Sostinės Gedimino prospekte verslui nelengva

Ar 21 milijonas litų padės prekybos centrui „Gedimino 9“ prisikelti naujam gyvenimui? Ekspertų teigimu, pirkėjus sugrąžins ne tiek investicijos, kiek Švedijos prekybos tinklo „H & M“ parduotuvė.

Daugiau nuotraukų (1)

Simona Viltrakytė

2013-12-14 23:23, atnaujinta 2018-02-19 20:03

Gedimino prospektas nėra toks svetingas prekybos centrams, kaip norėtųsi.

Ištaigingas „Grand Duke Palace“ nerado savo klientų. Kalbama, kad ir prekybos centre „Flagman“ prekyba neina kaip per sviestą. Ir „Gedimino 9“ lūkesčiai vis dar neįgyvendinti.

Dairosi kitokio pirkėjo

„Šiandien palyginti netoli esantys dideli prekybos centrai sudaro rimtą konkurenciją miesto centrui.

Žmogui paprasčiau nuvažiuoti į didelį prekybos centrą, pasistatyti automobilį ir nueiti apsipirkti. Centre reikia galvoti, kur palikti automobilį, už tai dažniausiai tenka mokėti. O jei pirksi ne tik drabužius, bet ir maistą, jį reikės tempti iki automobilio“, – situaciją apibūdino „Ober-Haus“ vertinimo ir rinkos tyrimų departamento vadovas Saulius Vagonis.

Vis dėlto „Gedimino 9“ vadovė Donata Vaičiukynė teigė, jog netoli Vilniaus centrinių gatvių esantys prekybos centrai jos vadovaujamai prekybos salai ne konkurentai.

„Nekonkuruojame nė su vienu prekybos centru.

Mūsų pirkėjas – kitoks“, – aiškino D.Vaičiukynė, antradienį pristatydama atnaujintą prekybos centrą „Gedimino 9“.

„Gedimino 9“ rekonstrukcija truko pusmetį ir kainavo 20,71 mln. litų. Šiandien prekybos centre įsikūrusios 20 parduotuvių ir paslaugas teikiančių įstaigų. 1600 kvadratinių metrų ketvirtojo prekybos centro aukšto skirta biurams.

Į centrą – pramogauti

Ir prekybos centras „Flagman“, ir „Gedimino 9“ įsikūrę Gedimino prospekto dalyje, kuri sutraukia didelį tiek vietos gyventojų, tiek turistų srautą.

Bet jie, anot S.Vagonio, dažniausiai į Vilniaus centrą eina ne pirkti drabužių ir batų, o pramogauti.

„Prieš 10 metų miesto centre dominavo parduotuvės, o šiuo metu didžiausias nuomos kainas moka įmonės, susijusios su paslaugomis, maitinimu ir pramogomis.

Šiandien žmogus, kuris norės nusipirkti prekę, eis ten, kur didžiausia parduotuvių koncentracija – į prekybos centrą. Čia jis galės rinktis ne dviejose ar trijose parduotuvėse, o dvidešimtyje“, – svarstė pašnekovas.

Jo manymu, „Flagman“ ir „Gedimino 9“ per maži, prekių pasirinkimas – per menkas, kad pirkėjas ateitų prekės rinktis būtent čia.

„Dažnai klausiama, kodėl Londone, Paryžiuje, Berlyne gyvuoja prekybos gatvės. Ten paskiras gatves jau galima vadinti prekybos centrais, o galintys su jomis konkuruoti didieji prekybos centrai yra gerokai atokiau“, – pažymėjo „Ober-Haus“ atstovas.

Vilties teikia žmonių gausa

Mažmeninės plėtros konsultantas iš Švedijos Magnusas Lundgrenas, gelbėjęs atnaujinant „Gedimino 9“, tikisi, kad šis prekybos centras taps kertiniu akmeniu, nuo kurio Gedimino prospektas pradės virsti prekybos gatve.

Tokia, kokių galima rasti užsienio miestų širdyse.

„Žmonių srautas Gedimino prospekte yra. Turime ir teatrą, ir restoranų, ir laisvalaikio leidimo vietų. Bet stinga koncentruotos prekybos“, – sakė prekybos centro „Gedimino 9“ vadovė D.Vaičiukynė.

Anot M.Lundgreno, prekybos centre „Gedimino 9“ atnaujintos erdvės suplanuotos taip, kad būtų galima rasti vietos ir asmeniniams, ir verslo susitikimams.

Prekybos centro atstovai viliasi, jog šios erdvės ir tarptautiniai prekės ženklai taps magnetu miestiečiams ir miesto svečiams.

Įžvelgia prekybos erdvę

„Douglas Lt“ finansų direktorius Paulius Prižgintas pastebi, kad Gedimino prospekte pamažu kuriasi Europos miestams būdinga prekybos erdvė, tačiau jai susiformuoti reikia nemažai laiko.

Daugelyje užsienio valstybių „Douglas“ parduotuvės įsikūrusios būtent tokiose prekybos gatvėse.

Gedimino prospekte esančiame prekybos centre „Flagman“, kurio koncepcija taip pat neseniai buvo keičiama, „Douglas Lt“ kosmetikos ir parfumerijos parduotuvė įkurta 2012-ųjų rudenį.

Nors pagrindinė miesto gatvė kurį laiką buvo šio parduotuvių tinklo plėtros planuose, vis dėlto joje kurtis neskubėta – ieškota tinkamiausių patalpų.

„Grand Duke Palace“ išsilaikyti nepavyko

Su „Flagman“ ir „Gedimino 9“ konkuruoti anksčiau ketino „Grand Duke Palace“.

Tačiau ties Gedimino prospekto ir Jogailos gatvių sankryža restauruotame pastate 2005-ųjų pabaigoje atidarytas prekybos centras gyvavo neilgai.

Kai 2009 m. rudenį iš jo išsikėlė „Aprangai“ priklausanti parduotuvė „City“, didžiulis pastatas liko stovėti pustuštis.

2010-ųjų lapkritį jam gyvybės įpūtė prekybos tinklo „Marks & Spencer“ parduotuvė. Ji persikėlė iš kaimynystėje esančio, tačiau iš varžytynių tuomet parduodamo „Gedimino 9“. Per 2010 m. šis prekybos centras patyrė 77,95 mln. litų grynųjų nuostolių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.