Kaltinimai kelionių rengėjams: „Novaturas“ ir partneriai siekia monopolizuoti rinką

Nacionalinė turizmo verslo asociacija įtaria, kad „Novaturas“ drauge su partneriais siekia monopolizuoti rinką, o taip kyla grėsmė sąžiningai konkurencijai. Šitaip asociacija reagavo į pačioje vasaros pabaigoje paskelbtą žinią, kad kelionių organizatorius „Novaturas“ drauge su didžiausiomis šalies kelionių agentūromis „Baltic Clipper“ ir „West Express“ kreipėsi į Konkurencijos tarybą su prašymu leisti steigti bendrą įmonę.

„Gavusios leidimą steigti bendrą įmonę, šios bendrovės gali labai lengvai užvaldyti ir didžiąją dalį mažmeninės kelionių pardavimo rinkos“, – situaciją komentavo NTVA prezidentė Ž.Gavelienė.<br>V. Balkūno nuotr.
„Gavusios leidimą steigti bendrą įmonę, šios bendrovės gali labai lengvai užvaldyti ir didžiąją dalį mažmeninės kelionių pardavimo rinkos“, – situaciją komentavo NTVA prezidentė Ž.Gavelienė.<br>V. Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Sep 6, 2013, 1:17 PM, atnaujinta Mar 1, 2018, 12:56 PM

Nacionalinė turizmo verslo asociacija (NTVA) mano, kad tokiu būdu siekiama padidinti rinkos koncentraciją, susikurti išskirtines sąlygas kelių verslo subjektų veiklai. O kelionių organizatoriaus „Novaturas“ generalinis direktorius Linas Aldonis siūlo palaukti Konkurencijos tarybos sprendimo.

"Norvaturas" ir partneriai teigia, kad naujosios įmonės veikla bus susieta su IT sprendimais, kurie turizmo rinkos dalyviams leis efektyviai užsakyti apgyvendinimo paslaugas.

„NTVA žiniomis, rinkos koncentracija vykdoma siekiant sukurti specialų informacinių technologijų įrankį, kurį pasitelkdamos Lietuvos kelionių agentūros vieningoje informacinėje bazėje galės užsakyti ir pirkti keliones bei su jomis susijusias kitas paslaugas.

Pagal oficialią versiją, tokiu būdu kelionių užsakymai bus geriau ir efektyviau valdomi, informacinių technologijų bazėje dalyvausiančioms kelionių agentūroms bus siūlomos geresnės paslaugų kainos“, - rašoma asociacijos pranešime.

Anot NTVA, iš tikrųjų vieningos duomenų bazės sukūrimo tikslas yra teisėtai valdyti kuo didesnį srautą itin jautrios verslo informacijos, susijusios su kelionių agentūrų atliekamais kelionių, viešbučių, lėktuvų bilietų užsakymais.

Asociacija mano, kad tokiu būdu sistema sukurs galimybę keistis bei kaupti itin jautrią verslo informaciją apie užsakymus, pardavimus, kainas, apyvartas ne tik naujojo kūrinio autoriams, bet ir gauti identišką kitų Lietuvos kelionių agentūrų informaciją.

„Novaturas“ yra didžiausias poilsinių ir pažintinių kelionių organizatorius Baltijos šalyse bei vienas iš dviejų poilsinių ir pažintinių kelionių organizatorių Lietuvoje, jau šiuo metu užimantis apie 50 proc. rinkos. Akivaizdu, kad jis dominuoja savo srityje, turi didelę galią daryti įtaką kelionių kainoms visoje šalyje bei diktuoti atitinkamas, tik jam palankias sąlygas keliones parduodančioms kelionių agentūroms“, – sakė NTVA prezidentė Žydrė Gavelienė.

Be to, „Novaturas“, valdydamas apie 50 proc. visų poilsinių ir pažintinių kelionių lėktuvų vietų, apie pusę visų savo organizuojamų kelionių parduoda keturioms kelionių agentūroms: „Baltic Clipper“, „Delta“, „AAA Wrislit“ ir „West Express“.

„Privalu atkreipti dėmesį, kad „West Express“ ir „Baltic Clipper“ yra laimėjusios viešuosius pirkimus ir faktiškai valdo apie 99 proc. dalykinių kelionių, užsakomų Lietuvos valstybės institucijų ir valstybės įmonių, rinkos. Gavusios leidimą steigti bendrą įmonę, šios bendrovės gali labai lengvai užvaldyti ir didžiąją dalį mažmeninės kelionių pardavimo rinkos“, – situaciją komentavo Ž.Gavelienė.

Pasak jos, nors kuriamoje informacinių technologijų bazėje galės dalyvauti visos Lietuvos kelionių agentūros, tačiau, atsižvelgus į tai, kad sistema bus sukurta kelių turizmo bendrovių, išskirtines sąlygas pirkti keliones, lėktuvų bilietus, rezervuoti viešbučius ir panašiai turės būtent su šio įrankio kūrimu susijusios įmonės.

NTVA mano, kad tai reiškia, kad tik šioms kelionių agentūroms „Novaturas“ siūlys palankiausias sąlygas, įskaitant didžiausius komisinius. Tokioje palankioje situacijoje esančios kelionių agentūros turės visas sąlygas rinkai pasiūlyti nepagrįstai žemas kainas, tuo praktiškai pašalinant kitoms turizmo agentūroms bet kokią galimybę konkuruoti kainomis.

„Įžvelgdami grėsmę sąžiningai konkurencijai, priėmėme sprendimą, pasinaudodami galiojančia teise, kreiptis į Konkurencijos tarybą su prašymu neleisti vykdyti koncentracijos ir neatverti kelio rinką monopolizuojančiam dariniui. Juolab, kad turizmo sektoriuje panašus precedentas buvo, kai ta pati Konkurencijos taryba nubaudė grupę kelionių agentūrų už dalyvavimą vieningoje informacinėje sistemoje“, – kalbėjo NTVA prezidentė.

Tokius įtarimus lrytas.lt pakomentavo „Novaturo“ generalinis direktorius Linas Aldonis.

„Plėtodami verslą ieškome būdų, kaip aptarnauti daugiau klientų ir kitose turizmo rinkose. Šiuo atveju teikti technologinius sprendimus kitiems rinkos dalyviams parduodant tik viešbučių paslaugas.

Pagal Lietuvos Respublikos įstatymus kreipėmės į kompetentingas institucijas, šiuo atveju į Konkurencijos tarybą, kad įvertintų mūsų siekį plėtoti verslą kitose rinkose.

Pagal visas bendrąsias procedūras visi rinkos dalyviai gali išreikšti savo nuomonę. Esu tikras, kad Konkurencijos taryba išklausiusi įvairias nuomones priims sprendimą, o išvados atsispindės pažymoje.

Tai ir bus pagrindas tolesnei mūsų įmones plėtrai šiame klientų segmente“, – kalbėjo L.Aldonis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.