Kauniečiai nerimauja – maršrutiniai taksi brangsta

7 maršrutus aptarnaujanti bendrovė „Kautra“ nuo kovo 1 dienos kilstels maršrutinio taksi bilieto kainą iki 1 euro. Skelbiama, kad kelionės kaina didės, nes maršrutinių taksi verslas yra nuostolingas.

Maršrutiniai taksi bus integruoti į elektroninio bilieto sistemą, o keleiviai galės įsigyti mėnesinius bilietus.<br>P.Mantauto nuotr.
Maršrutiniai taksi bus integruoti į elektroninio bilieto sistemą, o keleiviai galės įsigyti mėnesinius bilietus.<br>P.Mantauto nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

(„Lietuvos rytas“)

2016-02-22 10:36, atnaujinta 2017-06-07 03:01

Maršrutiniais taksi važinėjančių kauniečių laukia ir daugiau naujovių.

Nuo rudens pradžios maršrutiniai taksi bus integruoti į elektroninio bilieto sistemą, o keleiviai galės įsigyti 35 eurus kainuosiančius mėnesinius bilietus.

Be to, kauniečiai mikroautobusais galės keliauti su persėdimu už tai papildomai nemokėdami.

Koją pakišo atpigę degalai?

Bendrovė „Kautra“ maršrutinių taksi paslaugas Kaune pradėjo teikti 2014 metų rugsėjį. Bendrovės atstovų teigimu, norint šią veiklą tęsti toliau, kelionės kaina turi didėti 10 euro centų.

„Pradėjome darbą ir ilgainiui pamatėme, kad daug investavus į įrangą, mokant visus mokesčius ir turint tokius maršrutus, kuriuos dabar turime, ši veikla yra nuostolinga. Vienintelis pajamų šaltinis, iš kurio šioje veikloje gyvenama, yra bilietų pardavimas keleiviams. Šiandien ši veikla yra nuostolinga, nes mikroautobusais važiuoja per mažai keleivių.

Kainos pakėlimas šiek tiek sumažins patiriamus nuostolius ir prisidės prie naujovių įdiegimo. Taip pat tikimės, jog pagreitins keliones autobusu, nes vairuotojams nebereikės ieškoti smulkios 10 centų grąžos kiekvienam keleiviui“, – teigė bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Pasak įmonės vadovo, paradoksalu, tačiau prie keleivių sumažėjimo labiausiai prisidėjo atpigę degalai. Mažėjant degalų kainoms, mažėja ir keleivių, nes jie persėda į automobilius. Tai pastebima visame viešajame transporte. Keleivių praradimas padaro didesnę žalą ir degalų sąnaudų sutaupymas jos neatperka. „Taip pat sieksime sutrumpinti maršrutinių taksi maršrutų aptarnavimą vakarais iki 20 val. Nuolat stebime keleivių srautus ir matome, kad vakarais maršrutiniai taksi važinėja tušti. Būtent tokiam aptarnavimui, kai yra mažai keleivių, ir yra skiriamos dotacijos miesto autobusams ir troleibusams. Maršrutiniams taksi jos neskiriamos“, – teigė L.Skardžiukas.

Priprato prie naujų standartų

Pasak Kauno valdžios atstovų, padidinti važiavimo kainą nėra malonus sprendimas, bet šiuo atveju jis neišvengiamas.

„Bendrovė „Kautra“ savo darbą atlieka kokybiškai. Paslauga teikiama bent jau tris kartus kokybiškiau nei iki šiol buvo. Verslas vyksta skaidriai, paslaugų kokybė taip pat labai aukšta.

Turime nuspręsti, ko norime labiau – ar kokybiškai savo darbą atliekančios bendrovės su naujais ir moderniais darbo įrankiais, ar sugrįžti į šešėlį, niūrią praeitį, kait miestą teršė seni mikroautobusai, o mokesčiai nepasiekdavo miesto biudžeto“, – sakė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.

Miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras tikisi, kad maršrutiniai taksi ir toliau važiuos ne tik pelningais maršrutais. „Siekiant, kad konkurse galėtų dalyvauti kuo daugiau vežėjų, konkursai buvo skelbiami atskirai kiekvienam maršrutui. Dabar turime 7 atskiras sutartis kiekvienam maršrutui.

Tai reiškia, kad vežėjas, patirdamas nuostolių, gali tiesiog nutraukti sutartis nuostolingiausiuose maršrutuose neprarasdamas teisės dirbti pelningesniuose maršrutuose. Tai būtų daug didesnė blogybė keleiviams nei nedidelis tarifo padidinimas.

Galiojantys įstatymai neleidžia kompensuoti nuostolių mikroautobusų maršrutuose, todėl negalime tikėtis, kad privatus verslas ilgai dirbs nuostolingai“, – aiškino P.Keras.

Bendrovė „Kautra“ 2014 metais laimėjo visose septyniose konkurso vežti keleivius vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutinių taksi maršrutais dalyse ir pasirašė su miesto savivaldybe sutartis aptarnauti 51-ąjį, 52-ąjį, 53-iąjį, 54-ąjį, 55-ąjį, 56-ąjį ir 57-ąjį maršrutus.

Rudenį diegs naujoves

Nuo rugsėjo 1 dienos mėnesinį elektroninį bilietą už 35 eurus įsigiję keleiviai maršrutiniais taksi be jokių apribojimų ir papildomų mokesčių galės naudotis visomis savaitės dienomis.

Ne mažiau svarbia naujove taps galimybė per 30 minučių nuo bilieto pažymėjimo persėsti į kitą maršrutinį taksi ir tęsti kelionę už tai papildomai nemokant.

Bendrovės „Kautra“ atstovų teigimu, pusės valandos persėdimo galimybė leis dar greičiau ir patogiau judėti Kauno mieste. Pavyzdžiui, keleivis, vykstantis 55-uoju numeriu pažymėtu maršrutiniu taksi, gali važiuoti iki Kauno klinikų, vėliau persėsti į 53-iąjį ir pasiekti autobusų stotį už vieno bilieto kainą.

„Kainos keitimas, darbo laiko trumpinimas ir e. bilieto įvedimas yra bendras veiksmų planas siekiant optimizuoti šią veiklą. Šie sprendimai daromi išanalizavus daugiau kaip metų mūsų darbo patirtį“, – pabrėžė L.Skardžiukas. (LS)

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.