Praėjusią savaitę aktyvistai iš Pietų Afrikos užpuolė kelias H&M parduotuves. Jų įsiūtį sukėlė pardavėjo sprendimas reklamoje juodaodį berniuką apvilkti megztiniu, ant kurio anglų kalba parašyta: „Šauniausia beždžionė džiunglėse“, rašo bbc.com.
Apie tai, kad penkiamečio Liamo Mango šeimai iš savo namų Stokholme, Švedijoje, teko persikelti kitur, BBC papasakojo berniuko mama Terry Mango.
Ji teigė, jog socialiniuose tinkluose nesiliauja grasinimai dėl jos nuomonės, kad ji pati H&M fotografijoje neįžvelgia rasizmo. „Jie mano, kad parsidaviau. Aš – afroamerikiečių ir visų juodaodžių gėda. Jiems atrodo, kad pardaviau sūnų, – kalbėjo T.Mango. – Gerbiu kitų nuomonę šiuo klausimu. Žinau, kad rasizmas egzistuoja, tačiau užrašo ant megztinio rasizmu nelaikau“.
Praėjusią savaitę dėl H&M reklamos įsiplieskusios aistros nerimsta, priešingai – jos dar labiau kaista. Štai šeštadienį išsyk kelios parduotuvės PAR turėjo atlaikyti kairiųjų radikalų išpuolius. Jų nesustabdė tai, kad parduotuvių tinklas kelios dienos prieš išpuolius atsiprašė už tokią reklamą. Tačiau PAR veikiantys kairieji radikalai pareiškė, kad atsiprašymų nepriima.
Partijos „Kovotojai už ekonominę laisvę“ narys Floydas Shivambu socialiniame tinkle „Twitter“ parašė: „Visi protingi žmonės turi sutikti, kad H&M parduotuvėms negalima leisti veikti Pietų Afrikoje“.
Prie kritikų prisijungė su H&M bendradarbiavęs kanadiečių muzikantas The Weeknd. Jis pranešė daugiau su parduotuvių tinklu neturėsiantis jokių reikalų. Tą patį padarė ir reperis G-Eazy, kovą drauge su H&M išleidęs drabužių liniją.
Pats penkiametis Liamas, jo motinos teigimu, kilusio ažiotažo nesupranta. „Jam tik penkeri. Jis dar nesusidūrė su rasizmu“, – teigė moteris.