Viešasis transportas atrodys kitaip: tereikia palaukti iki 2030 metų

Šiemet 18-oje Lietuvos miestų pradėti rengti pirmieji darnaus judumo planai, kuriais siekiama iki 2030 metų pagerinti gyventojų keliavimo kokybę, sutrumpinti kelionių trukmę, sumažinti kelionių neigiamą poveikį aplinkai ir miesto erdvių perkrovimą automobiliais. 

 J.Stacevičiaus nuotr. 
 J.Stacevičiaus nuotr. 
 J.Stacevičiaus nuotr. 
 J.Stacevičiaus nuotr. 
 J.Stacevičiaus nuotr. 
 J.Stacevičiaus nuotr. 
 J.Stacevičiaus nuotr. 
 J.Stacevičiaus nuotr. 
 J.Stacevičiaus nuotr. 
 J.Stacevičiaus nuotr. 
 J.Stacevičiaus nuotr. 
 J.Stacevičiaus nuotr. 
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Sep 18, 2017, 10:10 AM, atnaujinta Sep 18, 2017, 11:27 AM

Tarp šių miestų yra ir Vilnius, kuris  susiduria su bene didžiausiais susisiekimo iššūkiais šalyje.

Kaip teigė Vilniaus darnaus judumo plano koordinatorė  Kristina Gaučė, sostinėje mes turime aiškią problematiką, susijusią su transportu.

„Turime aiškią problematiką, mieste vis auga motorizacijos lygis. Dramatiškai daugėja kelionių, atliekamų asmeniniu automobiliu. Tai problema dažname Europos mieste, todėl specialistai pradėjo rengti darnaus ugdymo planus. Vilnius – ne išimtis“, - sakė K.Gaučė. 

Darnaus judumo planas šiuo metu yra kuriamas ir, kaip tvirtino K.Gaučė, jo rengimas jau įpusėjęs. Plane dėmesys daugiausia sutelkiamas į motorizacijos lygio mažinimą,  taip pat bus gerinama miesto infrastruktūra, sąlygos į darbą vykti dviračių takais, pėsčiųjų susisiekimas.

Planas skirtas parodyti ir iki 2030-ųjų pamažu įgyvendinti patogų ir saugų viešojo transporto funkcionavimą Vilniaus mieste. Anot specialistės, planas turėtų būti parengtas 2018-ųjų birželio mėnesį ir pamažu pradėtas įgyvendinti. 

„Mes turime aiškią viziją, ir išsikėlėme tikslus, kad Vilnius 2030 m. būtų kitoks nei dabar. Buvo atlikta analizė ir buvo aiškinamasi, kodėl žmonės nesinaudoja viešuoju transportu. Paskui pradėjome formuoti miesto politiką, kaip viskas galėtų atrodyti ateityje. 

Vilniaus miesto vizija – tokia, kad 2030 m. Vilniuje būtų smagu ir patogu. Kelionės kokybė turi būti kitokia. Norima pagerinti keliavimo kokybę. Bus siekiama, kad neįgalieji, negirdintys žmonės galėtų patogiai važiuoti viešuoju transportu“, - sakė K.Gaučė. 

Pasak specialistės, jei pavyktų viską įgyvendinti - 2030 m. kelionių automobiliais, kai važiuoja vienas žmogus – sumažėtų perpus. 

Edinburgo Napier universiteto profesorius Tomo Rye'o teigimu, Vilniui reikėtų imti pavyzdį iš kitų Europos miestų. 

„Jei žiūrėtume į kitus Europos miestus, pavyzdžiui Lenkijoje esančią Krokuvą arba Liublianą, juose pradėjus vykdyti judumo planus, situacija pagerėjo, miestai tapo judresni. Viešojo transporto gerinimas nereiškia, kad reikia daug investicijų, kartais užtenka mažų pakeitimų, kad viešasis transportas būtų prieinamas kiekvienam ir taptų patrauklesnis. Tai galėtų būti nauji autobusai, kurie būtų švaresni, nauji maršrutai“, - kalbėjo T.Rye.

K.Gaučė užsiminė, kad miesto darnaus judumo plane yra svarstoma galimybė ir apmokestinti įvažiavimą į miesto centrą. 

„Minčių yra visokių, tačiau kol kas nieko konkretaus dar negaliu sakyti“, - minėjo specialistė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: Taking Regional Leadership in Green Finance