Norite grąžinti įsigytą prekę? Patarė, ką tokiu atveju būtina žinoti pirkėjui

Turbūt ne vienam yra tekę įsigyti prekę, kuri vėliau pasirodė esanti nekokybiška ar tiesiog netinkama. Tokiais atvejais vartotojai įprastai kreipiasi į pardavėją ir prašo grąžinti sumokėtus pinigus, o nepavykus susitarti, situaciją sprendžia Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT). Tačiau ką daryti gavus ar nupirkus nekokybišką kalėdinę dovaną? Plačiau apie tai „Žinių radijo“ laidoje „Ekspertai pataria“ šnekėjo VVTAT direktorė Goda Aleksaitė.

Ką daryti gavus ar nupirkus nekokybišką kalėdinę dovaną?<br>Lrytas.lt koliažas.
Ką daryti gavus ar nupirkus nekokybišką kalėdinę dovaną?<br>Lrytas.lt koliažas.
Ką daryti gavus ar nupirkus nekokybišką kalėdinę dovaną?<br>M.Patašiaus nuotr.
Ką daryti gavus ar nupirkus nekokybišką kalėdinę dovaną?<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Dec 30, 2023, 5:31 PM

VVTAT direktorė pataria visiems, kurie dovanoja dovanas, pridėti ir pirkimo čekį. Priešingu atveju, žmogus, kuriam buvo įteikta dovana, negalės grąžinti nekokybiškos ar jam netinkančios prekės.

„Daug lengviau ir paprasčiau pirkti nuotoliu, nes daugelis prekių yra lengviau grąžinamos. O ir sąrašas yra daug trumpesnis tų daiktų, kurių negalima grąžinti.

Ir elektroninėse, ir fizinėse parduotuvėse galioja tie patys terminai – 14 dienų. 2 savaitės, per kurias tas prekes ir galima grąžinti. Terminas pradedamas skaičiuoti kitą dieną po įsigijimo“, – priminė G.Aleksaitė.

Tiesa, yra ir tokių prekių ženklų, kurie vartotojams siūlo palankesnį prekių grąžinimo terminą – pavyzdžiui, 30 dienų. O kai kurie netgi ryžtasi ieškoti kompromiso su terminus praleidusiais pirkėjais.

„Tai yra didieji pardavėjai, tarptautiniai ženklai ir, iš tiesų, sąžiningas verslas. Dėl to aš dažnai linkiu pasižiūrėti, kokie yra atsiliepimai, kaip yra rekomenduojami tie pardavėjai“, – patarė pašnekovė.

Ar galima grąžinti užsienyje pirktą prekę?

Jeigu prekė pirkta nuotoliu, grąžinant ją rekomenduojama apie tai elektroniniu laišku pranešti pardavėjui.

„Pardavėjo pareiga jums grąžinti pinigus atsiranda tą dieną, kai jis atgauna prekę. Jeigu, tarkime, kurjerių tarnybos kažkur užstrigs, jūs turėsite įrodymą, kad pranešėte apie grąžinimą, įdėjote prekę, siuntimo kodas yra. Kiekvieną savo žingsnį siūlau užfiksuoti“, – sakė VVTAT direktorė.

Tuo metu kalbant apie užsienyje įsigytas prekes, G.Aleksaitė sako, kad jeigu prekė yra kokybiška – tikimybė ją grąžinti atgal yra menka. Bet kokiu atveju, paprasčiau grąžinti tokią prekę, kuri įsigyta Europos Sąjungos (ES) šalyje.

„Per 14 dienų kai kurie pardavėjai priima. Įmanoma Lietuvoje, Vilniuje nuėjus į parduotuvę, grąžinti Italijoje įsigytą prekę. Bet tai labai priklauso nuo sąlygų ir, iš tikrųjų, retas atvejis“, – įžvalgomis dalijosi pašnekovė.

Tačiau jei ta pati užsienyje įsigyta prekė turi trūkumų ir yra nekokybiška – grąžinti tokią prekę vartotojas tikrai turi teisę.

Tiesa, gali nutikti ir taip, jog grąžinama prekė nekokybiška atrodys tik pačiam pirkėjui, o pardavėjas jokių trūkumų nepastebės. Tokiu atveju į grąžinimo procesą bus įtraukta VVTAT, mat, tarnyba turi ir Europos vartotojų centrą.

„Mūsų noras visada yra išspręsti ginčą taikiai ir patenkinti, paprastai, vartotojo interesą“, – pridūrė G.Aleksaitė.

Nusileisti nenori batų pardavėjai

VVTAT vadovės teigimu, dažniausiais atvejais, kai kyla ginčas, teisus būna ne pardavėjas, o vartotojas. O daugiausiai skundų sulaukiančia sritimi įvardijama prekyba avalyne, mat, verslininkai nėra linkę pripažinti, kad prekės yra nekokybiškos.

„Be abejo, kad verslas nori uždirbti. Tai natūralu. Bet šioje vietoje aš kviečiu tą savo pelną per maržas pamažinti ir išgirsti pirkėją – grąžinti jam prekę. Tada vyks apykaitos ratas ir tas vartotojas grįš atgal“, – verslams patarė pašnekovė.

Priduriama, kad nemažai ginčų tarp vartotojų bei pardavėjų kyla ir dėl elektrotechnikos ir žaislų. Internetinėje parduotuvėje pirktus žaislus, jeigu jų pakuotė nėra pažeista, grąžinti galima. Tačiau tų, kurie įsigyti fizinėje parduotuvėje – pirkėjas nebegalės grąžinti.

„Nors fizinėse parduotuvėse žaislai nėra grąžinami, žmonės dėl jų vis tiek kreipiasi. Mes išaiškiname, kad, deja, turėjote žinoti, jog pirkdami fizinėje parduotuvėje grąžinti jūs negalėsite“, – apie pasitaikančias situacijas kalbėjo G.Aleksaitė.

Vartotojams primenama, kad negalima grąžinti ir fizinėse parduotuvėse įsigytų apatinių, miego rūbų, kosmetikos, knygų ar individualaus pobūdžio daiktų, kuriuose matyti asmens vardas ar nuotrauka.

Nors elektroninėse parduotuvėse taikoma mažiau ribojimų, prekių, kurių grąžinamas negalimas, taip pat yra. Tai yra greitai gendančios prekės, gėlės, kalėdinės eglutės, taip pat ir individualios prekės, pavyzdžiui, marškinėliai su nuotrauka.

Kada žmonės grąžina dažniausiai?

Teigiama, kad 2022 metais pagal gautų skundų skaičių Lietuva buvo pirmaujanti šalis ES. O daugiausiai darbo VVTAT turi praėjus maždaug mėnesiui po didžiųjų švenčių ir išpardavimų.

Šiuo metu tenka nagrinėti ginčus dėl prekių, įsigytų „Juodojo Penktadienio“ išpardavimų metu. Kalėdų metu įsigytų prekių grąžinimo bangos tikimasi sausį.

„Dar visi džiaugiasi tomis dovanėlėmis, dar silkės likučius pabaiginėja“, – pridūrė G.Aleksaitė.

Tiesa, žmonės linkę grąžinti ne tik įsigytus daiktus, bet ir tokias prekes, kaip bilietai į renginius ar nusipirktas keliones. Anot VVTAT vadovės, jei į kelionę vartotojas nenori vykti dėl toje šalyje susiklosčiusios stichinės nelaimės, jam pinigai turėtų būti grąžinti. Vis dėlto pasitaiko ir tokių atvejų, kai patys pirkėjai nori vykti į tas vietas, į kurias vykti yra pavojinga.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.