Graibstomos nakvynės
Balandžio 21 d. mirus popiežiui Pranciškui, Romoje ir Vatikane padaugėjo lankytojų, skelbė užsienio žiniasklaida. Žmonės iš viso pasaulio traukė atsisveikinti su Romos katalikų bažnyčios galva.
Artimiausiomis dienomis Romoje apsilankyti planuojantys turistai taip pat patirs retą istorinį momentą, tačiau įspėjama, kad atvykę savo akimis norintys išvysti naująjį popiežių turėtų nusiteikti minių spūstims ir uždarytoms kai kurioms lankytinoms vietoms.
Teigiama, kad šiuo metu į Romą vis dar plūsta lankytojai, o tai smarkiai išaugino skrydžių kainas.
„Per kelias ateinančias savaites tikrai matysime skrydžių į Romą ir Italiją kainų augimą, nes tikintieji plūsta atiduoti pagarbos ir galbūt pamatyti naujojo popiežiaus paskelbimo“, - australų svetainei news.com.au sakė „Finder“ kelionių ekspertas Angusas Kidmanas.
Taip pat kalbėta, kad padidėjusi paklausa gali turėti įtakos ir viešbučių kainoms.
Kol kas, kaip galima matyti viešbučių rezervavimo sistemoje „Booking.com“, pigiausiai nakvynę dviem Romos mieste galima įsigyti už 65 Eur.
Toliau kainos kyla, tačiau nurodoma, kad dažnu atveju tai – paskutinė galimybė minėtus kambarius įsigyti už nurodytą kainą, o kai kurių jų įvertinimai – itin žemi.
Jeigu nakvynės norima su pusryčiais, kainos kiek toliau nuo centro prasideda nuo 98 Eur. Už keturių žvaigždžių viešbutį dviem miesto centre nakčiai tektų pakloti nuo 237 Eur.
Kalbant apie „Airbnb“ platformą, čia žemiausia kaina siekia 89 Eur nakčiai toliau nuo Romos centro.
Kambarys gali brangti tris keturis kartus
Fondo „1 Asset management“, valdančio oro uostų viešbučius Rygoje (Latvija), Vilniuje, Krokuvoje (Lenkija), fondo partneris Laurynas Antropikas naujienų portalui Lrytas aiškino, kad viešbučių kainas veikia elementarus pasiūlos ir paklausos santykis. Viešbučiai iš anksto savo sistemose mato kambarių rezervacijas: jeigu suplanuotas koks renginys, prieš pusmetį ar net metus pradeda gauti rezervacijas.
„Galiausiai tokiu atveju, kai žinai, kad vyks renginys, automatiškai keli kainą, nes žinai, kad bus didesnė paklausa. Kuo labiau užkyla faktinis užimtumas, tuo aukščiau keli kainą. Tarkime, bazinė kambario kaina – 50 eurų. Kai matai, kad priartėji prie, pavyzdžiui, 70 proc. viešbučio užimtumo, kambarį brangini iki kokių 80 eurų. Paskutinius 10 proc. pardavinėji už dar didesnę kainą“, – kalbėjo L.Antropikas.
Pavyzdžiui, oro uosto viešbučio metinis užimtumas – beveik 90 proc. Kambarių bazę – 30–40 proc. – čia užsipildo klientais pagal korporatyvinius kontraktus. Likusi dalis – klientai, kurie užsisako kambarius per „Booking“ platformą ar tiesiogiai susisiekę su viešbučiu. Tačiau šios kainos jau didesnės.
Kiek, esant didelei paklausai, gali brangti nakvynė viešbutyje, ribų nėra. Viešbučiai turi specialią darbuotojo poziciją – pajamų valdytoją. Jo darbas – sekti rinkos situaciją, stebėti, kokie vyksta renginiai, kaip juda užsakymai per „Booking“ ir panašiai. Šie specialistai iš karto reaguoja, sistemose keičia kainodarą. Paskutinius kambarius viešbutis gali parduoti tris, keturis kartus brangiau nei vidutinė kaina.
„Pavyzdžiui, mūsų „Park Inn“ viešbučio vidutinė kambario kaina – 65 eurai, bet paskutinius kambarius pardavinėjame už 170 eurų“, – sakė pašnekovas.