Gyvena oro uosto pašonėje: to nelinkėtų didžiausiems priešams

Salininkai  vos 10 kilometrų nuo Vilniaus centro nutolusi gyvenvietė, įsikūrusi Vilniaus oro uosto kaimynystėje.

Pastaruoju metu atsirado didesnis skrydžių skaičius, pasikeitė triukšmo zonos.<br>D.Umbraso nuotr.
Pastaruoju metu atsirado didesnis skrydžių skaičius, pasikeitė triukšmo zonos.<br>D.Umbraso nuotr.
Salininkų bendruomenės asociacijos pirmininkė Ramutė Nalivaikienė sako, kad gyvenimas prie oro uosto sukelia daug problemų.<br>D.Umbraso nuotr.
Salininkų bendruomenės asociacijos pirmininkė Ramutė Nalivaikienė sako, kad gyvenimas prie oro uosto sukelia daug problemų.<br>D.Umbraso nuotr.
Didžiulis minusas – tarša, kuri nemažėja.<br>D.Umbraso nuotr.
Didžiulis minusas – tarša, kuri nemažėja.<br>D.Umbraso nuotr.
Salininkuose auga gyventojų skaičius.<br>D.Umbraso nuotr.
Salininkuose auga gyventojų skaičius.<br>D.Umbraso nuotr.
Dėl nuolatinio triukšmo Salininkuose krito ir nekilnojamojo turto kainos.<br>D.Umbraso nuotr.
Dėl nuolatinio triukšmo Salininkuose krito ir nekilnojamojo turto kainos.<br>D.Umbraso nuotr.
Pastaruoju metu atsirado daugiau skrydžių, pasikeitė triukšmo zonos.<br>D.Umbraso nuotr.
Pastaruoju metu atsirado daugiau skrydžių, pasikeitė triukšmo zonos.<br>D.Umbraso nuotr.
Salininkai – 10 km nuo Vilniaus centro nutolusi gyvenvietė, įsikūrusi Vilniaus oro uosto kaimynystėje.<br>D.Umbraso nuotr.
Salininkai – 10 km nuo Vilniaus centro nutolusi gyvenvietė, įsikūrusi Vilniaus oro uosto kaimynystėje.<br>D.Umbraso nuotr.
Bendruomenė nori, kad būtų dalijamasi skrydžiais su Kaunu, nes jo geresnė strateginė vieta ir jis turi pakankamai vietos kurti logistikos centrus.<br>D.Umbraso nuotr.
Bendruomenė nori, kad būtų dalijamasi skrydžiais su Kaunu, nes jo geresnė strateginė vieta ir jis turi pakankamai vietos kurti logistikos centrus.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

Kristina Rancaitė

Apr 21, 2016, 12:37 PM, atnaujinta May 28, 2017, 3:46 AM

Šiame rajone, priklausančiame Naujininkų seniūnijai, gyvena apie 12 tūkst. gyventojų. Salininkų bendruomenės asociacijos pirmininkė Ramutė Nalivaikienė neslepia: gyvenimas prie oro uosto kelia daug problemų. Ir dėl saugumo, ir dėl nuolatinio triukšmo.

Jos teigimu, Salininkuose žmonių daugėja ir dėl netoliese esančių prekybos tinklų – tokių kaip „Ikea“, ir dėl statomo „Lidl“. Todėl oro uosto kaimynystėje esantiems gyventojams dar sunkiau.

„Kai šiandieninis premjeras buvo susisiekimo ministras, buvo atlikta oro uostų studija ir numatyta, kad Vilniaus oro uostui nėra kur plėstis ir reikia statyti visiškai naują. Bet keitėsi valdžia ir naujoji pradėjo tikinti, kad tai – niekinės studijos. Dabar prioritetas – verslas, o žmonės tapo nebereikalingi. Melodija pasikeitė“, – nuogąstavo R.Nalivaikienė.

