Naujo mokesčių perversmo pamatai nuo pat pradžios aižėja

Nuo spalio – Lietuvoje dar neregėtas mokestis automobilių savininkams. Nuo kitų metų – brangesnis alus ir stipresni alkoholiniai gėrimai. Sumažintų pensijų kompensavimo darbo grupė nusprendė, kad tik taip galima atitaisyti senjorams padarytą žalą.

Daugiau nuotraukų (1)

Marius Jokūbaitis

Feb 13, 2014, 8:56 AM, atnaujinta Feb 16, 2018, 9:42 AM

Ne vienus metus gromuliavusi idėją apie automobilio mokestį valdžia pagaliau ryžosi: darbo grupė parengė jo projektą. Per metus vidutinio automobilio savininkui teks sumokėti nuo 90 iki 170 litų, o galingesnio – ir kelias šimtines.

Valdžia tikisi iš mašinų savininkų surinkti 200 mln. litų per metus. Dar apie 100 mln. litų ketinama gauti padidinus alkoholinių gėrimų akcizą.

Šie pinigai pirmiausia bus panaudoti pensijoms kompensuoti, o kai skolos senjorams bus grąžintos, keliams prižiūrėti.

Tik bėda, kad ne visi pensininkai džiaugiasi tokiais valdančiųjų planais. Ypač tie, kurie vairuoja automobilius. Jų nuomone, viena ranka valdžia ketina duoti, o kita atimti.

Mokėti už mašiną nenori

Vilnietis senjoras Povilas Butkus ne kiekvieną dieną užkuria savo 1991 metų gamybos „Mercedes-Benz”.

Kaip ir dauguma jo bendraamžių, vyras taupo degalus, tad dažnai pasvarsto, kada apsimoka važiuoti savo automobiliu, o kada – viešuoju transportu.

Važiuoti miesto autobusu ar troleibusu kainuoja pigiau, nes senjorams taikomos nuolaidos. Degalams jokių lengvatų nėra.

72 metų P.Butkus džiugiai sutiko žinią, kad bus kompensuotos per krizę sumažintos pensijos. Tačiau pati idėja, kaip tai bus padaryta, senjorui nelabai patinka.

„Manau, kad reikėtų apmokestinti tiktai antrą ar trečią turimą automobilį. Juk vienintelė mašina – darbo priemonė, o ne prabangos prekė”, – samprotavo senjoras.

Siūlo kitų pajamų šaltinių

Tiesa, P.Butkus įsitikinęs, kad būtinai turėtų būti grąžintos per krizę nusavintos pensijos: „Tai mūsų uždirbti pinigai.”

Tačiau kartu vilnietis pasiūlė, kad pensininkai turėtų būti atleisti nuo automobilio mokesčio arba jiems turėtų būti taikoma nuolaida, panašiai kaip važiuojant viešuoju transportu.

„Senjorui ir šimtas litų per metus yra daug.

Mes renkame metinį penkių litų mokestį, ir tai žmonės skaičiuoja”, – sakė 23 metų vokišką automobilį vairuojantis P.Butkus, dar vadovaujantis ir Lietuvos pensininkų sąjungos „Bočiai” Vilniaus miesto bendrijai.

Pasak jo, daugiau pajamų pensijoms galima rasti ir kitur – žmonės piktnaudžiauja šilumos kompensacijomis, pašalpomis. „Jei čia būtų daugiau tvarkos, daugiau ir pinigų atsirastų”, – įsitikinęs aktyvus senjoras.

Jau nubraižė kontūrus

Automobilio mokestį vakar pristatęs finansų ministras Rimantas Šadžius negailėjo jam pagyrimų. Anot jo, tai „ekonomiškai sveikas mokestis”, kuris nepadarys jokios žalos ekonomikai.

Nors naujam mokesčiui dar turėtų pritarti Seimas ir pasirašyti prezidentė, valdžia jau braižo planą, kiek ir kas mokės.

Iki 1,5 litro darbo tūrio variklius turinčius automobilius siūloma apmokestinti 90 litų metiniu mokesčiu, o 1,5–2 litrų – 170 litų.

Už automobilį su 2,5 litro darbo tūrio varikliu mokestis siektų jau 240 litų, o didžiausia suma – 590 litų už automobilį, kurio variklio darbo tūris yra didesnis nei 5 litrai.

Motociklų savininkams taip pat teks atverti piniginę. Nelygu galingumas, jiems teks mokėti nuo 70 iki 250 litų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.