Vyrą pribloškė mokestis, kurio paprašė bankas: „Už ką turiu mokėti?“ Lietuvos bankas nesikiša

Jei atnaujintą banko kortelę atsiunčia paštu, sumokėsi 2 eurus. Jei pats atvyksi jos pasiimti į banko skyrių, paklosi 5 eurus. „Bankas aiškina, kad tie 2 eurai – už pašto paslaugas. Už ką tuomet turiu mokėti 5 eurus, jei kortelės pats atvyksiu pasiimti – juk jiems nieko nereiks daryti“, – pasipiktinęs klausia SEB banko klientas klaipėdietis Audrius. Tačiau 5 eurai – ne didžiausia suma, kurios reikalaujama iš kortelę banko skyriuje panorusio atsiimti kliento.

Atsiimant mokėjimo kortelę banko skyriuje teks sumokėti 5 eurus.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Atsiimant mokėjimo kortelę banko skyriuje teks sumokėti 5 eurus.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Atsiimant mokėjimo kortelę banko skyriuje teks sumokėti 5 eurus.<br>T.Bauro nuotr.
Atsiimant mokėjimo kortelę banko skyriuje teks sumokėti 5 eurus.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2023-08-08 09:16, atnaujinta 2023-08-08 19:54

Portalui lrytas.lt pateiktame komentare SEB bankas patvirtino – 2 eurus, kai kortelė gaunama paštu, tenka mokėti už pašto paslaugas. Mokestis netaikomas paslaugų plano „Standartas“, „Moksleivis“ arba „Startas“ turėtojams.

„Kortelės pristatymo paštu mokesčio paskirtis yra padengti augančius kaštus, kuriuos lemia nuolat kylantys „Lietuvos pašto“ įkainiai. Tuo tarpu išduodant mokėjimo kortelę fiziniame banko padalinyje apmokestinamas ne kliento apsilankymas banke, o banko darbuotojo suteikta paslauga, įkainota pagal bendrą banko paslaugų kainyną.

Įkainis taikomas siekiant paskatinti klientus banko paslaugomis naudotis nuotoliu, t.y. per interneto banką arba mobiliąją programėlę, nemokamai arba taikant mažesnius įkainius“, – aiškino Eglė Dovbyšienė, SEB banko valdybos narė, Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė.

Tiesa, tuo pačiu ji nurodo, kad „klientų vizitai fiziniuose banko padaliniuose nėra apmokestinti“, o „skirtingą paslaugų teikimo kainodarą lemia žmogiškųjų išteklių aspektas“.

SEB bankas mokestį už paštu pristatomą atnaujintą mokėjimo kortelę, kuri galioja ketverius metus, taiko nuo 2022-ųjų rugsėjo 1-osios.

„Pristatymas paštu – patogiausias būdas klientui gauti mokėjimo kortelę, nes ji siunčiama tiesiai kliento pasirinktu adresu. Pristatyti kortelę paštu saugu, nes kortelės PIN kodas nėra pridedamas – jį klientas gali matyti prisijungęs prie savo interneto banko. Gavus mokėjimo kortelę, klientui belieka ją aktyvuoti“, – teigė banko atstovė.

Alternatyva pristatymui paštu yra banko mokėjimo kortelės pristatymas per „Omniva“ paštomatą – tą SEB banko klientai gali padaryti nuo liepos. Šiuo metu į paštomatus pristatomos naujos ir pergamintos debeto ir kredito kortelės, vėliau tokią galimybę turės ir klientai, kurių mokėjimo kortelės atnaujinamos pasibaigus jų galiojimo laikui. Mokėjimo kortelės pristatymas į paštomatą Lietuvoje kainuoja 2,8 euro.

Ima ir 10 eurų 

„Swedbank“ atstovas Gytis Verčinskas nurodė, kad įprastai debeto kortelėms kortelės siuntimo mokestis nėra taikomas, nes kliento užsakoma debeto kortelė būna įtraukta į jo turimą paslaugų planą. Visgi jei klientas neturi pasirinkęs paslaugų plano ar nebūna į jį įtraukęs debeto kortelės, taikomas 2 eurų siuntimo paštu mokestis išduodant naują, keičiant pamestą prarastą ar atnaujintą kortelę.

Kaip ir SEB bankas, „Swedbank“ taip pat mokėjimo kortelę atsiimant banko padalinyje taikomas 5 eurų kortelės išdavimo padalinyje mokestis. Dėl šios priežasties, pasak G.Verčinsko, absoliuti dauguma klientų renkasi korteles gauti paštu.

„Iš banko perspektyvos nėra esminio skirtumo, ar kortelė iš gamintojo paštu keliauja pas jos gavėją, ar į banko padalinį. Visgi kortelę išduodant padalinyje patiriami dar papildomi kaštai – kiekvienas išdavimas reikalauja kad ir neilgai trunkančio vizito pas banko konsultantą“, – komentavo banko atstovas.

„Luminor“ banko klientams mokėjimo kortelė dažniausiai atnaujinama tada, kai į pabaigą eina esamos galiojimo laikas. Tokiu atveju nauja kortelė klientams siunčiama paštu ir ši paslauga yra nemokama.

Klientams, norintiems atvykti atsiimti kortelės į skyrių, tokia paslauga kainuoja netgi 10 eurų. „Ją lemia rankinis darbas, atliekamas pristatant korteles, jas atrenkant ir išduodant gavėjui, taip pat administracinės išlaidos. Kai kortelė siunčiama paštu, ji kliento pašto dėžutę pasiekia tiesiai iš gamybos vietos.

Tad mes savo klientams rekomenduojame pasirinkti kortelės gavimą tiesiai į namus ir taip sutaupyti savo lėšų bei išvengti papildomos pristatymo grandinės. Tokį pokytį derėtų apsvarstyti ir tiems klientams, kurie anksčiau kortelę atsiėmė skyriuje ir savo interneto banke nenurodė kitos pristatymo vietos, nes tokiu atveju atlikus automatinį atnaujinimą ji ir toliau siunčiama į skyrių“, – portalui lrytas.lt komentavo „Luminor“ banko Mažmeninės bankininkystės vadovas Lietuvoje Edvinas Jurevičius.

Tiek pat – 10 eurų – kainuoja ir kortelės siuntimas į užsienį.

Kai klientams kortelę prisireikia keisti dėl kitų nei galiojimo pabaigos priežasčių, tarkime, ją pametus, taikomas 5 eurų mokestis.

Nei „Swedbank“, nei „Luminor“ bankas nenurodė, ar neilgai trukus ir jie nepaseks SEB banku – apmokestins ir kortelės siuntimą paštu.

Lietuvos bankas nesikiša

Lietuvos banko atstovai portalui lrytas.lt nurodė, kad pagal Mokėjimų įstatymą, mokėjimo paslaugų teikėjai, įskaitant bankus, turi teisę už teikiamas paslaugas imti komisinį atlyginimą.

Lietuvos bankas primena, kad pasirinkusiems pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslaugą mokėjimo kortelės atnaujinimas bei pristatymas yra nemokami, nes ši paslauga įeina į krepšelio kainą.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.