Ar taps Gedimino prospektas prekybine gatve?

Vilniaus Gedimino prospekte atnaujinamų prekybos centrų šeimininkai viliasi, kad ilgus metus puoselėta idėja jį paversti gyvybinga prekybos gatve taps realybe. Tiesa, ne visi tokie optimistiški. Kelių seniai įsikūrusių parduotuvių savininkas Rimantas Perveneckas abejoja, ar padėtis keisis į gera, mat atlaikyti konkurenciją su kitais Vilniaus prekybos centrais nebus lengva.

Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

May 20, 2013, 6:26 PM, atnaujinta Mar 6, 2018, 12:12 PM

„Vėl grįžtama prie idėjos, kad Gedimino prospektas turi būti prekybinė gatvė. Tarkim, mes labai domimės, kas įsikūrę šalia mūsų. Ką galime padaryti, kad įsilietume į bendrą kontekstą, kaip puoselėti partnerystę dirbant vienoje gatvėje.

Džiaugsimės, jei kaimynystėje atsiras naujų vardų, steigsis naujos verslo rūšys. Mano manymu, negali tokioje sostinėje kaip Vilnius, kur gyvena keliaujantys, madingi žmonės, nebūti tokios gatvės“, - kalbėjo naują startą skelbiančio prekybos centro „Gedimino 9“ direktorė Donata Vaičiukynė.

Ją palaikė ir kito prekybos centro – buvusio „Flagman“ - savininkės įmonės “Pinus Proprius“ generalinis direktorius Kęstutis Vedeckis: „Džiaugiamės „Gedimino 9“ rekonstrukcijų planais, nes matome Gedimino prospektą bei šalia esančias gatves kaip vieną didelį traukos centrą, galintį sėkmingai konkuruoti su didžiaisiais prekybos centrais“.

Tiesa, centrinėje Vilniaus gatvėje keletą parduotuvių valdančios bendrovės „Apranga“ vadovas R. Perveneckas nusiteikęs skeptiškai: vargu ar į Gedimino prospektą visi skubės apsipirkti.

Netiki, kad gatvė atsigaus

„Vilniuje iš esmės vieno kilometro spinduliu buvo atidaryti keturi prekybos centrai - „Akropolis“, Europa“, „Ozas“ ir „Panorama“. Jie tarpusavyje konkuruoja, agresyviai reklamuojasi, pirkėjams patogu, didelė pasiūla.

O Gedimino prospekte viskas atvirkščiai: pirkėjų srautas nedidelis, pasiūla nedidelė, privažiavimas sudėtingas“, - kalbėjo R. Perveneckas, kurio bendrovei priklauso šešios centrinėje sostinės gatvėje įsikūrusios parduotuvės, tarp jų - populiariosios „Zara“ ir „Mango“.

Jis sakė dešimt metų laukiantis, kad Gedimino prospektas taptų prekybos gatve, tačiau padėtis į gera nesikeičia.

„Valdžia leido vienoje Vilniaus vietoje tiek didžiųjų prekybos centrų statyti, tai tokią situaciją ir turime. Jei jie būtų išmėtyti po visą miestą, būtų kitaip“, - sakė R. Perveneckas.

Rotušės aikštė tapusi prabangos prekių ir mados centru, anot jo, - sėkmingos plėtros pavyzdys.

„Net per krizę čia įsikūrusioms parduotuvėms buvo gerai. Jos nekonkuruoja su didžiaisiais prekybos centrais, o Gedimino prospektas konkuruoja“, - įsitikinęs verslininkas.

Jis sakė, kad „Aprangos“ grupės parduotuvės niekada nesvarstė keltis į „Gedimino 9“. Kaip vieną iš trūkumų jis nurodė, kad čia nėra vitrinų, be to, menka sėkmės tikimybė, jei parduotuvė įsikūrusi ne pirmame aukšte.

„Jie veiks, jei sėkmingai dirbs visas Gedimino prospektas“, - tvirtino R. Perveneckas.

Pagrindinis įėjimas – ne iš Gedimino prospekto pusės

„Gedimino 9“ ir buvusio „Flagman“ šeimininkai mano kitaip ir tiki sėkme.

Vietoj buvusio „Flagman“ gegužės pabaigoje oficialiai duris atvers „Europos namai“, kuriuose įsikūrė pagrindinės Europos Sąjungos institucijos Lietuvoje. Jos užima apie 4000 kv. metrų. Likęs plotas - apie 3000 kv.m - rekonstruotas ir išnuomotas prekybininkams.

„Europos namai“ yra Gedimino prospekte, tačiau pagrindinis įėjimas, pro kurį patenkama į visas parduotuves, išskyrus kosmetikos parduotuvę „Douglas“, yra į Vilniaus gatvę.

