Prieš šventes kaunietė vos neprarado pinigų: papasakojo apie gudrią apgaulės schemą

Su sukčiais susidūrusi kaunietė įspėja apie apgaulės schemą, kurioje įvelta siuntų pristatymo įmonė „Omniva“. Moteris perspėja atidžiai tikrinti apgavikų siunčiamas nuorodas ir jokiu būdu neviešinti savo bei banko kortelės duomenų.

Su sukčiais susidūrusi kaunietė įspėja apie apgaulės schemą.<br>Lrytas.lt koliažas.
Su sukčiais susidūrusi kaunietė įspėja apie apgaulės schemą.<br>Lrytas.lt koliažas.
Su sukčiais susidūrusi kaunietė įspėja apie apgaulės schemą.<br>Omniva.lt nuotr.
Su sukčiais susidūrusi kaunietė įspėja apie apgaulės schemą.<br>Omniva.lt nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2022-12-23 17:50, atnaujinta 2022-12-23 17:51

„Noriu papasakoti poros dienų šviežumo situaciją, susijusią su internetiniais sukčiais ir jų noru pasinaudoti pardavėjų, parduodančiu skelbiu.lt portale prekes, naivumu ir patiklumu. Prieš kelias savaites buvau įdėjusi skelbimą skelbiu.lt portale, kad gaminu kalėdinius advento vainikus. Prieš kelias dienas mergina man per mob. programėlę „WhatsApp“ parašė žinutę: „Sveiki, ar gaminate rankų darbo kėnių kalėdinius vainikus?“

Atrašiau, kad taip. Parašė, kad paimtų 6 vnt. Parašiau, kad gerai, kai pagaminsiu rankų darbo vainikus, informuosiu apie pristatymo ir atsiskaitymo galimybes. „WhatsApp“ paskyroje tel. nr. buvo lietuviškas, profilio nuotraukoje šviesių plaukų moteris (apie 30–35 m.). Iškart sukėlė pasitikėjimą, kad moteris, greičiausiai, ruošiasi šventėms ir ketina pasipuošti namus arba pradžiuginti artimuosius tokia kalėdine dovana“, – laiške dėstė kaunietė.

Anot moters, kalėdinių vainikų pirkėja perspėjo, kad esą turi ribotas galimybes bendravimui telefonu.

„Parašė, kad jos vyras yra „Omniva“ verslo klientas ir ji po dienos sugrįš su informacija, kiek kainuos vainikų siuntimas ir kad ji tą siuntimą apmokės. Tą dieną susirašinėjimas baigėsi ir sakėme susisieksime, kai būsiu pagaminusi vainikus. Po dienos parašo, kad „Sveiki, aš jau sumokėjau už jūsų prekę, užpildykite „Omniva“ formą ir kurjeris per vieną dieną susisieks su jumis dėl prekių paėmimo iš jūsų“.

Man viskas atrodė labai patikimai, nes atsiuntė nuorodą į „Omniva“ programėlę, kurioje buvo ir „Omniva“ logotipas ir grafos, supildyti kontaktinei informacijai, todėl viskas atrodė labai patikimai. Pagalvojau, kad va, kaip lengvai išsiųsiu prekes, už prekes jau apmokėta, o kurjeris tik jas paims iš mano sutartos vietos“, – pasakojo kaunietė.

Ragino greičiau pildyti informaciją

Anot skaitytojos, vėliau kalėdinių vainikų pirkėja moterį pradėjo atakuoti žinutėmis ir raginti, kad „Omniva“ siuntos forma būtų kuo greičiau užpildyta.

„Toliau visą dieną man rašė ir klausinėjo, ar aš jau užpildžiau formą, nes „kurjeris labai nori su manimi susisiekti“. Atrodė visai logiška – žmogus bando paskubinti įvykius, nes už prekes jau sumokėjo ir nori kuo greičiau gauti savo kalėdinius rankų darbo vainikus“, – rašė kaunietė.

Visgi tariama „Omniva“ siuntos forma moterį nustebino – reikėjo ne tik asmeninių, bet ir banko kortelės duomenų.

