Vykti į mirties kelionę keleivius gundė sumani „Titaniko“ reklama

Praėjus daugiau nei šimtui metų po to, kai nuskendo „neskęstančiu“ vadintas „Titanikas“, vis dar baugu ir nejauku matyti reklamas, priviliojusias leistis į pirmąją ir paskutinę kelionę prabangiausiu to meto garlaiviu. Tiek turtuolius, tiek nepasiturinčius žmones keliauti laivu viliojo įvairios reklamos. Laive buvo galima prisiglausti ir paprastose kajutėse, ir prabangiuose apartamentuose. Turtuoliai galėjo mėgautis turkiškomis pirtimis ir sportiniais žaidimais, skanauti tobulus virtuvės meistrų patiekalus bei grožėtis pasakiškomis vandenyno platybėmis, rašo portalas businessinsider.com.

Garlaivis buvo toks prabangus, kad įvairių produktų gamintojai džiaugėsi galėdami reklamuoti savo gaminius „Titaniko“ reklamoje.<br>retronaut.com nuotrauka
Garlaivis buvo toks prabangus, kad įvairių produktų gamintojai džiaugėsi galėdami reklamuoti savo gaminius „Titaniko“ reklamoje.<br>retronaut.com nuotrauka
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2012-11-08 23:22, atnaujinta 2018-03-15 14:59

Pirmosios klasės keleiviams kambarys laive kainavo daugiau nei 4 tūkst. JAV dolerių bei po 150 JAV dolerių už lovą. Nepaisant įspūdingos kainos, keleiviai turėjo galimybę mėgautis dar neregėtais malonumais, pavyzdžiui, pasiplaukiojimu šildomame baseine.

7,5 mln. JAV dolerių kainavęs laivas savo kelionę pradėjo „šviežut šviežutėlis“ – pirmieji keleiviai pajuto, kad laivo dažai dar nebuvo nudžiuvę.

Keleivius viliojo ne tik prabangi, saugi ir greita kelionė į Niujorką. Laivo architektai nusprendė, kad su keturiais kaminais laivas atrodys kur kas galingiau. Ketvirtas kaminas buvo naudojamas tik kaip vėdinimo anga.

Naudojant pažangiausias technologijas „Titanikas“ buvo kuriamas kaip greičiausias ir didžiausias garlaivis. Dar nenuleidus jo į vandenį ėmė sklisti kalbos, kad šis laivas „nepaskandinamas“. Laivas buvo suskirstytas į 16 sandarių skyrių, kurie galėjo būti labai greitai atskirti vienas nuo kito.

Deja, inžinieriai pasirūpino, kad laive būtų tik 20 gelbėjimosi valčių. Buvo manoma, kad pažeistas „Titanikas“ ant vandens ilgai laikytųsi, net jei ir būrų rimtai apgadintas ledkalnių, ir valčių prireiktų tik persikelti į kitą laivą.

1912 m. balandžio 10 d. „Titanikas“ išplaukė iš Sautamptono, pakeliui sustojo Šerbure ir Kvinstaune (Airija). Į kelionę susiruošė 891 komandos narys ir 1316 keleivių. Deja, daugiau nei pusei iš jų išgyventi nepavyko. 1912 m. balandžio 15 d. laivas nuskendo dėl ledkalnio pramuštos skylės.

Beje, egzistuoja tradicija, kad pastačius naują laivą, būtina į bortą sudaužyti šampano butelį. Į „Titaniko“ bortą šampano butelis sudaužytas nebuvo.

Parengė Šarūnas Meškys

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.