Primena dar kartą: kodėl būtina neskubėti atsiimant siuntą ir ką daryti gavus ją sugadintą

Šiemet Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) gavo daugiau nei 150 skundų dėl siuntų. Didžiąją skundų dalį sudaro siuntų grąžinimo, netinkamo įteikimo, pristatymo terminų ar aptarnavimo klausimai. Neišvengiama ir siuntų dingimo ar sugadinimo atvejų.

Atsiimant siuntą, svarbu ją atidžiai apžiūrėti ir neskubėti patvirtinti siuntos atsiėmimo fakto.<br>T.Bauro nuotr.
Atsiimant siuntą, svarbu ją atidžiai apžiūrėti ir neskubėti patvirtinti siuntos atsiėmimo fakto.<br>T.Bauro nuotr.
Atsiimant siuntą, svarbu ją atidžiai apžiūrėti ir neskubėti patvirtinti siuntos atsiėmimo fakto.<br>T.Bauro nuotr.
Atsiimant siuntą, svarbu ją atidžiai apžiūrėti ir neskubėti patvirtinti siuntos atsiėmimo fakto.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Dec 23, 2022, 10:30 AM

Jeigu negavote laukiamos siuntos arba gavote ją apgadintą, atsiminkite, kad dėl žalos atlyginimo į paslaugos teikėją turi kreiptis siuntėjas. Tad jeigu jūs įsigijote prekių el. parduotuvėje ir esate gavėjas, turite kreiptis į siuntėją – el. parduotuvę, kad ši pateiktų pretenziją pašto paslaugos teikėjui arba atsisakytų savo reikalavimo jūsų naudai.

Vartotojai į RRT kreipiasi tada, kai nepavyksta taikiai išspręsti situacijos su paslaugų teikėju. Ir tai yra vienas iš svarbiausių momentų – vos tik pastebėję, kad siunta yra pažeista, turite informuoti paslaugos teikėją ir siuntėją.

„Pirmiausia, atsiimant siuntą, svarbu ją atidžiai apžiūrėti ir neskubėti patvirtinti siuntos atsiėmimo fakto, – primena Indrė Jurgelionienė, RRT Tinklų reguliavimo departamento direktorė. – Jei atsiimdami siuntą pastebėjote pažeidimą ar atplėšimą, svarbu operatyviai reaguoti ir fiksuoti pažeidimus, pavyzdžiui, pasidaryti nuotraukų.“

Pasak I.Jurgelionienės, atsiimdamas siuntą iš kurjerio, žmogus gali atsisakyti priimti siuntą ir nepasirašyti. Jeigu vis tik pasirašo ir taip priėmimo faktą patvirtina, būtina raštu pareikšti aiškias pastabas dėl esamų siuntos pakuotės pažeidimų. Kitu atveju, jei bus patvirtinta, kad pašto siunta yra gauta, ir pastabų nebus pateikta, tai reikš, kad pašto paslauga buvo suteikta tinkamai.

„Operatyvumas tokiais atvejais itin svarbus informuojant tiek paslaugos teikėją, tiek siuntėją. Siuntėjas savo ruožtu jau kreipsis su pretenzija į pašto paslaugos teikėją dėl pažeidimų. Tik tuo atveju, jei nerandamas sutarimas, vartotojas turėtų kreiptis į RRT“, – sako I.Jurgelionienė.

Ekspertė įspėja ir dėl kito klausimo – laukiančiais siuntų žmonėmis gali pasinaudoti sukčiai. Gavus žinutę apie siuntą, ją reiktų atidžiai įvertinti ir nespausti nuorodų.

„Pasitaiko atvejų, kai sukčiai, apsimetę pašto paslaugos teikėjais, siunčia žinutes ir prašo asmens ar banko duomenų. Piktavalių nuorodos paprastai veda į suklastotas interneto svetaines, kurios gali būti panašios į tikrąsias, o jose suvedus duomenis apie save, ne tik nesulauksite pašto siuntos, tačiau ir prarasite pinigus“, – įspėja I.Jurgelionienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.