Klaidinančios reklamos kaina – 10 tūkstančių litų

Tyrimo metu KT nustatė, kad SPLIUS, teikianti elektroninių ryšių paslaugas Šiaurės ir Vakarų Lietuvos regionuose, nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. iki 2012 m. spalio 31 d. reklamavo vykdytą akciją „Rudens akcija“, kurios metu siūlė palankiomis sąlygomis užsisakyti jos teikiamas paslaugas.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jun 28, 2013, 4:54 PM, atnaujinta Mar 5, 2018, 2:58 AM

Tyrimo metu KT nustatė, kad SPLIUS, teikianti elektroninių ryšių paslaugas Šiaurės ir Vakarų Lietuvos regionuose, nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. iki 2012 m. spalio 31 d. reklamavo vykdytą akciją „Rudens akcija“, kurios metu siūlė palankiomis sąlygomis užsisakyti jos teikiamas paslaugas.

Reklamoje prie skaitmeninės televizijos paslaugos pasiūlymo buvo nurodyti teiginiai: „Skaitmeninė TV nemokamai (iki lapkričio 1 d.)“, „Raiškioji TV nemokamai“, o prie kabelinės televizijos pasiūlymo nurodytas teiginys „iki lapkričio 1 d. nemokamai“.

Nustatyta, kad paslaugų apibūdinamas kaip nemokamas buvo klaidinantis, nes vartotojai, norėdami jais pasinaudoti, turėjo sudaryti terminuotas sutartis bei mokėti bendrovės nustatytus mokesčius, tačiau šios esminės vartotojui sąlygos reklamoje nebuvo nurodytos.

Taip pat KT pripažino klaidinančiais ir reklamos teiginius dėl paslaugų kainų – interneto paslaugų reklamos teiginį „nuo 5 Lt/mėn. + maršrutizatorius 1 Lt“, skaitmeninės televizijos reklaminį teiginį „įrašantis imtuvas vos už 1 Lt“ ir kabelinės televizijos reklamos teiginį „senjorams – nuo 6 Lt/mėn.“ bei „nuo 6 Lt/mėn.“.

Šie teiginiai pripažinti klaidinančiais, nes neinformavo vartotojų apie sutartinius įsipareigojimus ir apie tai, kad reklamoje nurodyti mokesčiai galioja apibrėžtą laiką, o po to taikomi didesni mokesčiai.

Nors kai kur buvo prierašas „yra papildomų sąlygų“, KT nuomone, tai nepanaikina vartotojų suklaidinimo galimybės, nes, vartotojams pasirenkant tam tikrą SPLIUS siūlomą paslaugą reklamoje nurodytomis sąlygomis, vien iš reklamos teksto vartotojai negali numanyti apie egzistuojančias papildomas konkrečias paslaugos įsigijimo sąlygas. Pagal Reklamos įstatymą, klaidinančia reklama laikoma reklama, kuri bet kokiu būdu, įskaitant ir jos pateikimo būdą, klaidina arba gali suklaidinti asmenis, kuriems ji skirta arba kuriuos ji pasiekia, ir kuri dėl savo klaidinančio pobūdžio gali paveikti jų ekonominį elgesį arba kuri dėl šių priežasčių pakenkia ar gali pakenkti kito asmens galimybėms konkuruoti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.