Tūkstančiai gyventojų privalo pasikeisti asmens tapatybės korteles – skelbia, kada tą bus galima padaryti nemokamai

Gyventojai, turintys nuo 2022 m. rugsėjo iki 2023 m. pabaigos išduotas asmens tapatybės korteles su elektroninio parašo sertifikatu – vadinamuoju lustu – jas turės pasikeisti, praneša Migracijos departamentas. Kaip pažymi įstaigos vadovė Evelina Gudzinskaitė, iki šių metų pabaigos tai bus galima padaryti nemokamai.

Už naują asmens tapatybės kortelę nereikės mokėti, jei ji bus keičiama įprasta tvarka.<br>V.Balkūno nuotr.
Už naują asmens tapatybės kortelę nereikės mokėti, jei ji bus keičiama įprasta tvarka.<br>V.Balkūno nuotr.
E.Gudzinskaitė.<br>T.Bauro nuotr.
E.Gudzinskaitė.<br>T.Bauro nuotr.
E.Gudzinskaitė, A.Ladek ir A.Kudalevas.<br>T.Bauro nuotr.
E.Gudzinskaitė, A.Ladek ir A.Kudalevas.<br>T.Bauro nuotr.
E.Gudzinskaitė ir A.Ladek.<br>T.Bauro nuotr.
E.Gudzinskaitė ir A.Ladek.<br>T.Bauro nuotr.
A.Kudalevas.<br>T.Bauro nuotr.
A.Kudalevas.<br>T.Bauro nuotr.
A.Ladek.<br>T.Bauro nuotr.
A.Ladek.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

2024-06-11 09:10, atnaujinta 2024-06-11 10:41

„Tiems, kurie korteles turėjo su elektroninio parašo lustu, jei jie kreipsis iki šių metų pabaigos, tos kortelės bus pakeistos nemokamai ir 10 eurų mokėti nereikės. O jei piliečiai kreipsis iki liepos 22 dienos – iki kada galios tie senieji parašai – kol bus laukiama naujos kortelės, bus galima naudotis senąja kortele. Visiems kitiems kortelės keisti nereikia“, – LRT radijui teigė E.Gudzinskaitė.

„Kalbame tik apie tuos piliečius, kurie asmens tapatybės korteles nori naudoti tam, kad galėtų elektroniniu parašu pasirašyti dokumentus“, – teigė departamento vadovė, pridurdama, kad korteles reikia nuolat keisti dėl šiai technologijai vis naujinamų ir griežtinamų ES reikalavimų.

Ji pabrėžė, kad asmens tapatybės kortelės keitimas aktualus tik tiems piliečiams, kurie naudojasi jomis elektroniniam parašui. Tokių gyventojų, Asmens dokumentų išrašymo centro duomenimis, gali būti apie 20 tūkst.

E.Gudzinskaitė taip pat atkreipė dėmesį, kad iki 2022 m. rugsėjo 2 d. išduotos kortelės jau turėjo būti pakeistos, nes jose esantys elektroninio parašo sertifikatai yra dar senesni ir jas gyventojai buvo raginami pasikeisti iki praėjusių metų liepos.

„Jiems taip pat, deja, reikės ateiti ir jas pasikeisti“, – pažymėjo E.Gudzinskaitė.

Antradienį Vidaus reikalų ministerijoje (VRM) surengtoje spaudos konferencijoje priminta, jog norint pasikeisti asmens tapatybės kortelę, reikia rezervuoti laiką vizitui Migracijos departamente.

„Rytoj galima gauti vizitą Klaipėdoje, Alytuje, kituose mažesniuose miestuose. Vilniuje, Kaune vizito šiek tiek reikia palaukti, todėl čia laiką reikėtų rezervuotis jau dabar.

Kortelę galima užsisakyti viename mieste ir nurodyti, kad atsiimti norite kitame mieste. Pavyzdžiui, jei ilgajam savaitgaliui važiuojate poilsiauti į mažesnį miestą, ten galite užsisakyit kortelę ir pasakyti, kad ją norėsite atsiimti Vilniuje. Jokių sunkumų neturėtų būti“,– patikino E.Gudzinskaitė.

Tai – ne vieninteliai pokyčiai

Tuo metu vidaus reikalų viceministrė Agneta Ladek sakė, jog tie asmenys, kurie kortelės nenaudoja kvalifikuoto elektroninio parašo kūrimui, jos keisti neturi.

Akcentuota, jog elektroninis parašas – saugiausia ir šiuo metu rinkoje ilgiausiai galiojanti valstybės garantuojama priemonė, lyginant su mobiliu parašu ar mobiliosiomis programėlėmis.

„Akivaizdu, kad toks dažnas kortelių keitimas nėra tvaru ir patogu gyventojams – šiuo metu kaip tik yra galvojama apie skaitmenines alternatyvas ir kovo mėnesį ES įteisino skaitmeninę tapatybę. Atnaujintame reglamente numatyta, kad visos ES valstybės narės privalės išleisti savo nacionalines skaitmenines dėkles per 24 mėnesius nuo teisės aktų įsigaliojimo.

Lietuvoje kalbame apie asmens tapatybės kortelę. Su tokia skaitmenine dėkle bus galima identifikuotis internete, pasirašyti saugiu elektroniniu parašu, taip pat – joje laikyti įvairius svarbius dokumentus“, – apie būsimas permainas kalbėjo A.Ladek.

Taip pat pridurta, jog Lietuva šiuo metu dalyvauja bandomajame projekte, kur bus testuojamas skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas.

Asmens dokumentų išrašymo centro direktoriaus pareigas laikinai einantis Andžejus Kudalevas, kalbėdamas apie skaitmeninę dėklę, pridūrė, jog šioje aplikacijoje būtų galima laikyti ir tokius dokumentus, kaip leidimas gyventi, transporto priemonės registracijos liudijimas ar pan.

A.Kudalevas užsiminė, jog atnaujinti tapatybės korteles svarbu dėl saugumo reikalavimų – priešingu atveju kiltų grėsmė asmens turtui ir tapatybei.

„Saugumo reikalavimai tobulinami atsižvelgiant į situaciją informacinių technologijų (IT) sferoje. Buvo dėtos visos pastangos, kad kortelių keisti nereikėtų, tačiau, pasikeitums atitinkamiems reikalavimams, padaryti to buvo neįmanoma. Labai atsiprašome už tai“, – apgailestavo A.Kudalevas.

Kaip skelbta anksčiau, už naują asmens tapatybės kortelę nereikės mokėti, jei ji bus keičiama įprasta tvarka, o prašymas ją pakeisti bus pateiktas nė vėliau kaip iki 2025 m. sausio 1 dienos.

Vis tik jei kortelę gyventojai norės pasikeisti greičiau – per 5 arba per 1 darbo dieną – už ją teks sumokėti atitinkamai 60 arba 100 eurų.

Praėjusią savaitę ES sugriežtinus elektroninio parašo kūrimo įtaisams keliamus saugumo reikalavimus, senesnės nei iki 2024 metų sausio 1 dienos išduotos asmens tapatybės kortelės nuo šių metų liepos 23 dienos nebegalės būti naudojamos kvalifikuoto elektroninio parašo kūrimui.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.