Klaipėdos uoste įstrigusiems Rusijos vežėjams švystelėjo viltis

Klaipėdos jūrų perkėlos terminale įstrigusiam Rusijos autotransportui veriasi galimybė greičiau perplukdyti krovinius per Baltiją į Vokietijos uostą Kylį – keliems šimtams keltų laukiančių vilkikų gelbėjimosi ratą meta Danijos bendrovė „DFDS Seaways“.

Rusijos vilkikų vairuotojus slegia nežinia.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rusijos vilkikų vairuotojus slegia nežinia.<br>G.Pilaičio nuotr.
Autotransporto eilės juda vėžlio žingsniu.<br>G.Pilaičio nuotr.
Autotransporto eilės juda vėžlio žingsniu.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rusijos vairuotojai – derybų dėl leidimų įkaitai.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rusijos vairuotojai – derybų dėl leidimų įkaitai.<br>G.Pilaičio nuotr.
Autotransporto eilės juda vėžlio žingsniu.<br>G.Pilaičio nuotr.
Autotransporto eilės juda vėžlio žingsniu.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rusijos vairuotojai – derybų dėl leidimų įkaitai.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rusijos vairuotojai – derybų dėl leidimų įkaitai.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rusijos vairuotojai – derybų dėl leidimų įkaitai.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rusijos vairuotojai – derybų dėl leidimų įkaitai.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rusijos vairuotojai laukia derybų pabaigos.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rusijos vairuotojai laukia derybų pabaigos.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rusijos vairuotojai paversti derybų įkaitais.<br>G.Pilaičio nuotr.
Rusijos vairuotojai paversti derybų įkaitais.<br>G.Pilaičio nuotr.
Perkėloje – autotransporto sankaupos.<br>G.Pilaičio nuotr.
Perkėloje – autotransporto sankaupos.<br>G.Pilaičio nuotr.
Kylio linijoje „Optimą“ gali pakeisti didesnis keltas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Kylio linijoje „Optimą“ gali pakeisti didesnis keltas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Ketinama didinti keltų linijos Klaipėda-Kylis pajėgumą.<br>G.Pilaičio nuotr.
Ketinama didinti keltų linijos Klaipėda-Kylis pajėgumą.<br>G.Pilaičio nuotr.
Kylio linijoje „Optimą“ gali pakeisti talpesnis keltas.<br>G.Pilaičio nuotr.
Kylio linijoje „Optimą“ gali pakeisti talpesnis keltas.<br>G.Pilaičio nuotr.
„DFDS Seaways“ keltai vos spėja plukdyti krovinius iš Kylio.<br>G.Pilaičio nuotr.
„DFDS Seaways“ keltai vos spėja plukdyti krovinius iš Kylio.<br>G.Pilaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (13)

Gediminas Pilaitis

2016-02-10 22:06, atnaujinta 2017-06-08 12:43

Švedijos ir Vokietijos krypties keltų linijas valdanti Danijos bendrovė svarsto galimybę, kaip pakoreguoti savo veiklą Baltijos regione, kad Klaipėdos jūrų perkėlos terminale kuo greičiau išsisklaidytų didžiulės Rusijos autotransporto su kroviniais Vakarų Europos šalims sankaupos.

„Planuojame į Kylio uostą nukreipti šiuo metu linija Klaipėda-Karlshamnas plaukiojantį keltą „Athene Seaways“. Tuomet į Karlshamną plaukiotų iš Kylio linijos patrauktas keltas „Optima“, – džiugią žinią įstrigusiems Rusijos vežėjams  skelbia „DFDS Seaways“ Komunikacijų ir viešųjų ryšių Baltijos regionui vadovas Vaidas Klumbys.

Didesniame nei „Optima“ danų kelte „Athene“ išsitenka 150 vilkikų su kroviniais. „Optima“, kurioje  vietos mažiau, gali sutalpinti 130 vilkikų. Sukeitus šiuos keltus, atsivertų galimybė greičiau mažinti Jūrų perkėloje  beveik pustrečio kilometro nusidriekusią Rusijos autotransporto eilę  – „Athene“ į Kylį perplukdytų daugiau vilkikų.

„Po tokios rokiruotės padaugėtų reisų Vokietijos kryptimi – „DFDS Seaways“ keltai iš Klaipėdos į Kylį plaukiotų ne šešis, o septynis kartus per savaitę“, – kalbėjo V.Klumbys.

Siekiant sumažinti autotransporto spūstis krovos įmonės KLASCO valdomoje  Jūrų perkėloje, „Athene“ ir „Optima“ turėtų dirbti kaip laikrodis – plaukioti tiksliai pagal grafiką, nevėluoti, nes laiko limitų beveik neliktų.

Kelto „Optima“ reisas iš Klaipėdos į Kylį trunka 20 valandų, o „Athene“ nuplauktų greičiau. Tiesa, visus planus gali sugriauti nepalankūs orai – kai jūroje siaučia audros, „DFDS Seaways“ keltai plaukia nesilaikydami grafiko, laivybos ir keleivių saugumo sumetimais neįleidžiami į uostus.

V.Klumbys nenurodė, kada „Athene Seaways“ pasirodys Jūrų perkėlos terminale: „Dedamos visos pastangas pertvarkyti keltų logistikos schemas ir grafikus. Tiesdami pagalbos ranką Klaipėdoje įstrigusiems Rusijos vežėjams, stengiamės, kad nenukentėtų kiti mūsų klientai, iš anksto rezervavę vietas Švedijos krypties keltuose“.

Papildomas „Athene“ reisas padidintų „DFDS Seaways“ pajamas, tačiau bendrovės specialistai tvirtina, jog panašios keltų rokiruotės irgi kainuoja: prireikia laiko, papildomų administravimo išlaidų kuriant naujas logistikos schemas. Keltas „Athene“ Vokietijos linijoje sunaudotų daugiau degalų, nors bilietų kainos vežėjams nesikeistų.

„Šiuo atveju svarbiau – ne pajamos. Tiesiog jaučiame pareigą prisidėti sprendžiant Jūrų perkėlos terminale netikėtai iškilusią problemą, pagal išgales pertvarkyti savo veiklą taip, kad visi  būtų patenkinti. Mums Rusijos vežėjai – tokie patys klientai kaip ir kiti, privalome rūpintis visais“, – aiškino V.Klumbys.

DFDS Seaways“ specialistai neatmeta, kad jau šį savaitgalį „Athene“ pradės plukdyti krovinius ir keleivius iš Klaipėdos į Kylį.

Kylio perkėlos terminalas taip pat užkimštas autotransportu  – ten kaip ir Klaipėdoje „DFDS Seaways“ keltų laukia iš Vakarų Europos grįžtantys Rusijos vežėjai, negalintys gabenti krovinių per Lenkijos teritoriją.

Rusijos vežėjai užplūdo rytinius Baltijos uostus po to, kai Maskva ir Varšuva nesusitarė dėl dvišalių leidimų skaičiaus, abiems pusėms priimtinų sąlygų gabenti krovinius autotransportu sausumos keliais.

Klaipėdos uoste įstrigusių vilkikų vairuotojai nenusimena, tikisi greitos atomazgos. Vasario 15 dieną susirinkusi Rusijos ir Lenkijos  komisija vėl svarstys dvišalių  leidimų klausimus.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.