Pertvarka Vilniaus oro uoste. O kas dėl jos keisis Kaune?

Nuo liepos vidurio uždarius Vilniaus oro uostą, greta Kauno esančioje Karmėlavoje penkiskart padaugės lėktuvų ir jų keleivių. Europos istorijoje tai bus pirmas kartas, kai didesnis oro uostas bus perkeltas į mažesnį. Tačiau nepatogumų greičiausiai bus.

Prie pagrindinio Kauno oro uosto terminalo jau iškilo palapinės, kuriose vidurvasarį tikimasi milžiniško keleivių srauto.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Prie pagrindinio Kauno oro uosto terminalo jau iškilo palapinės, kuriose vidurvasarį tikimasi milžiniško keleivių srauto.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Šias išnuomotas palapines vėliau teks išardyti.
Šias išnuomotas palapines vėliau teks išardyti.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2017-06-21 13:10, atnaujinta 2017-06-21 16:01

Liepos 14–rugpjūčio 17 dienomis šalia Kauno esantis oro uostas taps šalies aviacijos centru. Jeigu darbai neužsitęs, net 35 dienas Vilniaus oro uoste vyks kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija.

Daugiau nei mėnesį Karmėlavoje kasdien vyks apie 120–140 skrydžių, o keleivių srautas padidės nuo 2 iki 10 tūkstančių žmonių per dieną.

Plūstelės didžiulis srautas

Birželio pradžioje dauguma kauniečių savo kailiu pajuto artėjančius pokyčius. Pradėtas tvarkyti kelio Kaunas–Karmėlava ruožas. Dėl remonto darbų vairuotojai ėmė strigti spūstyse.

Žadama, kad remonto darbai bus baigti liepos 13-ąją. Bet tuomet į Karmėlavą plūstelės tūkstančiai keleivių, todėl ir vėl galima tikėtis spūsčių.

Tačiau yra ir gerų naujienų. Kauno oro uostas mėnesiui įdarbins 140 papildomų darbuotojų iš aplinkinių vietovių. Jie padės keleiviams susigaudyti labai pasikeitusiame oro uoste.

Turistai turės daugiau progų užsukti į Kauną ir išleisti daugiau pinigų. Net ir maršrutiniai autobusai iš oro uosto į miesto centrą ir traukinių stotį važinės kur kas dažniau.

Lėktuvai galės žiemoti

Kad pajėgtų atlaikyti padidėjusį krūvį, Kauno oro uostas jau ne vieną mėnesį ruošiasi lėktuvų ir keleivių antplūdžiui. Birželio viduryje visoje uosto teritorijoje triūsė dešimtys darbininkų.

Vieni liejo asfaltą lėktuvų ir automobilių stovėjimo vietose, kiti klijavo linoleumą ką tik suręstuose laikinuosiuose terminaluose.

Perone buvo liejamas itin storas asfalto sluoksnis – čia lėktuvų stovėjimo vietų turėtų pagausėti nuo 15 iki 22.

„22 vietų visiškai užtenka, kad visas iš Vilniaus perkeliamas srautas būtų aptarnaujamas“, – užtikrino įmonės „Lietuvos oro uostai“ (LTOU) vykdomasis direktorius Donatas Voveris.

Šie darbai kainuos apie 6 mln. eurų, greičiausiai investicija atsipirks. Įprastai Kauno oro uostas skrydžių priima mažiau, nei bus šį vidurvasarį, tad ne visos aikštelės naudojamos kasdienei veiklai.

Orlaiviai neretai priimami stovėti per žiemą, kol yra nenaudojami ar laukia remonto. Oro uostas gauna nemažai pajamų už jų stovėjimą.

„Todėl šis projektas per ilgą laiką atsipirks“, – tikino D.Voveris.

Atnaujinamos ir oro uosto patalpos. Praėjusios savaitės viduryje darbininkai jau montavo naujas parduotuvių lentynas ir vitrinas, įrenginėjo kavinių bei laukimo erdves, atnaujino tualetus.

Keleivių patikra vyks nebe dviejuose, bet viename aukšte – antrajame. Šie darbai kainuos per milijoną eurų.

Du laikini terminalai

Prie Kauno oro uosto jau pristatytos dvi didžiulės palapinės su grindimis, apšvietimu, tualetais. Liko tik baigti įrengti vidų.

Oro uostas ir laikinos patalpos bus suskaidyti į tris terminalus – A, B ir C.

Palapinė oro uosto kairėje pusėje vadinsis terminalu A.

Joje bus atliekama keleivių patikra, o iš ten žmonės išvyks į Šengeno zonos šalis. Palapinėje taip pat veiks parduotuvės, kavinės, bus įrengtas Verslo klubas, laukimo zonos.

Daugiau nei 4 tūkst. kvadratinių metrų dydžio terminalas per valandą galės išskraidinti tokį pat skaičių žmonių kaip ir pagrindinis Kauno oro uosto pastatas – terminalas B.

Iš pastarojo keleiviai vyks į ne Šengeno zonos valstybes. Į jį bus išleidžiama ir dalis atvykstančių keleivių.

Oro uosto dešinėje įrengta antroji, mažesnė, palapinė – terminalas C. Čia bus atvykimo salė, atskiras bagažo išdavimo punktas.

Laikinieji terminalai bus reikalingi iki rugpjūčio 17-osios vidurnakčio, o vėliau bus išmontuoti.

