Įklimpusi į detektyvą dėl skaitiklių Giedrė neteko kantrybės – niekaip neįrodo, kad moka ne už savo elektrą

Užsienyje gyvenanti Giedrė pakliuvo į niekaip neišpainiojamą situaciją. Palangoje butą turinti moteris tikina: jame apsistoja tik savaitei kitai per metus, o išvykdami išjungia absoliučiai viską, kam reikia elektros – net šaldytuvą. Nepaisant to, ją kas mėnesį pasiekia sąskaitos su sunaudotą elektrą.

Moteris tikra, kad ji moka už kaimyno elektrą, tik nuo pat praėjusios vasaros neranda būdo, kaip tą įrodyti elektros tiekėjui.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Moteris tikra, kad ji moka už kaimyno elektrą, tik nuo pat praėjusios vasaros neranda būdo, kaip tą įrodyti elektros tiekėjui.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Moteris tikra, kad ji moka už kaimyno elektrą, tik nuo pat praėjusios vasaros neranda būdo, kaip tą įrodyti elektros tiekėjui.<br>V.Skaraičio nuotr.
Moteris tikra, kad ji moka už kaimyno elektrą, tik nuo pat praėjusios vasaros neranda būdo, kaip tą įrodyti elektros tiekėjui.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Mar 3, 2023, 9:05 AM

Moteris tikra, kad ji moka už kaimyno elektrą, tik nuo pat praėjusios vasaros neranda būdo, kaip tą įrodyti elektros tiekėjui.

„Nusipirkome butą su sumaišytais elektros skaitikliais – šią vasarą išsiaiškinome, kad mokame už kaimynų suvartotą elektrą: vyras atidarė skydinę, aš įjungiau ir išjungiau elektrą, kad įsitikintume, kad mūsų skaitiklis visiškai kitas, nufotografavę perdavėme „Ignitis“, tačiau nuo rugpjūčio niekaip negalime išspręsti problemos“, – portalui lrytas.lt pasakojo moteris.

Iki elektros tiekėjo Giedrė niekaip neprisibeldžia. Iš pradžių „Ignitis“ darbuotojai bendravę susirašinėjimo programėle „Messenger“, galiausiai nustojo atsakinėti į žinutes. Į du per savitarnos svetainę siųstus laiškus Giedrė taip pat nesulaukė jokio atsako, nors pats „Ignitis“ nurodo, kad paprastai atrašo per penkias dienas. Jos seniai išseko.

Pašnekovė turi visą susirašinėjimo istoriją, per kurią neatsirado jokio problemos sprendimo būdo. Net nusiuntusi skaitiklių nuotraukas ji sulaukė tokios žinutės iš elektros tiekėjo konsultanto: „Jei nesutinkate su ESO inžinieriaus užfiksuotais rodmenimis, jums reikia kreiptis į ESO, taip pat galite parašyti mums ir atsiųsti savo nuotraukas“.

Niekas nepasikeitė ir po ESO inžinierių apsilankymo – esą šie pakeitė skaitiklį, bet problemos iš esmės neišsprendė, Giedrės ir kaimynų skaitiklių neatkeitė.

Giedrė rodo nuotraukas ir tikina: jų tikrasis skaitliukas rodo 2 tūkst. kilovatvalandžių, o tas su skaičiais virš 8 tūkst. – kaimynų. Pašnekovė skaičiuoja, kad iki šiol yra permokėjusi už 5 tūkst. kilovatvalandžių, tačiau niekaip nepajėgia įrodyti savo tiesos.

Svarbu paminėti, kad Giedrė yra sudariusi laikiną nevartojimo sutartį – pagal ją iki pat šios vasaros vidurio moteris sąskaitų už elektrą bute Palangoje apskritai neturėtų gauti. Tačiau sąskaitos plaukia be pertrūkio.

Toliau – dar gražiau. Nustojusi mokėti už sąskaitas, Giedrė iš „Ignitis“ sulaukė pranešimo, kad dėl susidariusios skolos bute apskritai išjungiama elektra. Už atjungimą dar papildomai ir sumokės 44,34 euro atjungimo-prijungimo nuo skaitiklio mokestį.

„Įsivaizduokite: parskrendu namo su vaikais, o mane pasitinka antstoliai. Kaip jaustis? Negana to, užsienyje, kur gyvenu, įdavimas antstoliams paliks dėmę mano finansų istorijoje. Negi vienintelė išeitis, kad to išvengčiau – sumokėti už skolą, kuri iš tiesų netgi nėra mano“, – įpykusi ir nesurandanti išeities klausė Giedrė.

Galiausiai „Ignitis“ pažadėjo išspręsti problemą, kai moteris grįš į Lietuvą.

„Galbūt parvyksime Velykoms. Ir ką – grįžtame, sėdime šaltyje ir laukiame, kada kas nors įjungs elektrą?“, – ironizavo moteris.

„Ignitis“ atstovė spaudai Laura Beganskienė perdavė, kad situaciją nuodugniai išspręsti bus galima, kai Giedrė grįš į Lietuvą iš užsienio. „Kol kas nė vienas iš šių klientų negali savo objektuose išjungti skaitiklių, kad galėtume patikrinti, kuriam objektui turėtų priklausyti.

Kai klientė bus Lietuvoje ir bus sudarytos galimybės operatoriaus inžinieriui atvykti patikrinti elektros apskaitos prietaisą, rodmenys bus sutikrinti ir atlikti perskaičiavimai bei rodmenų korekcijos pagal faktą“, – nurodė elektros tiekėjo atstovė.

Anot jos, kai bus galimybė sutikrinti rodmenis, jei bus reikalinga, bus atliktos korekcijos sąskaitose, bus atlikti perskaičiavimai. Jei bus permoka, ji bus sugrąžinta, jei skolos nėra, ji bus anuliuota. Tiesa, L.Beganskienė taip ir nepatikslino, kaip bus su elektros išjungimo-pajungimo mokesčiu, jei paaiškėtų, kad užsienyje gyvenanti jų klientė teisi.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: kodėl bankai ir toliau brangina paslaugas?