Mažėjant skrydžių rusai meta lauk ir pilotus, ir stiuardeses

Dėl sankcijų ir blogos ekonominės padėties vis mažiau rusų skraido lėktuvais. Todėl šios šalies aviacijos kompanijos darbuotojus atleidinėja ne dešimtimis, o šimtais. „Aeroflot“ antrinė įmonė „Aviakompanija Rosija“ liepą atleis 300 darbuotojų, o toliau toks pat likimas laukia dar poros šimtų. Į gatvę bus išmesti ne tik technikai ar stiuardesės, bet ir aukšto lygio pilotai.

Rusijos aviacijos įmonių stiuardesės irgi turėtų drebėti dėl darbo vietų.<br>„Aeroflot“ nuotr.
Rusijos aviacijos įmonių stiuardesės irgi turėtų drebėti dėl darbo vietų.<br>„Aeroflot“ nuotr.
Rusų oro kompanijos užsieninius lėktuvus pasilieka, užtat rusiškų jau ėmė kratytis.
Rusų oro kompanijos užsieninius lėktuvus pasilieka, užtat rusiškų jau ėmė kratytis.
Daugiau nuotraukų (2)

Aleksandras Procenka, specialiai Lrytas.lt, Maskva

2015-07-10 11:11, atnaujinta 2017-10-27 01:40

Aviatorių profesinė sąjunga dėl to kreipėsi net į patį šalies prezidentą Vladimirą Putiną, kurio lėktuvas kurį laiką priklausė „Aviakompanija Rosija“, tačiau atsakymo nesulaukė.

Greičiausiai jo ir nebus, nes žmones atleidinėja visos Rusijos oro linijos. Antai „Jutair“ nusprendė atsisakyti pusantro tūkstančio darbuotojų, iš jų – 300 pilotų. Orenburgo avialinijos išmetė 700 žmonių (110 pilotų), o „Bars Aero“ išvis nutraukė skrydžius.

Dar prieš metus Rusijoje buvo priimtas specialus įstatymas, leidžiantis į lėktuvo vado pareigas samdyti užsieniečius, nes saviškių katastrofiškai stigo. Pernai rugsėjį „Aeroflot“ iškilmingai pristatė pirmąjį iš svetur atvykusį pilotą – vokietį Klausą Dieterį Rolfsą. Tačiau nepraėjus nė pusmečiui jo čia jau neliko – kritus rublio kursui dirbti Rusijoje tapo nenaudinga. Paskui vokietį patraukė jo tautiečiai, taip pat ispanai, italai. Iš užsieniečių liko tik 14 čekų.

Nėra ko stebėtis: šių metų sausį–gegužę tarptautiniais reisais skraidė net 16,4 proc. keleivių mažiau nei prieš metus. Vidaus reisuose jų sumažėjo 15–60 proc. – nelygu maršrutas.

Todėl aviacijos kompanijos atsikrato ne tik pilotų ar stiuardesių, bet ir pačių lėktuvų. Pirmiausia – rusiškų: Tu-204, Il-114, Il-96 ar An-148.

Grandininė reakcija greičiausiai netruks nusiristi ir iki orlaivių gamybos įmonių, pirmiausia – Voronežo fabriko, kuris surinkinėja An-148 ir Il-96. Spėjama, kad čia darbo gali netekti iki 7 tūkst. žmonių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.