Pirkėjos vargai: nei pinigų, nei norimos sulčiaspaudės

„Skaudžiai nudegiau“, – prisipažino 46 metų kaunietė Vida Dagilienė. Moteris iš bendrovės „Bauer INT“ ilgai negalėjo atgauti įnašo, kurį sumokėjo už nesėkmingą ketinimą išsimokėtinai įsigyti sulčiaspaudę.

Daugiau nuotraukų (1)

Vygandas Trainys

Jun 8, 2013, 6:00 AM, atnaujinta Mar 5, 2018, 6:39 PM

„Žalgirio“ arenoje balandžio 21 dieną vykusioje parodoje „Sveikatos dienos“ V. Dagilienė susidomėjo „Bauer INT“ darbuotojų pristatoma sulčiaspaude „Bauer Hurom 100“. Šis prietaisas kainuoja 1100 litų, rašo "Lietuvos rytas".

V. Dagilienė tokios sumos neturėjo. Ji taip pat suabejojo, ar bankai suteiks jai dar vieną išperkamosios nuomos paskolą.

Tačiau pardavėjai įkalbėjo moterį nepraleisti progos įsigyti modernų buities prietaisą, apsiėmė išsiaiškinti kaunietės skolinimosi galimybes ir paėmė 110 litų garantinį įnašą. Esą, jei bankas vis dėlto V. Dagilienei nepagelbės, ji iš karto atgaus tuos 110 litų, kuriuos sumokėjo įmonei „Bauer INT“.

Pirkėjai čia pat buvo įteikta pagalvėlė. „Tai – mūsų firmos dovana jums“, – šypsojosi „Bauer“ konsultantai.

Priminė ir apie pagalvę

Maloni dovana kaunietei netrukus tapo netikėtu galvosopiu.

Balandžio 23 dieną V.Dagilienei paskambino „Bauer“ atstovė ir pranešė, kad bankai atsisakė duoti paskolą sulčiaspaudei įsigyti. Norėdama atgauti 110 litų pirkėja esą turinti bendrauti su „Bauer INT“ Kauno filialo konsultante Lidija Bertlingiene, kuri sudarė gaminio pardavimo sutartį.

„Tačiau L.Bertlingienė man pasakė, jog 110 litų kainuoja pagalvėlė, kurią aš gavau parodos metu, nors prieš tai prašė priimti ją kaip dovaną“, – prisiminė nemalonų pokalbį V.Dagilienė.

Moteris tą pačią dieną „Bauer“ atstovams atidavė pagalvę ir paprašė grąžinti jai pinigus. Prašyme kaunietė nurodė savo banko sąskaitos numerį.

Civilinis kodeksas numato, kad V.Dagilienė turi teisę nutraukti sutartį, apie tai raštu pranešusi pardavėjui per septynias dienas nuo jos sudarymo. Tai nurodyta ir pirkėjos sutartyje su „Bauer INT“.

Prisiklausė daug pažadų

Tačiau firma neskubėjo grąžinti pinigų kaunietei.

Kai V.Dagilienė paskambino „Bauer INT“ direktoriaus pavaduotojai Rasai Almantienei, ši patikino, jog 110 litų į sąskaitą bus pervesti artimiausiu metu.

„Nesulaukusi pinigų, gegužės pradžioje vėl paskambinau R.Almantienei. Ir vėl ta pati giesmė – laukite, pinigai netrukus jus pasieks, tuoj bus sutvarkyti buhalteriniai dokumentai.

Skambinau net keturis kartus. Paskutinį sykį – praėjusią savaitę. Dar tris kartus skambinau L.Bertlingienei ir triskart ėjau į „Bauer INT“ būstinę Kaune. Ir jokio rezultato“, – piktinosi kaunietė.

V.Dagilienė tvirtino iš L.Bertlingienės išgirdusi, jog įmoką atgaus tik per pusę metų, o firmos sekretorė net prasitarė, kad negrąžinti įnašai dažniausiai būna kompensuojami pagalvėlėmis.

Tyrimas truks 30 dienų

Šį pirmadienį V.Dagilienė kreipėsi pagalbos į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

„Kol vyksta tyrimas, negalėčiau plačiau nieko komentuoti. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, jog moters skundas – tenkintinas“, – sakė šios įstaigos vyriausiasis specialistas Vitas Ūsas.

Vartotojų teisių apsaugos tarnyba atsakymą V.Dagilienei turėtų pateikti per mėnesį.

Žadėjo greitai sumokėti

R.Almantienė pažadus dalijo ir žurnalistui.

„Bauer INT“ atstovė tvirtino su V.Dagiliene bendravusi tik vieną kartą ir po šio pokalbio esą sutvarkiusi dokumentus, kurių reikia norint atsiskaityti su pirkėja.

„Nežinau, kodėl V.Dagilienė iki šiol neatgauna pinigų. Mūsų įmonės buhalterijoje yra pasirašyti pervedimui reikalingi dokumentai“, – sakė R.Almantienė. Ji patikino – jei pirkėjos pinigai dar nepasiekė, ši juos esą atgaus šią savaitę. „Pažiūrėsiu, ar teisingai užrašytas sąskaitos numeris“, – pažadėjo R.Almantienė.

„Bauer INT“ konsultantė L. Bertlingienė pasiūlė kalbėtis su jos vadovais.

Penktadienį V.Dagilienė pranešė, kad pagaliau savo pinigus atgavo.

Gauti šeši vartotojų skundai

Rasa Pupienienė

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartojimo prekių ir paslaugų skyriaus vedėja

„Sudarant sutartis ne prekybai skirtose patalpose, dažniausiai pardavėjas pradeda derybas, kurioms pirkėjas nėra pasirengęs. Kartais jis būna netikėtai užkluptas. Vartotojas tokios sutarties negali palyginti su kitais pasiūlymais.

Pardavėjas privalo įteikti pirkėjui dokumentą, kuriame turi būti nurodyta jo data, daikto pavadinimas, pardavėjo pavadinimas, adresas, pirkėjo teisė nutraukti sutartį Civilinio kodekso nustatyta tvarka. Pirkėjas turi teisę be jokių suvaržymų nutraukti sutartį per 7 dienas nuo šio dokumento gavimo.

Jei šis dokumentas klientui nebuvo įteiktas, jis gali nutraukti sutartį per tris mėnesius nuo jos sudarymo.

Bendrovė „Bauer INT“ sutartis paprastai sudaro ne prekybai skirtose vietose, prekių pristatymo metu.

Vartotojų teisių apsaugos tarnyba šįmet jau yra gavusi šešių žmonių prašymus dėl ginčų, kilusių su „Bauer INT“: vieni kreipėsi dėl netinkamos kokybės prekių, kiti per savaitę nusprendė, jog jiems įsigytų daiktų nereikia.“

Sutartyje nenurodė gaminio modelio

Civiliniame kodekse nurodyta, jog pardavėjas, gavęs pranešimą apie sutarties nutraukimą, privalo per 15 dienų atsiimti daiktą ir grąžinti pirkėjui už jį sumokėtus pinigus.

Pirkėjams, kurie daiktu nė karto nepasinaudojo, turėtų būti grąžintas pradinis įnašas.

Prekeivis, parduodantis daiktą ne prekybai skirtose vietose, privalo įteikti pirkėjui dokumentą, kuriame turi būti nurodyta dokumento įteikimo data, prekės kaina, pavadinimas, pardavėjo pavadinimas ir adresas.

„Bauer INT“ sutartyje su V.Dagiliene nebuvo nurodytas sulčiaspaudės gamintojas ir modelis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.