Dviejų didžiulių palapinių nuoma ir įrengimas kainuos pusantro milijono eurų.

Įrangą atveš iš Vilniaus

Į laikinuosius terminalus didžioji dalis įrangos bus atgabenta iš Vilniaus oro uosto. Antžeminio aptarnavimo įmonės taip pat perkels savo veiklą į Kauną.

Didysis kraustymasis įvyks liepos 12–13 dienomis.

„Dalis technikos važiuos konvojumi su policijos palyda. Bus pervežta ir didelių gabaritų įranga. Tai neturėtų užkimšti greitkelių, tačiau eismą šiek tiek sulėtins“, – įspėjo D.Voveris.

Į Karmėlavą dirbti persikels ir didžioji dalis Vilniaus oro uosto darbuotojų. Jie atliks tas pačias funkcijas kaip ir sostinėje.

Kauno oro uosto kolektyvas jau važinėja pas kolegas į Vilnių, kad priprastų prie didesnės darbo apimties. Į naujai įrengtus terminalus netrukus atvyks ir vilniečiai.

Bus samdoma 140 laikinų darbuotojų, kurie reguliuos srautus automobilių stovėjimo aikštelėse, prie terminalų ir juose.

Jie keleiviams padės susigaudyti ir nukreips, kur eiti ir ką daryti. Šių darbuotojų mokymai jau prasidėjo.

Daugės vietų mašinoms

Remonto darbai praėjusią savaitę vyko ir automobilių stovėjimo aikštelėse priešais oro uostą. Čia įrengiamos dvi naujos ir pertvarkomos senos aikštelės.

Automobilių parkavimo vietų Karmėlavoje bus panašiai tiek pat, kiek ir prie Vilniaus oro uosto, – apie 2300. Tai ir paties oro uosto, ir komercinių įmonių valdomos aikštelės.

Tačiau priešais oro uostą keisis eismas, atsiras naujas ženklinimas, todėl vairuotojai turėtų būti atidūs.

Laukia ir maloni naujovė – bus galima nemokamai privažiuoti prie oro uosto ir išleisti keleivį.

Didelė informacinė arka iš tolo praneš, kur važiuoti.

Planuojama, kad nuo liepos 7 dienos Kauno oro uostas turėtų būti visiškai pasirengęs perimti Vilniaus oro uosto darbą.

Perkėlė pirmieji Europoje

D.Voveris tikino, kad Europoje nėra buvę panašių rokiruočių, kai didesnio oro uosto darbas buvo perkeltas į kur kas mažesnį.

„Gerai, kad būsime pirmi Europoje, gali ir pasaulyje. Blogai, nes nėra nuo ko nusižiūrėti.

Daugelyje kitų oro uostų arba yra ilgas kilimo ir tūpimo takas, kurį rekonstruoti galima dalimis, arba du takai – kol vienas rekonstruojamas, kitas veikia“, – aiškino LTOU vykdomasis direktorius.

Anot jo, projektu jau domisi kiti oro uostai, oro linijos, Europos aviacijos koordinacijos centrai.

Bet kas laukia Kauno oro uosto, kai darbai sostinėje jau bus užbaigti?

„Daugeliui oro linijų tai yra pirma galimybė pačiupinėti Kauno oro uostą.

Jeigu jis gerai pasirodys, kam nors gali pasirodyti protinga čia skraidyti. Juolab kad daliai Lietuvos jis yra arčiau negu Vilnius, terminalas nedidelis, galima greičiau išskristi ir atskristi“, – aiškino D.Voveris.

Teks pristabdyti ir kelio remontą

Kelyje Kaunas–Karmėlava dvi pastarąsias savaites vyko kelio remonto darbai. Kelią siekiama skubiai sutvarkyti, nes uždarius Vilniaus oro uostą smarkiai išaugs transporto srautai į oro uostą Karmėlavoje.

Nors kelio ruožą iki Karmėlavos žadama sutvarkyti per artimiausią mėnesį, pačiame miestelyje darbus teks sustabdyti.

Anot Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Karmėlavoje Kauno rajono savivaldybės užsakymu atliekami šaligatvių įrengimo darbai, keičiama ir kelio danga.

Darbus rangovai atnaujins po rugpjūčio 17 dienos, kai vėl ims veikti Vilniaus oro uostas.

Viešbutyje jau nebėra laisvų kambarių

Birželio pradžioje šalia Kauno oro uosto atidarytas 106 vietų viešbutis „Air Hotel“ (nuotr.). Nors jo atsiradimas nesusijęs su Vilniaus oro uosto persikėlimu į Karmėlavą, verslininkai užuodė, jog tai geras laikas atverti duris. Kai kurioms šios vasaros dienoms viešbutyje jau nebėra laisvų kambarių.

Trejus pastaruosius metus, kai Kauno oro uoste daugėjo keleivių bei vėlyvų ir ankstyvų skrydžių, nakvynės poreikis tik augo. Čia lieka ir Kaune esančios „Ryanair“ bazės specialistai, kuriems svarbu nakvoti arti oro uosto.

Maždaug už 1,8 milijono įkurtame viešbutyje įrengti 47 dviviečiai 19 kvadratinių metrų ploto kambariai su dušais ir tualetais. Dalyje kambarių yra nedidelės virtuvės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.