Jos teigimu, pastaruoju metu padaugėjo skrydžių, pasikeitė triukšmo zonos. Beje, dėl nuolatinio triukšmo Salininkuose krito ir nekilnojamojo turto kainos.

„Mano gyvenamoji vieta nepapuldavo į jokią triukšmo zoną, o šiandien ši teritorija jau papuola. Triukšmas prasideda ir antrą, ir trečią, ir penktą ryto – jokio ramybės periodo. Tai – vienas pagrindinių minusų“, – teigė bendruomenės pirmininkė. 

Gyventojai įsitikinę, kad ne mažesnė bėda – tarša, kuri nemažėja.

„Skridimo ribos koreguojamos, keičiamos, taupomas kuras, bet tarša nuo to nemažėja. Taupomi verslo pinigai ir vis daugiau gyventojų papuola į tas zonas. Taip pat lėktuvų kilimo ir tūpimo metu išmetami degalai, nuo to kenčia ne tik mūsų sveikata, bet ir augalija. Sodininkai jau pirmieji tai pajuto“, – tikino R.Nalivaikienė.

Pasak jos, viskas, kas nuplaunama nuo lėktuvų, subėga į požeminius vandenis ir atviru kanalu teka pro Salininkus.

Gyvenvietėje nėra nutiesto vandentiekio, todėl geriamasis vanduo siurbiamas iš žemės gelmių ir gali būti užterštas.

„Apie tai oro uosto atstovai net nekalba, nors jie deklaruoja, kad atsakingai žiūrės. Lėktuvai purškiami chemikalais, kad neapledėtų, pats oro uostas irgi. Gal teršalai išvežami, o gal ir ne. Be to, visų miestiečių bėda, kad vaikai turi klausos sutrikimų“, – pridūrė R.Nalivaikienė.

Nugriauti nesiūlo

Tačiau R.Nalivaikienė nemano, kad oro uosto nereikia.

„Aš nesakau, kad paties oro uosto nereikia, kad skristi nereikia. Suprantame, kad to reikia, bet norime, kad visi išvardinti dalykai ne tik nugultų strategijose, bet ir būtų įgyvendinami“, – dėstė Salininkų bendruomenės pirmininkė.

Jos teigimu, bendruomenė nori, kad Vilnius skrydžiais dalintųsi su Kaunu, nes pastarojo oro uostas yra strategiškai geresnėje vietoje. Anot pašnekovės, Kaunas taip pat  turi pakankamai vietos kurti logistikos centrus.

„Vilnius – pyrago formos, toks jo landšaftas, nesuprantu, kodėl nusprendėme jį kaip dešrą tempti“, – argumentavo R.Nalivaikienė.

Jos teigimu, reikia apkrauti geležinkelį, nes Vilniaus oro uostas nebeturi kur plėstis. Be to, norima, kad atsirastų nakties režimas.

„Poilsis yra svarbus. Dabar skrydžiai vyksta visą naktį, anksčiau buvo šešių valandų rimties laikas“, – sakė bendruomenės pirmininkė.

Oro uostas – pramogų zona?

„Berlyno oro uostą uždarė ir pavertė pramogų zona, kurioje galima važinėti riedučiais. Ar jūs nenorėtumėte tokios aikštelės, kur galėtume pasismaginti visi? Man atrodo, visi to norime“, – optimistiškomis ateities mintimis dalijosi R.Nalivaikienė.

Beje, ji tiki, kad pokyčiai – įmanomi.

„Visą laiką tikimės geresnės ateities. Aš už tai, kad diskusijoje gimtų tiesa. Jeigu nieko nedarysi, nieko nepakeisi. Gal perduoti oro uostą į privačias rankas būtų ir gera mintis, gal įvyktų permainų, kurios būtų palankios ir mums. Gal bus taikomi apribojimai, gal atsiras daugiau skrydžių į tą pačią Palangą. Aš ieškau kompromiso ir esu optimistė, nes be jo negalėtume gyventi“, – kalbėjo Salininkų bendruomenės pirmininkė.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.