„Pagrindinis pirkėjų srautas į šias parduotuves bus iš Vilniaus gatvės pusės, išskyrus „Douglas“ parduotuvę“, - aiškino nekilnojamojo turto plėtra užsiimančios bendrovės „Pinus Proprius“ vadovas K. Vedeckis.

Tiki ne konkurencija, o partneryste

Prekybos centro „Gedimino 9“ svarbiausia korta - pagrindine nuomininke tapsianti Švedijos mažmeninės prekybos tinklo „Hennes & Mauritz“ (H&M) parduotuvė. Ji įsikurs per tris aukštus ir turės atskirą įėjimą.

Kokių dar prekinių ženklų parduotuvės įsikurs po „Gedimino 9“ stogu, prekybos centro vadovė D. Vaičiukynė kol kas neišduoda. Tačiau atskleidė, kad čia bus galima rasti tų europinių prekės ženklų, kurių iki šiol Lietuvoje nebuvo.

Praėjusiais metais „Gedimino 9“ už 72,5 mln. litų įsigijo Švedijos investicijų bendrovės „East Capital“ fondas „East Capital Baltic Property II“.

- „Gedimino 9“ nelabai sekėsi rasti nuomininkų, viršutiniuose aukštuose buvo ganėtinai tuščia. Nejaučiate šio šleifo? - lrytas.lt paklausė D. Vaičiukynės.

- Taip, jis jaučiamas, tačiau nemanau, kad taip tęsis toliau. Mes turime didelių tikslų ir vilčių, kurias pradedame įgyvendinti. Prasideda ir statybos darbai. Bus keičiama ir prekybos centro planuotė.

- Kokios buvo ankstesnių šeimininkų klaidos, kurių jūs sieksite nekartoti?

- Visada noriu sakyti, kad tai, kas buvo, palikime praeityje ir eikime į priekį. Tačiau be praeities nebus ir ateities. Kokios klaidos? Tiek daug metų dirbusi nekilnojamojo turto srityje esu tikra, kad nuomos kainos buvo neadekvačios – tiek atsižvelgiant į laikotarpį, tiek į nuomininkų galimybes tiek sumokėti.

Nuomos kaina buvo pirmasis kriterijus atsirenkant nuomininkus. Niekada prekybos centras nebuvo visiškai užpildytas, o tai darė įtaką jau įsikūrusių nuomininkų padėčiai, prekybos rezultatams.

- Kiek nuoma kainuoja dabar?

- Nesame kosmonautai, gerai išmanome, kokios kainos sukasi rinkoje. Bendrai tariant, kaina bus mažesnė nei iki šiol.

- Gretimame prekybos centre vienu metu buvo netgi įsikūrusi pigių kiniškų prekių parduotuvė. Kaip taip nutiko, kad pagrindinėje Vilniaus gatvėje vieni laikėsi aukštų nuomos kainų, kiti jas reikšmingai mažino?

- Per krizę laikas nebuvo palankus Gedimino prospektui kaip prekybinei gatvei. Patalpų savininkai rūpinosi, kad tik išgyventų, kad išplauktų iš sunkmečio. Tad išlaikyti koncepciją, paisyti kokybės nebuvo pagrindinis reikalas.

- Į kokius pirkėjus jūs orientuositės?

- Tai bus tie žmonės, kurie mėgsta keliauti, domisi naujovėmis, nori laiką leisti įdomiose vietose, rengtis madingų prekinių ženklų drabužiais, kurie nebūtinai patys brangiausi.

Mes nesistengiame konkuruoti su kitais prekybos centrais – su „Akropoliu“ ar „Ozu“. Mes esame kitokie net dydžiu. Mes nebūsime tas centras, į kurį važiuojama apsipirkti iš esmės. Tikimės, kad tapsime tokiu centru, į kurį einama pietauti, vakarieniauti, spontaniškai ką nors nusipirkti. Tiesiog tikimės, kad tai taps susitikimų vieta.

Čia bus vidutinių ir aukštesnių kainų prekės. Aukščiausią klasę turime – tokių prekių galime įsigyti Rotušės aikštėje.

Ketvirtame aukšte įsikurs biurai, žemesniuose įsikurs prekybininkai. Žemutiniame aukšte, kur įsikūrusi „Rimi“ parduotuvė, vietą ras ir kiti maisto pardavėjai, čia įsisteigs ir kavinės. Šis aukštas bus atnaujintas iki rugsėjo 1-osios.

Nebus taip, kad neveiktų prekybos centras, tiesiog uždarysime tai vieną įėjimą, tai kitą.

Kiti aukštai su pagrindiniu nuomininku „H&M“ bus atnaujinti kitų metų pavasarį.

Prekybos centre liks „Lindex“, knygynas „Vaga“, taip pat šiuo metu veikiantys restoranai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.