„McDonald's“ pataikauja vegetarams: pradėjo kepti ypatingus suvožtinius

Pasaulyje didėjantis vegetarų skaičius net ir didžiuosius greitojo maisto tinklus priverčia vaikytis šios mados. Tačiau ar galima suvožtiniu vadinti tai, kame nėra nė kąsnio mėsos?

Net ir stambiausi greitojo maisto tinklai mėgina pritraukti naujų klientų alternatyviais, visiškai netipiniais pasiūlymais.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Net ir stambiausi greitojo maisto tinklai mėgina pritraukti naujų klientų alternatyviais, visiškai netipiniais pasiūlymais.<br>AFP/Scanpix nuotr.
„McVegan“ suvožtinis.<br>mcdonalds.com ekrano nuotr.
„McVegan“ suvožtinis.<br>mcdonalds.com ekrano nuotr.
Net ir stambiausi greitojo maisto tinklai mėgina pritraukti naujų klientų alternatyviais, visiškai netipiniais pasiūlymais.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
Net ir stambiausi greitojo maisto tinklai mėgina pritraukti naujų klientų alternatyviais, visiškai netipiniais pasiūlymais.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
Net ir stambiausi greitojo maisto tinklai mėgina pritraukti naujų klientų alternatyviais, visiškai netipiniais pasiūlymais.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Net ir stambiausi greitojo maisto tinklai mėgina pritraukti naujų klientų alternatyviais, visiškai netipiniais pasiūlymais.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Oct 1, 2018, 6:41 AM

Tikram mėsėdžiui mažai kas gali būti geriau nei sultingas garuojantis suvožtinis su šviežiomis daržovėmis ant gražiai parudusios bandelės. Ir kas gali būti taip nutolę nuo sveikos vegetarų ir veganų dietos nei suvožtinis, senų seniausiai tapęs neatskiriama greitojo maisto dalimi.

Vis dėlto, kaip tai bestebintų, net ir stambiausi greitojo maisto tinklai mėgina pritraukti naujų klientų alternatyviais, visiškai netipiniais pasiūlymais, rašo bbc.com.

Pavyzdžiui, kompanija „McDonald's“, patyrusi, kad Švedijoje daug vegetarų, pamėgino į meniu įrašyti naują sumuštinį iš vegetariškų komponentų „McVegan“. Užkandis populiarus tiek tarp vegetarų, tiek ir tarp mėsą mėgstančių klientų. Po tokio „McDonald's“ žingsnio pasigirdo kalbų apie sveiką greitąjį maistą ateityje.

Kad sukurtų visiškai naują kotleto rūšį, 2017 m. „McDonald's“ sujungė jėgas su švedų maisto pramonės kompanija „Orkla“. Nedidelėje virtuvėje Malmėje grupė eksperimentuotojų suko galvą, kaip sudėlioti idealų ne-suvožtinį.

Mėsa turi savo skonį, o sojų baltymai skonio kone apskritai neturi. Kalbant tiesiai, ir tas skonis ne itin malonus“, – sako „Orkla“ su maisto produktais dirbantis Karlas-Johanas Freelanderis.

Kad dingtų prėskas skonis, K.J.Freelanderis sumaišė sojų baltymus su svogūnu, pipirais ir pomidorų milteliais, kurie patiekalui suteikė unikalią raudoną spalvą.

Tačiau, vyro teigimu, skalsaus „McVegan“ paslaptis yra tai, kas vadinama umami.

„Umami dažnai vadina penktuoju skoniu. Tai skonis visko, kas žadina apetitą“, – kalba K.J. Freelanderis.

Nors patiekale tikros mėsos nėra, pridėjus tokių ingredientų kaip grybų milteliai K.J.Freelanderiui pavyko imituoti umami pojūtį.

Vyro bandymų tikslas – leisti vartotojams, nevalgant mėsos, pajusti tokį pat pasitenkinimą, koks jaučiamas valgant tikrą mėsą. Tik tokiu atveju nekyla minčių apie gyvūnams padarytą žalą. Taip gimė produktas, kurį pamėgo tiek švedų vegetarai, tiek ir mėsėdžiai.

Gyvūnų teises Švedijoje ginanti organizacija „Animal Rights Sweden“ tikina, kad kas dešimtas švedas – vegetaras ar veganas. O tarp tų, kurie dar neturi 30-ies, tokių dar daugiau: veganas ar vegetaras – kas penktas.

„Vis daugiau žmonių reguliariai renkasi vegetarišką maistą, nors savęs ir nelaiko nei vegetaru, nei veganu“, – sako Camilla Björkbom iš gyvūnų teisių asociacijos.

Būtent ši grupė – dar nenusprendusiųjų, ar visiškai atsisakyti mėsos – ir tapo tiksline „McVegan“ auditorija. Tai – mėsėdžiai, norintys valgyti sveikesnį maistą, tačiau jie pageidauja, kad patiekalai atrodytų ir būtų tokio pat skonio kaip tikra mėsa. Taip pat į šią grupę patenka vegetarai, kurie ne prieš paragauti tikros mėsos skonio suvožtinį.

Dabar vienas svarbiausių „McDonald's“ klausimų – ar „McVegan“ ganėtinai skanus?

Danas Morseravi vegetaras jau 15 metų. Kai vyras paragavo „McVegan“, liko patenkintas ir džiaugėsi, kad mėsos skonis grįžo į jo gyvenimą. „Mano galva, jis geras, labai artimas tikros mėsos skoniui. Aš vėl tapau jų lankytoju“, – paragavęs vegetariško suvožtinio Danas negailėjo pagyrų greitojo maisto tinklui.

Eksperimentuodamas su nauju patiekalu „McDonald's“ mėgina atsikratyti įmonės, kuri ne sykį sulaukė etiško elgesio su gyvūnais ir sveiko maisto šalininkų kritikos, reputacijos.

Tačiau problema ta, kad reputacija siejama ne tik konkrečiai su „McDonald's“, bet su greituoju maistu apskritai.

Vis dėto tokiose šalyse kaip Švedija remiantis reputacija galima sukurti didelį verslą.

Kol kas „McDonald's“ tolesnių, su „McVegan“ siejamų, planų neatskleidžia. Ar Švedijos patirtis bus pritaikyta kitose šalyse? Panašu, kad Skandinavija kol kas lieka alternatyvaus mėsos skonio be mėsos suvožtinio bandymų poligonu.

„Žmonės atranda, kad yra būdas tapti vegetaru nieko ypatingo neaukojant, – kalba D.Morseravi. – Kai kurie svarsto, kam valgyti vegetarišką maistą, jei jo skonis – kaip mėsos? Tačiau pačiame mėsos skonyje nėra nieko blogo. Aš tiesiog nenoriu valgyti gyvūnų“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: sulaikyti asmenys, įtariami L. Volkovo užpuolimu