„Galiausiai iš smalsumo pradėjus pildyti formą pastebėjau, kad reikia suvesti savo duomenis ir kortelės duomenis, o toliau jau vyktų transakcija per banką. Galiausiai pasirodė keista, kad mano, kaip gavėjo, duomenų reikia labai daug: vardas, pavardė, adresas, telefonas, o siuntėjo tik vardas ir adresas“, – rašė moteris.

Kalėdinių vainikų pirkėja esą ir toliau neturėjo galimybės kalbėti telefonu.

„Bandžiau skambinti, tačiau nekėlė ragelio. Tada man atrašė, kad negali kalbėti iki vėlumos, nes dirba. Galiausiai supratau, kad tai apgaulė ir žmogus, sėdintis kitame numerio gale, greičiausiai, yra net ne moteris, o internetinis/telefoninis sukčius, kuris bandė apgaule išvilioti pinigus iš manęs.

Išsikalbėjusi su vienu pažįstamu žmogumi sužinojau, kad nuo jo banko kortelės nuskaitė dienos limito dydžio sumą, kai jam panašiu būdu, per skelbiu.lt, pasiūlė iš jo nusipirkti daiktą. Jis suvedė visus bankinius kodus ir galiausiai tą sumą, kurią rašė DPD programėlėje, kaip gaunamą sumą į jo sąskaitą, iš tikro nuo jo sąskaitos internetiniai sukčiai nuskaitė.

Taigi jei aš būčiau suvedusi per Smart-ID abu PIN kodus, internetiniai sukčiai greičiausiai per netikrą „Omniva“ programėlę būtų nuskaitę didžiulę sumą nuo mano kortelės kaip ir mano pažįstamam žmogui.

Kviečiu dalintis ir viešinti šią informaciją, kad kiek įmanoma mažiau žmonių būtų apgauti ir įvilioti šiuo šventiniu laikotarpiu į pinkles. Manau, kad labiausiai šie sukčiai pasinaudoja žmonių patiklumu ir noru kuo greičiau parduoti savo prekę per skelbiu.lt ar kitą skelbimų portalą ir užkimba ant kabliuko, kad per „Omniva“ ar kitą patikimą kurjerį galima labai greitai tą prekę išsiųsti“, – įspėjo kaunietė.

Su sukčiais susiduria kasdien

„Omniva LT“ atstovas Vadimas Komarskis pripažįsta, kad su panašiomis sukčių schemomis įmonė susiduria kasdien.

„Reikėtų neatidarinėti įtartinų nuorodų ir jokiu būdu nevesti asmeninių bei mokėjimo kortelės duomenų. Dažnu atveju sukčiai apsimeta skelbimų portale parduodamos prekės pirkėjais ir prašo atsiųsti ją per „Omniva“ kurjerį. Tuomet išsiunčia pardavėjui nuorodą į netikrą tinklalapį su forma, kurioje prašoma užpildyti mokėjimo kortelės duomenis“, – teigė V. Komarskis.

Nors sukčių nurodomos interneto svetainės išvaizda yra panaši į oficialias „Omniva“ valdomas svetaines, tačiau įmonė informuoja ir perspėja, jog ji neteikia tarpusavio atsiskaitymo paslaugų.

Įmonė teigia, kad nenorint pakliūti į sukčių pinkles, būtina atkreipti dėmesį į kelis dalykus. Visų pirma, nuoroda į svetainę. Joje privalo būti pilnas oficialus interneto svetainės pavadinimas, todėl, jei matoma, kad nuorodoje rodoma tik dalis informacijos arba keista panašių žodžių kombinacija – puslapis netikras. Jei prašoma pateikti mokėjimo kortelės duomenis, puslapis taip pat nepriklauso įmonei „Omniva LT“.

Jeigu teko pastebėti sukčių veiklą, prisidengiant „Omniva“ vardu, V. Komarskis ragina apie tai informuoti el. paštu info@omniva.lt ir taip pat pranešti Lietuvos policijai telefonu 112 arba internetu epolicijoje.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.