metų pradžios tris kartus išaugus vilniečių prašymų skirti socialines išmokas ir kompensacijas skaičiui pailgėjo jų nagrinėjimo laikas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Savivaldybė teisinasi – nuo metų pradžios tris kartus išaugus vilniečių prašymų skirti socialines išmokas ir kompensacijas skaičiui pailgėjo jų nagrinėjimo laikas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Savivaldybė teisinasi – nuo metų pradžios tris kartus išaugus vilniečių prašymų skirti socialines išmokas ir kompensacijas skaičiui pailgėjo jų nagrinėjimo laikas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Pirmadienį Vilniuje prasidėsiantis šildymo sezonas daliai gyventojų kelia siaubą.<br>V.Skaraičio nuotr.
Pirmadienį Vilniuje prasidėsiantis šildymo sezonas daliai gyventojų kelia siaubą.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Oct 19, 2022, 10:11 AM, atnaujinta Oct 19, 2022, 2:38 PM

Dar galima prašymus dėl išmokų teikti elektroniniu būdu, bet vėlgi – nurodomi du adresai. Jeigu vilnietis nori kreiptis elektroniniu paštu, nurodomas Kauno gatvės adresas, jeigu ketina atvykti į Klientų aptarnavimo centrą, tenka apsilankyti Konstitucijos prospekte savivaldybėje.

„Kam taip viską supainioti, kodėl reikiamas skaičius konsultantų negali visos informacijos teikti vienu trumpuoju telefono numeriu?“ – stebėjosi vilnietė.

Net nepasiūlo palaukti

Nijolė eiti į savivaldybę nenorėjo – nežinia, kiek teks laukti eilėje, kol pasieks Klientų aptarnavimo centro langelį.

Paskambinusi savivaldybės Socialinių išmokų skyriaus telefonu 8 700 35 545 ji išgirdo autoatsakiklio pranešimą, kad visi konsultantai užimti, ir pasiūlymą skambinti vėliau, bet ne trumpesniu nei 15 minučių intervalu.

„Paskui telefonas išsijungė, net nesiūlė palaukti. Skambinant į banką ar polikliniką grojant muzikai paprastai autoatsakiklis siūlo laukti. Lauki pusę valandos, valandą, bet sulauki“, – sakė Nijolė. Po kelių nesėkmingų skambučių Nijolė tądien išmėgino autoatsakiklio siūlomą meniu rusų kalba. Nuskambėjo visiškai kitoks tekstas.

Skambinančiajai rusų kalba buvo padėkota už skambutį, ji įspėta, kad pokalbis bus įrašomas. Paskui ryšys nutrūko. Taip buvo ir skambinant vėliau.

Nijolės žodžiais, nebuvo nei siūlymo palaukti, nei skambinti po 15 minučių – tiesiog nemandagiai padėtas ragelis.

Antrą dieną kartojosi tas pats. Neapsikentusi Nijolė nutarė eksperimentuoti – kaip šią paslaugą teikia kitos savivaldybės.

Internete ji aptiko, kad Kėdainių rajono savivaldybė skelbia bent du laidinio telefono numerius, kuriais konsultuoja išmokų klausimais. Prisiskambinti pavyko jau pirmąkart. O į Vilniaus savivaldybę Nijolė prisiskambino tik trečią dieną.

Dirba per 30 darbuotojų

Savivaldybės atstovas Gabrielius Grubinskas nurodė, kad telefonu 8 700 35 545 gyventojus konsultuoja vidutiniškai 7 specialistai.

Šiuo telefonu teikiamos informavimo, konsultavimo ir prašymų dėl kompensacijų priėmimo paslaugos. Konsultantai su gyventojais bendrauja tiek lietuvių, tiek rusų kalbomis.

Konsultavimas ir prašymų priėmimas vyksta ne tik telefonu, bet ir kitais būdais. Iš viso įvairiais būdais vilniečius kompensacijų klausimais kiekvieną dieną konsultuoja daugiau nei 30 darbuotojų.

G.Grubinskas pateikė statistiką: telefonu 8 700 35 545 vidutiniškai per dieną specialistai suteikia apie 60 konsultacijų. Gyventojai skambina ir kitais savivaldybės telefono numeriais, jais specialistai dėl kompensacijų suteikia apie 20 konsultacijų per dieną.

Beje, dauguma gyventojų prašymus teikia nuotoliniu būdu: 39 proc. elektroniniais būdais, 31,5 proc. – skambindami. Dar 29 proc. dėl kompensacijų kreipiasi atvykę į savivaldybę. Mažiausiai (apie 0,5 proc.) prašymų pateikiama juos atsiunčiant popieriniu paštu.

Netrukus – dar painiau

Paklaustas, ar savivaldybė ketina didinti konsultantų skaičių, nes vilniečiams konsultacijų tenka laukti po kelias dienas, kol pavyksta prisiskambinti, G.Grubinskas pasakojo, kad artimiausiomis dienomis prašymą šildymo ir vandens kompensacijoms ar socialinei pašalpai gauti vilniečiai galės teikti dar vienu būdu – telefonu automatinio vedlio (įrašyto balso) pagalba.

Šia paslauga galės pasinaudoti tik tie, kurie anksčiau jau buvo kreipęsi dėl socialinės paramos gavimo.

Paskambinęs telefonu 8 700 35 545 gyventojas turės save identifikuoti įvesdamas keturis paskutinius asmens kodo skaičius ir pasirinkti socialinės paramos rūšį.

„Paslaugos užsakymo atveju asmuo gaus garsinį patvirtinimą ir papildomai bus informuotas trumpąja žinute arba automatiniu skambučiu. Šia paslauga vilniečiai galės pasinaudoti bet kuriuo paros ir savaitės metu, įskaitant savaitgalius. Ji bus teikiama keturiomis kalbomis: lietuvių, lenkų, rusų ir anglų“, – dėstė apie naują būdą G.Grubinskas.

Nijolės vertinimu, tokia naujovė – kosmosas skambinantiems vyresnio amžiaus vilniečiams. Be to, ja galės pasinaudoti ne visi.

Beje, praėjusią savaitę savivaldybės tarybai pritarus pakeitimams, gyventojus namuose lankantys socialiniai darbuotojai taip pat galės tarpininkauti teikiant prašymą-paraišką socialinių išmokų specialistams.

Nagrinės pusantro mėnesio

Kokį prašymų dėl kompensacijų pateikimo būdą dažniausiai renkasi vilniečiai – elektroninį, paštu, atvykus į Klientų aptarnavimo centrą ar skambinant telefonu?

Savivaldybė teisinasi – nuo metų pradžios tris kartus išaugus vilniečių prašymų skirti socialines išmokas ir kompensacijas skaičiui pailgėjo jų nagrinėjimo laikas.

„Padidėjęs prašymų srautas lemia vėlavimą. Kad gyventojai žinotų, kada tikėtis sprendimo, kiekvieną savaitę informuosime, kuriuo laikotarpiu pateikti prašymai bus nagrinėjami“, – žadėjo Socialinių išmokų skyriaus vedėja Ieva Paberžienė.

Ji informavo, kad šią savaitę buvo nagrinėjami prašymai, pateikti rugpjūčio 24–31 d.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ką rodo Lietuvoje vykstančios karinės pratybos?