Absurdiška tvarka jaukia prekybininkų planus

Prekybos tinklas „Norfa“ parduotuvę Šalčininkuose atidarė gerokai vėliau, nei planuota. Tiktai koją pakišo ne užstrigusios statybos, o šįmet pasikeitusi licencijų prekiauti alkoholiu išdavimo tvarka.

Daugiau nuotraukų (1)

Aida Murauskaitė

2014-07-11 09:26, atnaujinta 2018-02-12 01:48

Dabar visas reikiamas pažymas renka nebe patys verslininkai, o savivaldybė, o tai užtrunka.

„Anksčiau reikiamą licenciją būdavo galima gauti greičiau – mat bent jau dalį reikalingų pažymų galėdavome pateikti patys.

Dabar jas susirenka savivaldybė, į kurią kreipiamės dėl licencijos.

O tai užtrunka net iki mėnesio“, – stebėjosi „Norfos“ atstovas Darius Ryliškis.

Naują tvarką ankstyvą pavasarį palaiminusi Ūkio ministerija aiškina, kad šiuo metu licencijos išduodamos vieno langelio principu. O kiek laiko tam sugaištama, neva priklauso tik nuo konkrečios savivaldybės, rašo „Lietuvos rytas“.

Pagausėjo biurokratijos

Kad nauja parduotuvė Šalčininkuose atvertų duris ir joje veiktų visi skyriai, taip pat ir alkoholinių gėrimų, „Norfai“ teko palaukti savaitę ilgiau, nei planavo patys verslininkai.

„Mūsų įmonei ankstesnė tvarka buvo patogesnė, nes patys greičiau susirinkdavome pažymas.

Jeigu šios taisyklės buvo pakeistos siekiant sumažinti alkoholio pasiekiamumą, tokių tikslų šitokiais pakeitimais niekaip neįgyvendinsi.

Kas gali gauti licenciją, ją vis tiek gaus, tačiau vėliau.

Anksčiau ja būdavo galima pasirūpinti kad ir per 10 dienų.

Dabar tiesiog daugiau biurokratizmo. Gal kitoms įmonėms ir patogiau, kad už jas savivaldybė renka pažymas. Mums – ne“, – sakė D.Ryliškis.

Skundžiasi ir valdininkai

Nuo 2014 metų kovo mėnesio galioja nauja Didmeninės ir mažmeninės prekybos alkoholio produktais licencijavimo taisyklių redakcija.

Dabar savivaldybė, gavusi įmonės paraišką, turi išsiaiškinti, ar nėra aplinkybių, dėl kurių galėtų būti neišduodama licencija prekiauti alkoholiu, rašo „Lietuvos rytas“.

Teisės aktuose nustatyta, kad licencija išduodama per 30 dienų nuo visų reikalingų dokumentų pateikimo dienos.

Pavyzdžiui, Vilniaus miesto savivaldybė nuo 2014 metų kovo iki liepos išdavė 102 licencijas.

„Tai papildomas krūvis, nes mums tenka patiems siųsti paklausimus. Tos institucijos, kurioms jie siunčiami, gauna paklausimus iš visos Lietuvos savivaldybių.

Pasitaiko, kad gaunami keli atsakymai per kelias dienas, o kitos institucijos neatsako apskritai. Motyvas – neturi informacijos ir nespėja atsakinėti į visus paklausimus.

Taip gerokai pailgėja pačios licencijos išdavimo terminas, nes mes galime pradėti išdavimo procedūrą tik sulaukę atsakymų arba suėjus terminui“, – kaip pasikeitė padėtis, aiškino Vilniaus miesto savivaldybės Verslo licencijavimo ir leidimų skyriaus vedėjas Kazimieras Arlauskas.

Jeigu institucija, į kurią kreiptasi dėl informacijos pateikimo, atsakymo nepateikia ir nepraneša apie objektyvias priežastis, dėl kurių 10 darbo dienų termino informacijai pateikti nepakanka, laikoma, kad ji prašytos informacijos, dėl kurios įmonei negalėtų būti išduota licencija, neturi.

