Už dujas sumokėjo, tačiau gavo naują sąskaitą – taip gali nutikti ir dėl vieno kubinio metro

Vilnietis Andrius deklaravo 500 kub. m. suvartotų dujų. Gavo sąskaitą, ją padengė, tačiau po kurio laiko susizgribo, kad sumokėjo daugiau, nei tikėjosi. Vyras tikina – pakako padaryti nedidelę klaidą, kad vietoje menkesnės sąskaitos gautų sumokėti kur kas apvalesnę sumą.

Vartotojai turi deklaruoti tikslų suvartotą gamtinių dujų kiekį.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vartotojai turi deklaruoti tikslų suvartotą gamtinių dujų kiekį.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vartotojai turi deklaruoti tikslų suvartotą gamtinių dujų kiekį.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vartotojai turi deklaruoti tikslų suvartotą gamtinių dujų kiekį.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Vartotojai turi deklaruoti tikslų suvartotą gamtinių dujų kiekį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Vartotojai turi deklaruoti tikslų suvartotą gamtinių dujų kiekį.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2023-03-31 12:45, atnaujinta 2023-04-01 11:18

Pašnekovas pasakojo skubėjęs iki paskutinės praėjusių metų dienos deklaruoti suvartotą dujų kiekį, nes nuo sausio 1-osios kilo dujų tarifai.

„Prieš naujuosius metus deklaravau suvartotus 500 kub. metrų dujų. Kadangi buvo likutis už kelis mėnesius, suvartotas kiekis buvo tikrai didelis.

Rodmenis deklaravau tinkamai, laiku, po deklaravimo praėjus kelioms dienoms iš „Igničio“ gavau sąskaitą, kurią sumokėjau, bet po kelių savaičių pamačiau, kad sąskaita perskaičiuota naujomis jau didesnėmis kainomis ir dar priskaičiuota nepriemoka“, – prisiminė Andrius.

Todėl vietoje 389 eurų jam prisiėjo sumokėti kone 70 eurų daugiau.

Susisiekęs su dujų tiekėju, vyras išgirdo, jog patikrinęs skaitiklį kontrolierius rado 8 kub. m. neatitikimą, todėl vyro deklaruoti duomenys buvo anuliuoti, o visa suvartota suma perskaičiuota jau naujomis kainomis.

„Jų argumentas buvo toks, kad aš sąmoningai klaidingai deklaravau siekdamas už dujas sumokėti mažesne kaina, todėl mano deklaruoti duomenys buvo anuliuoti ir perskaičiuoti“, – aiškino pašnekovas.

Andrius turėjo pastabų ir dėl įmonės bendravimo su klientu. Nors nesklandumai dėl duomenų deklaravimo prasidėjo dar pernai gruodį, atsakymą, kad įmonė sąskaitos nepakeis, Andrius gavo tik kovo viduryje.

Vyras sako ir ištisais mėnesiais nesulaukęs atsakymų į užklausas raštu, o paskambinus telefonu konsultantai bėrė standartinius atsakymus.

Tikslina net ir radę 1 kub. m. neatitikimą

„Igničio“ ryšių su visuomene projektų vadovė Laura Beganskienė minėjo, kad iš tiesų klientui atsakymas turėtų būti pateiktas per 5 darbo dienas. Todėl tai, jog Andrius gaišo laukdamas dujų tiekėjo pozicijos – jų kaltė. Tačiau dėl to, jog buvo anuliuoti Andriaus pateikti duomenys ir sąskaita perskaičiuota didesniais tarifais – jau paties kliento klaidos kaina.

„Šiuo atveju labai atsiprašome, kad klientui teko kreiptis pakartotinai ir atsakymo laukti ilgiau nei įprasta. Labai gaila dėl jo nusivylimo, tačiau gamtinių dujų tiekimo sutartyje klientams numatytas įsipareigojimas deklaruoti teisingus (faktinius) gamtinių dujų kiekius iki ataskaitinio periodo (t. y. mėnesio) paskutinės dienos.

Jei patikrinimo metu nustatomas neatitikimas tarp deklaruotų ir faktinių rodmenų, patikslinimą atliekame net ir nustačius 1 kub. m. neatitikimą.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad netikslūs rodmenys deklaruoti gruodžio 31 d., o skaitiklio patikrinimas atliktas sausio 12 d., todėl tikėtina, kad nebūtų teisinga teigti, jog perdeklaruoti tik 8 kub. m. gamtinių dujų. Kadangi tiekėjas negali objektyviai nustatyti, kokia dalis iš paskutinio deklaruoto kiekio buvo faktiškai vartota gruodį, o kuri dalis – sausį, visas kiekis buvo priskaitomas sausio mėnesiui“, – paaiškino L.Beganskienė.

Ji minėjo, kad panašių nesusipratimų dėl netiksliai deklaruotų skaitiklio rodmenų jau yra buvę. Tokiems atvejams Valstybinė energetikos reguliavimo taryba yra pateikusi išaiškinimą, kuriame nurodoma, jog bendrovės taikoma tvarka teisinga: vartotojai turi deklaruoti tikslų suvartotą gamtinių dujų kiekį.

„Deklaruoti ir atsiskaityti už suvartotas gamtines dujas reikia pagal tai, ką faktiškai rodo skaitiklis, todėl suvartotą dujų kiekį labai rekomenduojame deklaruoti mėnesio pabaigoje iki paskutinės mėnesio dienos. Deklaruoti faktinius rodmenis ypač svarbu keičiantis kainoms, kad už paslaugas būtų atsiskaityta teisinga kaina ir būtų išvengta panašių situacijų.

Apskaitos prietaisų patikrinimas vykdomas kiekvieną mėnesį, tačiau ne visiems klientams, tai atlieka operatorius. Neatitikimo fiksavimas nėra reta situacija, tačiau jeigu klientas buvo deklaravęs teisingus duomenis praėjusio mėnesio paskutinėmis dienomis, tuomet klientui tiesiog užfiksuojami einamo mėnesio kiekiai tuo metu galiojančiomis kainomis“, – nurodė pašnekovė.

Anuliavo už nepilną kubinį metrą

Paskelbus Andriaus istoriją, į redakciją kreipėsi Česlovas iš Alytaus. Jo atvejis dar įdomesnis. Alytiškiui „Ignitis“ taip pat anuliavo už gruodį deklaruotą suvartotų dujų kiekį. Tik šįkart tokiam dujų tiekėjo sprendimui pakako nepilno kubinio metro dujų.

„Vietoje 1026 nurodžiau 1027, nes skaitliukas rodė 1026,886. Vien už tokį neatitikimą gavau mokėti didesnę sąskaitą. Niekaip kitaip, kaip tik pasipinigavimu, to nepavadinčiau. Jei būčiau suapvalinęs dujų kiekį į mažesnę pusę, būčiau gavęs skolą, suapvalinau į didesniąją – aiškina, kad tyčia sumokėjau į priekį“, – portalui lrytas.lt kalbėjo Česlovas.

Dėl šio atvejo vyras kreipėsi į VERT.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.