Siuntų skaičiaus augimą lemia ne tik pasikeitę lietuvių pirkimo įpročiai

 

Remiantis naujausiais Europos Komisijos atlikto tyrimo duomenimis, per pastaruosius dešimt metų Europoje internetu apsiperkančių asmenų skaičiaus padidėjo beveik dvigubai (2007-iais metais tokių buvo 29,7%, o 2017 – 55%). Šiuo metu Lietuvoje internetu apsipirkinėja kas trečias tautietis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Remiantis naujausiais Europos Komisijos atlikto tyrimo duomenimis, per pastaruosius dešimt metų Europoje internetu apsiperkančių asmenų skaičiaus padidėjo beveik dvigubai (2007-iais metais tokių buvo 29,7%, o 2017 – 55%). Šiuo metu Lietuvoje internetu apsipirkinėja kas trečias tautietis.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 28, 2017, 1:27 PM

Siuntų siuntimo paslaugas teikiančių įmonių duomenimis, lietuviai kasmet siunčia bei gauna vis daugiau siuntinių. Ši tendencija pastebima ne tik vertinant šalies viduje siunčiamas siuntas, bet ir tarptautines. Nuolat augantį siuntų kiekio didėjimą lemia ne tik dažnesnis tautiečių apsipirkinėjimas internetinėse parduotuvėse, bet ir emigracija.

Viena augimo priežasčių – didėjantis pasitikėjimas

Remiantis naujausiais Europos Komisijos atlikto tyrimo duomenimis, per pastaruosius dešimt metų Europoje internetu apsiperkančių asmenų skaičiaus padidėjo beveik dvigubai (2007-iais metais tokių buvo 29,7%, o 2017 – 55%). Šiuo metu Lietuvoje internetu apsipirkinėja kas trečias tautietis.

Vienos didžiausių Lietuvoje siuntų siuntimo platformos siuskpigiau.lt vadovo Mindaugo Šilkūno teigimu, būtent dažnesnis apsipirkinėjimas internetu yra viena iš svarbių augančio siuntų kiekio priežasčių.

„Tarptautinių siuntų užsakymų augimą stebime jau kelis metus iš eilės. Vien lyginant pirmąjį 2017-ųjų pusmetį su 2016-ųjų tuo pačiu laikotarpiu, užsakymų skaičius mūsų platformoje šiemet buvo 32% didesnis. Į Lietuvą siunčiamų siuntų skaičius augo net 46%, iš Lietuvos į užsienio šalis – 31%. Žmonių pasitikėjimas elektronine prekyba auga, didėja ir jų vartojimas – prekių krepšelis internete pripildomas ne tik didesniu prekių skaičiumi, bet ir dažniau. Elektroninės parduotuvės savo ruožtu siūlo vis platesnį užsakymų pristatymo būdų pasirinkimą. Visa tai lemia augantį tiek siunčiamų, tiek gaunamų siuntų kiekį Lietuvoje“, – teigia siuntų siuntimo ekspertas.

Daugiausia siuntų – iš JAV

Vis garsiau kalbant apie emigracijos keliamus iššūkius Lietuvos ekonomikai, yra verslo nišų, kuriose ji tampa privalumu. Viena tokių – tarptautinių siuntų rinka.

Pasak M. Šilkūno, jo vadovaujama siuntų siuntimo platforma orientuojasi ne į vietines siuntas, siunčiamas šalies viduje, bet būtent į tarptautines, todėl emigrantai taip pat prisideda prie užsakymų skaičiaus augimo. Kalbant apie populiariausias valstybes, iš kurių į Lietuvą atkeliauja siuntos, galima išskirti tris.

„Siuntų, siunčiamų į Lietuvą iš JAV skaičius vis dar išlieka didžiausias, o per pirmąjį šių metų pusmetį, lyginant su 2016-ųjų tuo pačiu laikotarpiu, jų kiekis išaugo 32%. Kita itin populiari kryptis – Vokietija. Šį pusmetį stebėjome net 68% siuntų skaičiaus augimą iš šios šalies. Trejetuką tradiciškai užbaigia Jungtinė Karalystė, iš kurios siuntų 2017-ųjų pirmą pusmetį buvo siunčiama 66% daugiau nei 2016-ųjų pirmąjį pusmetį“, – vardina M. Šilkūnas.

Išaugusi paklausa – iššūkiai verslui

Didėjant apsipirkimų internetu skaičiui, auga ir pirkėjų reikalavimai internetinėms svetainėms – susipažinę su tarptautinėmis dizaino tendencijomis, vartotojo patirties sprendimais, ne prastesnių jų tikisi ir lietuviškuose prekes ar paslaugas siūlančiuose tinklapiuose.

„Įmonės įkūrimo pradžioje, prieš šešerius metus, automatinis užsakymo registravimas, ar siuntos sekimas realiuoju laiku atrodė ganėtinai inovatyvūs sprendimai. Šiandien tai – tiesiog higieniniai faktoriai, be kurių siuntų siuntimo platformos veikla sunkiai įsivaizduojama“, – prisimena M. Šilkūnas.

Šiuo metu įmonė siekia visiško procesų automatizavimo (Aplikacijų programavimo sąsajos), kuo trumpesnio kelio nuo užsakymo pradžios iki jo užbaigimo, nes, pasak vadovo, tokie paprasčiausiai yra rinkos lūkesčiai.

„Siuntos siuntimo kaina vartotojui vis dar išlieka esminiu veiksniu renkantis paslaugos teikėją, vis dėlto, technologinių naujovių nesekanti ir netaikanti įmonė konkurencingoje siuntų rinkoje ilgai neišsilaikys. Ir čia nebūtinai kalbame apie žiniasklaidos eskaluojamus efektingus, bet dar ne taip dažnai naudojamus sprendimus: dronus ar robotus, pristatančius siuntas. Siuntų siuntimo versle technologiniai sprendimai būtini maršrutų optimizavimui, taip trumpinant siuntinio pristatymo laiką, siuntų brokeriai kuria sąsajas su didžiaisiais el. prekybos žaidėjais („Ebay“ ar „Amazon“), taip dar palengvindami vartotojo kelią iki prekės įsigijimo“, – įžvalgomis dalinasi siuntų siuntimo platformos vadovas.

M. Šilkūno žodžius apie išaugusius e. pirkėjų lūkesčius patvirtina ir Kauno kolegijos, Rezeknės technologijų akademijos ir Baltstogės technologijų universiteto tyrėjų atliktas e. pirkėjų įpročių tyrimas: priimant sprendimą pirkti internetu, bent jau Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos vartotojams, itin didelę reikšmę turi prekių pristatymo būdų pasirinkimai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.