„Nintendo“ vertė pralenkė „Sony“. Kiek dar tęsis akcijų vajus?

„Pokemon Go“ toliau augina „Nintendo“ akcijų kainas. Liepos 19 d. kompanijos vertė pranoko “Sony“, tačiau sunku pasakyti, kiek dar tęsis „Nintendo“ šuolis į sėkmę.

„Pokemon Go“ pasirožius Japonijoje, „Nintendo“ akcijų kaina ir vėl pradėjo kilti.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Pokemon Go“ pasirožius Japonijoje, „Nintendo“ akcijų kaina ir vėl pradėjo kilti.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„Nintendo“ akcijų vertės pokyčiai per mėnesį.
„Nintendo“ akcijų vertės pokyčiai per mėnesį.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jul 22, 2016, 12:04 PM, atnaujinta May 18, 2017, 3:10 AM

Liepos 19-ąją žaidimo „Pokemon Go“ bendraautorės „Nintendo“ vertė pasiekė 39,8 milijardus dolerių ir pralenkė gigantę „Sony“, šiuo metu vertinamą 38,34 milijardų dolerių, pranešė „Games Spot“.

Nepaisant to, pasiekusi rekordines aukštumas, akcijų kaina ėmė kristi. Pranešus apie atidėtą žaidimo paleidimą Japonijoje, „Nintendo“ akcijų vertė sumažėjo 10 proc.  Tačiau ekspertai teigia, kad be „Pokemon Go“ savo kišenėje „Nintendo“ turi ir kitų vertingų kortų.

Ar pagrįstas šuolis?

„Nintendo“ populiarumas daugeliui atima žadą, bet atsiranda manančių, kad toks kompanijos akcijų vertės kilimas – nepagrįstas, pranešė „City Wire“.

Kai kurie ekspertai įsitikinę, kad, kaip ir pats žaidimas, „Nintendo“ akcijų vertės šuolis – papildyta realybė, prasilenkianti su tikrove. 

Nors dažniausiai minimas „Nintendo“ vardas, ne ši kompanija sukūrė „Pokemon Go“.

Žaidimą kūrė  “Google“ antrinė įmonė “Niantic Labs“ kartu su žaidimo teisių turėtoja „The Pokemon Company“. Būtent pastarosios akcininkė yra „Nintendo“.

Kitas dalykas – pats žaidimas ir jo populiarumas. Žaidimas per dieną iš vieno aktyvaus vartotojo sugeneruoja 0,25 dolerio pelno. Šis skaičius vos 0,05 dolerio didesnis, nei ankstesnis rekordas, kurį pasiekė žaidimas „Candy Crush“.

„Net jeigu „Pokemom Go“ pasiektų vieną milijardą aktyvių žaidėjų ir kiekvieno jų vertė pasiektų 0,5 dolerio, tai vis tiek nepateisintų tokio akcijų šuolio“, – teigė „Saxo Bank“ strategijos vadovas Peteris Garnry's.

Jo teigimu, „Nintendo“ turi rasti papildomų pajamų šaltinį, jei nori toliau išlaikyti aukštas savo akcijų kainas. Tokiu pajamų šaltiniu galėtų tapti reklama bei bendradarbiavimas su įvairiais verslais, tačiau kol kas „Nintendo“ dar tik pradeda tai daryti ir neaišku, kokių rezultatų bus pasiekta.

Esmė – ne tik Pokemonuose

„Nintendo“ sėkme tikintis „Lindesll Train Japanese Equity“ vavodas Michaelis Lindsellas „City Wire“ teigė, kad svarbiausi yra ne tik pokemonai, bet ir kiti mobilieji žaidimai, kuriuos „Nintendo“ planuoja kurti jos valdomose bendrovėse.

Jis įsitikinęs, kad „Nintendo“ nemokamus mobiliuosius žaidimus mato kaip galimybę plėsti savo intelektinę nuosavybę, nebūtinai siekti gryno pelno.

„Su „Pokemon Go“ tai puikiai pavyko – pokemonų intelektinės nuosavybės teisės buvo brangios dar prieš pasirodant žaidimui, bet po jo pasirodymo jų vertė dar labiau išaugo“, – sakė M.Lindellas.

Jei „Nintendo“ pavyktų ir toliau mėgiamus kompiuterinius žaidimus pritaikyti išmaniesiems telefonams, tai pakeltų jų intelektinės nuosavybės naudojimo vertę.

„Tuomet būtų galima šias teises brangiai perleisti ar leisti naudoti kitoms platformoms. Tokiu atveju kompanija tikrai ateityje galės apdovanoti savo investuotojus“, – sakė M.Lindellis.

Parengė Gintarė Valentinaitienė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.