Metinė ataskaita rodo, jog per 2022 metus bendra prekių krepšelio kaina labiausiai išaugo „Rimi“ prekybos tinkle (38,83 proc.), mažiausiai – „Iki“ prekybos tinkle (23,27 proc.). Likę prekybos tinklai išsidėsto taip: „Norfa“ (+24,77 proc.), „Maxima“ (+32,49 proc.) ir „Lidl“ (+33,11 proc.).
Susumavus visų metų tyrimų rezultatus, analizė atskleidžia, jog pigiausiai vartotojai galėjo 2022 metų sausio mėnesį „Lidl“ prekybos centre (16,28 euro), brangiausiai – gruodžio mėnesį „Maxima“ prekybos tinklo parduotuvėse (21,86 euro).
Kainų pokyčių per metus ataskaitą pristatanti agentūra atskleidžia, jog 2022-aisiais prekių krepšelio kaina augo visuose prekybos tinkluose.
Atlikta analizė leidžia išskirti konkrečius produktus, kurių kaina visuose prekybos centruose metų laikotarpiu kilo daugiau nei dvigubai: tokie kainos pokyčiai fiksuoti perkant pigiausius bananus, spagečius, cukrų, saulėgrąžų aliejų, batoną, šviežią viščiuką broilerį, šviežią pieną maišelyje ir grietinę. Daugiausiai, daugiau nei dvigubai, pakilo batono kaina prekybos tinkle „Norfa“ (105,26 proc.) ir spagečių kaina „Rimi“ (104,55 proc.).
Analizėje buvo tiriami 2022-ųjų metų duomenys iš 12 kiekvieną mėnesį vykdytų tyrimų, kuriuose lygintas 14 pigiausių dažniausiai įsigyjamų prekių krepšelis, kurį sudarė: bananai (1 kg), ), bulvės (1 kg), batonas (300 g), makaronai spagečiai (400 g), birūs ilgagrūdžiai ryžiai (800 g), saulėgrąžų aliejus (1 l), baltasis cukrus (1 kg), šviežias viščiukas broileris (1 kg), grietinė indelyje (30% riebumo, 400 g), šviežias pienas maišelyje (2,5 proc. riebumo, 0,9 l), varškė (9 proc. rieb., 180g), mineralinis negazuotas vanduo (1,5 l), šviesus alus be užstato (~5 %, 1 l), degtinė be užstato (38–40 proc., 0,5 l).
Tyrimai vykdyti Vilniuje ir Kaune penkiuose didžiausiuose šalies prekybos tinkluose – „Maximoje“, „Rimi“, „Norfoje“, „Iki“ ir „Lidl“.