Verslininkas už savo pinigus norėjo įrengti perėją – valdžios atsakymas pribloškė

Neseniai Vilniuje ant traukinio bėgių žuvusio jauno vaikino mirtis dar kartą priminė apie įsisenėjusią problemą – perėjų ties pavojingais geležinkelio ruožais nebuvimą. Nors būta ne vienos skaudžios nelaimės, kol kas veiksmų imtis neskubama.

 Siūlomo tunelio vizualizacija.
 Siūlomo tunelio vizualizacija.
 Siūlomo tunelio vizualizacija.
 Siūlomo tunelio vizualizacija.
 Siūlomo tunelio vizualizacija.
 Siūlomo tunelio vizualizacija.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Apr 19, 2018, 8:09 PM, atnaujinta Apr 19, 2018, 8:58 PM

Į sostinės savivaldybę kreipėsi privatus investuotojas, verslininkas Juozas Zykus, kuris tikino, kad yra pasirengęs tunelį įrengti savomis lėšomis. Jo teigimu, savivaldybė ne tik tokią iniciatyvą atmeta, tačiau siekia perėją statyti mokesčių mokėtojų pinigais.

Pasiūlė įrengti tunelį savo lėšomis

Verslininkas teigė Vilniaus miesto merui Remigijui Šimašiui siūlęs savomis lėšomis pastatyti tunelį, skirtą ne tik pėstiesiems ir dviratininkams, tačiau ir automobiliams.

Teigiama, kad 3,5 m aukščio ir 9 m pločio tunelis leistų pravažiuoti lengviesiems ir specialios paskirties automobiliams – greitosios medicinos, priešgaisrinės pagalbos, policijos ir kt. Taip pat gyventojams, kurie šiuo metu priversti daryti 15 km lankstą.

Toks tunelis, kaip teigiama pranešime spaudai, miestui nekainuotų, nes privatus investuotojas tunelį įrengti ir eksploatuoti ketina savo lėšomis. Visgi panašu, jog miesto valdžios atstovai nesidžiaugia tokiu pasiūlymu.

„Į oficialiai išsiųstą pasiūlymą įrengti perėją ir eksploatuoti gavome atsakymą, jog savivaldybė mėgins panašų projektą šiose apylinkėse įgyvendinti mokesčių mokėtojų pinigais“, – teigė verslininkas Juozas Zykus ir pridūrė, kad savivaldybės atstovai siūlo pastatyti tik perėją pėstiesiems, kai privatus investuotojas siūlo įrengti tunelį ne tik pėstiesiems, bet ir automobiliams. Ne gana to, savivaldybės variantas dar ir gerokai brangesnis – preliminariais skaičiavimas vien tik pėstiesiems skirta perėja miesto gyventojams kainuotų 2-4 mln. eurų.

Paaiškino pasiūlymo motyvus

Naujienų portalo lrytas.lt paklaustas, kodėl ryžosi tokiam žingsniui, J. Zykas aiškino, kad praėjusį ekonominį sunkmetį jo verslas pergyveno sunkiai ir teko atleisti nemažai žmonių. „Naujoji krizė, akivaizdu, ne už kalnų. Žmones atleisti brangu, geriau jiems duoti darbo. Jau dabar aišku, kad gyvenamųjų namų bus pristatyta tiek, kad per porą metų jų niekas neišparduos, o per krizę pusė statybininkų bus paprasčiausiai laisvi... Emigruoti taip pat nesinori. Jei ten, kur kasmet žūsta po žmogų mums leistų statyti komunikacinį tunelį, pavyktų įdarbinti žmones, kuriuos reiktų atleisti. Naujasis tunelis būtų technologijų inovacija“, – sakė jis ir pridūrė, kad paskutinį kartą Lietuva tunelį statė daugiau nei prieš šimtą metų.

Pašnekovas neslėpė, kad iš investicija neštų ir tam tikrą pelną: „Tai būtų pirmas objektas Pabaltyjyje pastatytas už privačius pinigus. Dviratininkus ir pėsčiuosius bei sovietmečiu pagamintų automobilių vairuotojai galėtų tuneliu važiuoti nemokamai, o štai prabangių automobilių savininkai, nenorėdami daryti dvejų dešimčių kilometrų lanksto turėtų įmesti eurą“, – šmaikštavo J.Zykas

Teigia sulaukę gyventojų paramos

Verslininkų projektui pritaria ir Naujininkų, Panerių ir Vilkpėdės seniūnijų gyventojai bei vietos bendruomenių organizacijų pirmininkai.

„Su vietos gyventojais stebimės, kodėl savivaldybė metai iš metų nesugeba problemos išspręsti ir nieko nedaro, o kai atsiranda privatus investuotojas, kuris situaciją gelbėtų iš esmės, savivaldybė jį ignoruoja“ – stebėjosi bendruomenių aktyvistas ir susisiekimo specialistas Arimantas Račkauskas.

Vilniaus Panerių seniūnijoje esančios Zuikių ir aplinkinių gatvių gyventojai jau kelis dešimtmečius į mokyklą ir darbovietes yra priversti keliauti vos daugiau nei metro skersmens lietaus kanalizacijos vamzdžiu arba kirsti bėgius tam nepritaikytoje vietoje.

Kad tai labai rizikinga, primena šalia bėgių pastatyti kryžiai ir pastarųjų dienų įvykiai, kai po traukiniu žuvo 19 m. jaunuolis. Dar vienas Zuikių g. gyventojas žuvo praėjusių metų pabaigoje.

„Su Zuikių g. gyventojų problemomis esu pažįstamas daugiau nei 10 metų. Per šį laiką iš savivaldybės atstovai vis žadėjo, bet nieko taip ir nenuveikė, kad išspręstų šią įsisenėjusią problemą. Prieš keletą metų prezidentė paragino tuometinį merą Artūrą Zuoką imtis veiksmų, tačiau buvo atsakyta, jog yra svarbesnių problemų. Klausimas, kiek dar žuvusių gyvybių prireiks, kol savivaldybės atstovams atsivers akys“ – pridūrė J. Zykus.

Savivaldybė ieškos sprendimo

Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Infrastruktūros skyriaus vedėjas Linas Bartusevičius apie situaciją teigė: „Vilniaus savivaldybė 2019-2020 metais planuoja įgyvendinti dviejų požeminių pėsčiųjų perėjų įrengimo Zuikių ir Iešmininkų gatvėse projektus. Projektus numatoma finansuoti Europos Sąjungos lėšomis.

Į savivaldybę yra kreipęsis ir privatus investuotojas su pasiūlymu savo lėšomis įrengti Valkininkų-Palionių gatvių jungtį – transporto tunelį po geležinkeliu. Susitikime su juo buvo konstruktyviai aptartos tokios infrastruktūros įrengimo galimybės, aptarta būtinų iki tol atlikti veiksmų seka.

Kadangi potencialaus investuotojo kuriama infrastruktūra veiktų Lietuvos geležinkelių valdomoje apsaugos zonoje, bei, kaip paaiškėjo aptarimų metu, būtų apmokestinama, t.y. būtų vykdoma komercinė veikla, galimam investuotojui buvo pasiūlyta principinius klausimus taip pat aptarti ir suderinti su „Lietuvos geležinkeliais“, – kalbėjo jis.

Anot jo, savo ruožtu Vilniaus miesto savivaldybė nagrinėja galimybes Valkininkų-Palionių gatvių jungtį (transporto tunelį) po geležinkeliu įtraukti į Vilniaus miesto bendrojo plano sprendinius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.