Bet dešimt dienų jau būna nuėjusios vėjais.

Pasak K.Arlausko, pasikeitus teisės aktams papildomų darbuotojų šiam darbui nebuvo skirta.

Dokumentus renka ir patys

Kaip paaiškino prekybos tinklo „Maxima“ atstovė Renata Saulytė, kai kuriuos dokumentus įmonės gali susirinkti ir pačios.

„Alkoholio licencijos pradedamos ruošti tiktai mums pateikus visus reikiamus dokumentus.

Informacija dar yra tikrinama siunčiant paklausimus seniūnijoms, policijai, „Sodrai“, Valstybinei mokesčių inspekcijai.

Gavus patvirtinimą, jog visi pristatyti dokumentai tvarkingi, juose pateikta informacija yra teisinga, mums išduodamas leidimas prekiauti alkoholiu.

Kiekvieną kartą šitas procesas užtrunka skirtingai. Tai priklauso nuo daugelio veiksnių.

Tarkim, Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašą gauname tiktai tuomet, kai statinys yra įregistruojamas Registrų centre.

Pažymų rinkimo laiką lemia ir tai, ar visi suplanuoti darbai pabaigiami laiku, ar randami bendri sprendimai su pastato savininkais, gyventojais, jei patalpos parduotuvei nuomojamos, ir panašiai“, – sakė R.Saulytė.

Vieni greiti, kiti lėti

„Leidimą prekiauti alkoholiu pagal teisės aktus savivaldybės išduoda per 30 dienų nuo visų dokumentų pateikimo.

Tačiau realus licencijos svarstymo terminas skiriasi kiekvienoje savivaldybėje.

Be to, kiekviena savivaldybė savaip sprendžia dėl leidimų išdavimo: vienos jų sprendimus priima daug greičiau, nei numatytas terminas, kitoms savivaldybėms reikia daugiau laiko apsispręsti dėl licencijos išdavimo“, – aiškino „Rimi“ prekybos tinklo atstovė Giedrė Bielskytė.

Ji tvirtino, kad kai kuriuos dokumentus reikia pateikti pačiai įmonei, kai kurias pažymas savivaldybės susirenka pačios.

„Taip pat nėra bendrai nustatyto dokumentų rinkinio, kurį reikia pristatyti savivaldybei. Kiekvieną kartą žiūrime konkrečiai į tos savivaldybės reguliavimo taisykles“, – apie kylančius keblumus pasakojo G.Bielskytė.

Gaištamas laikas, kai sistemos nesuderintos

Kaip paaiškino Ūkio ministerijos Pramonės ir prekybos departamento Vidaus prekybos politikos skyriaus specialistė Aurelija Nemickaitė, šiuo metu galiojanti sistema sukurta, kad dokumentų išdavimas vyktų vieno langelio principu.

Ji atkreipė dėmesį, kad maksimalus licencijos išdavimo terminas visada buvo 30 dienų. „Tai, per kiek dienų savivaldybės išduoda licencijas, priklauso nuo to, kaip greitai spėja gauti visą reikiamą informaciją ir sutvarkyti dokumentus“, – sakė specialistė.

Savivaldybė prieš išduodama licenciją turi kreiptis į „Sodrą“, Valstybinę mokesčių inspekciją, Informatikos ir ryšių departamentą, Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą, muitinę, Juridinių asmenų registrą, kad išsiaiškintų, ar įmonė neturi skolų „Sodrai“, valstybės ar savivaldybės biudžetams, ar turi maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimą, ar įmonė ar jos vadovas nėra bausti už tokias veikas kaip kontrabanda, falsifikuotų alkoholinių gėrimų pardavimas, alkoholinių gėrimų be banderolių pardavimas, gabenimas, laikymas ir pan.

„Tikėtina, kad procesas gali užtrukti, jeigu nėra suderintos savivaldybės ir minėtų institucijų keitimosi informacija sistemos“, – mano A.Nemickaitė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.