Ko Klaipėdos uosto dugne ieškojo belgai?

Ateityje į Klaipėdą galės plaukti vis didesni laivai: atviroje jūroje į vidaus akvatoriją vedantis išorės laivybos kanalas pagilintas jau iki 15,5 metro.

„Anksčiau, kai Klaipėdos uosto gylis siekė vos daugiau kaip 10 metrų, niekas nedrįsdavo pagalvoti, kad čia kada nors švartuosis didžiakrūviai „Panamax“ laivai“, – sakė A.Vaitkus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
„Anksčiau, kai Klaipėdos uosto gylis siekė vos daugiau kaip 10 metrų, niekas nedrįsdavo pagalvoti, kad čia kada nors švartuosis didžiakrūviai „Panamax“ laivai“, – sakė A.Vaitkus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Pilaitis („Lietuvos rytas“)

Mar 9, 2016, 6:13 AM, atnaujinta Jun 2, 2017, 7:21 AM

Už bangolaužiais apjuostų Klaipėdos uosto vartų dirbusios žemkasės išgilino maždaug 1200 metrų ilgio išorinio laivybos kanalo ruožą. Iš jūros dugno pakelta per 51 tūkst. kubinių metrų grunto.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) direkcijos skelbtą viešųjų pirkimų konkursą dėl išorės kanalo gilinimo laimėjo Belgijos bendrovė „Jan De Nul N.V.“. Jos specialistų gana sudėtingomis oro sąlygomis atliktų darbų vertė siekia 1,08 mln. eurų.

Uosto prieigas gilinę rangovai iš laivybos kanalo iškėlė nemažai didelių dar ledynmečio laikais atritintų akmenų. Belgijos hidrotechnikai tokiems darbams iš Danijos buvo atsigabenę specialią įrangą.

„Labai svarbu, kad didesnės gramzdos laivai sudėtingesnėmis oro sąlygomis galėtų greičiau ir saugiai pasiekti uosto vartus, o paskui įplaukti į vidaus akvatorijos vandenis.

Tai, kas padaryta, yra žingsnis iki mūsų tikslo ateityje pagilinti uostą iki 17 metrų gylio“, – aiškino KVJU direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Iki 17 metrų pagilintas Klaipėdos uostas taptų patrauklesnis ir konkurencingesnis. Jame galėtų saugiai švartuotis per Danijos sąsiaurius į Baltiją įplaukiantys jūrų milžinai – daugiau kaip 100 tūkst. tonų naftos produktų galintys gabenti tanklaiviai, konteinervežiai, įvairias trąšas, grūdus plukdantys laivai.

„Anksčiau, kai Klaipėdos uosto gylis siekė vos daugiau kaip 10 metrų, niekas nedrįsdavo pagalvoti, kad čia kada nors švartuosis didžiakrūviai „Panamax“ laivai“, – sakė A.Vaitkus.

Direkcija planuoja 2018–2020 m. uosto laivybos kanalą šiaurinėje dalyje iki Danės upės žiočių pagilinti iki 16,5–17 metrų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.