„BookFactory“ siūlys galimybę pirmiesiems perskaityti nišines knygas gimtąja kalba

„Saulėtekio verslumo mokykla adVenture“ antrojo etapo verslo planų konkurso nugalėtojais tapo komanda „BookFactory“, siūlanti visuomenės finansavimo (angl. crowdfunding) platformą, padedančią lengviau ir efektyviau išleisti nišinių knygų vertimus.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jun 3, 2013, 1:41 PM, atnaujinta Mar 5, 2018, 11:31 PM

Verslo planų konkurse varžėsi 12 įvairių disciplinų studentų bei dėstytojų komandų. Nugalėtojai turėjo išsiskirti pasirengimu, entuziazmu, idėjos aktualumu iš nemažos verslo idėjų įvairovės – nuo pjiezo kristalų energiją gaminančių plytelių sistemos kūrimo, šiaudų granulių gamybos iki šeštadieninės vaikų mokyklėlės ar internetinės korepetitorių platformos.

Pirmąją vietą užėmusiai komandai „BookFactory“ suteikta galimybė 6 mėnesiams nemokamai įsikurti „Saulėtekio slėnio“ verslo inkubatoriaus „InnoDesk“ erdvėje, o savo idėją komanda dar kartą pristatė VšĮ“ Saulėtekio slėnis“ dešimtmečio šventėje.

Kokią paslaugą siūlys „BookFactory“?

„Siūlysime unikalų būdą leidykloms surinkti duomenis apie nišinių knygų paklausą, o vartotojams įsigyti išverstas nišines knygas už prieinamą kainą. Pradinė rinka – Prancūzija. Kuriamoje platformoje knygų mylėtojai turės galimybę pasakyti, kokias nišines knygas jie nori matyti išverstas bei iš anksto jas įsigyti, o leidėjai dar prieš knygos išleidimą surinkti dalį leidybai būtinų pinigų, gauti informaciją apie knygos paklausą bei naudotis dar vienu reklamos ir net plėtros į kitas rinkas kanalu. Tokiu būdu pasaulį išvys labai kokybiškos, bet anksčiau leidėjams buvusios per daug rizikingos knygos.“ – pasakoja komandos lyderis Aurimas Marozas.

Ką šiuo metu darote, kad Jūsų idėja virstų realybe?

„Iki to, ką dabar turime, intensyviai, bet efektyviai dirbome aštuonis mėnesius, o tam, kad išgrynintumėme sprendimą, idėją koregavome net kelis kartus. Didžiausią optimizmą teikia skaitytojų, leidėjų ir rinkos ekspertų atsiliepimai – leidėjai su dideliu entuziazmu nori jungtis prie mūsų platformos, knygų mylėtojai jau dabar reikalauja knygų, kurias norėtų matyti išverstas, o rinkos ekspertai teigia, kad šis sprendimas turi neribotas augimo galimybes. Tokios pastabos skatina greičiau paruošti sprendimą rinkai. Šiuo metu dirbame kurdami MVP (Minimal Viable Product), bendraujame su savo pradinės rinkos Prancūzijos leidėjais ir intensyviai deramės su keliais investuotojais.“ – pasakoja Aurimas Marozas.

Kaip pradinę rinką savo platformai pasirinkote Prancūziją. Kodėl būtent ši šalis?

„Atlikome išsamius Europos šalių rinkų tyrimus, įvertinome daugybę statistinės informacijos bei kalbėjome su ekspertais. Pamatėme, kad visus mūsų idėjai svarbius kriterijus puikiai atitiko Prancūzija: vertimų, knygų pirkimo augimas, knygų kainos, skaitytojų įpročiai ir t.t. O kalbant apie bendravimą su leidėjais, bėdų nekyla – stengiamės viską sutvarkyti taip, kad norinčiam mūsų platformoje dalyvauti leidėjui nereiktų daryti nieko papildomo nei jis darė iki šiol. Mes tik suteikiame jam galimybę gauti pajamų iš anksto, suteikiame informaciją apie knygų paklausą ir duodame dar vieną knygų reklamos kanalą. Nenuskriausti lieka ir knygų mylėtojai – jiems tai unikali galimybė gauti knygą, kurios niekur kitur gauti neįmanoma“ – teigia už rinkos tyrimus ir B2B (Business to Business) pardavimus atsakingas Mantas Civilka.

Aurimai, esate komandos mentorius, lydėjęs ją viso projekto metu, kaip manote, kas padėjo komandai nugalėti ir kaip jiems seksis įgyvendinti šią verslo idėją?

„Aurimas ir Mantas - jauni, labai atkaklūs ir žinantys, ko nori pasiekti gyvenime vaikinai. Neabejoju, kad AdVenture programos metu gimusi idėja bus įgyvendinta ir turėsime dar vieną sėkmingą lietuvišką startuolį. Jau turimi klientai ir esamas ankstyvas investuotojų susidomėjimas yra geriausias to įrodymas. Ši komanda labai greitai tapo brandžia – per visą bendro darbo laiką išliko motyvuotais, susidūrus su problemomis jie dirba dar daugiau ir vis tiek randa sprendimą. Taip pat labai svarbu, kad šie žmonės puikiai tinka kuriamam produktui pagal savo kompetencijas.“ – pasakoja komandos mentorius Aurimas Bakas.

Kaip vertinate AdVenture ir panašias verslumo skatinimo programas?

„Tikiu mentorystės idėja ir labai džiaugiuosi, kad AdVenture ją skatina. Naujos kartos IT verslus matau kaip Lietuvos galimybę konkuruoti pasauliniu mastu. Tiek Saulėtekio slėnio, tiek kitose verslumo programose sutinku daug jaunų žmonių, kurie turi idėjas, bet neturi svarbių kontaktų, platesnio konteksto matymo, patirties. Patyrusiam mentoriui investavus kelias valandas per savaitę į perspektyvią komandą galima pasiekti įspūdingų rezultatų. Šiais metais laimėtas verslo planų konkursas rodo, kad laikas buvo investuotas ne veltui.“ – teigia Aurimas Bakas.

Neseniai prie komandos prisijungė dar vienas narys, koks bus jo indėlis?

„Labai džiaugiamės prisijungus dar vienam mentoriui – Vladui Sapranavičiui. Šis internetinės rinkodaros specialistas turi net 13 metų patirtį ir yra buvęs įvairiose barikadų pusėse – prisidėjo prie tinklalapių rinkodaros kūrimo, pats buvo reklamų užsakovas ir kurį laiką dirbo lyderiaujančioje Europos internetinės rinkodaros agentūroje, kurioje buvo Rusijos regiono vystytojas. Pats V. Sapranavičiaus teigia, jog į šią idėją asmeniškai žiūri kaip į iššūkį, o ne kaip į kasdieninį darbą. Na, o priėmus iššūkį dirbama su dviguba energija ir nusiteikimu“.– teigia Mantas Civilka.

* * *

Per dvejus projekto „Saulėtekio verslumo mokykla adVenture“ etapus iš viso buvo parengta 24 verslo planai, su verslumo pagrindais supažindinta 120 studentų bei 20 dėstytojų, įkurtos 2 naujos įmonės. Šie rezultatai dar nėra galutiniai – daugelis projekte dalyvavusių komandų ir toliau siekia įgyvendinti savo idėjas, planuoja kurti naujus verslus, steigti įmones. Taip pat š. m. rugsėjo – spalio mėnesiais planuojami trys renginiai, skirti ne tik verslumo mokyklos dalyviams bei mentoriams, bet ir visiems besidomintiems verslumu ir norintiems sužinoti daugiau apie projekto rezultatus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.